پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لاهیجان در حوزه گردشگری شهرستان بی‌نظیری است / در لاهیجان پتانسیل ایجاد منطقه ویژه تجاری وجود دارد
    26 تیر 1395 - 23:54
    شناسه : 10065
    0

    اختصاصی بامردم/صبح امروز دومین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لاهیجان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان برگزار شد. (برای مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید)   به گزارش بامردم، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان در این جلسه با رساندن سلام و درود استاندار گیلان به حاضرین جلسه گفت: کار […]

    پ
    پ

    دومین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لاهیجان (28)

    اختصاصی بامردم/صبح امروز دومین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لاهیجان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان برگزار شد. (برای مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید)

     

    به گزارش بامردم، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان در این جلسه با رساندن سلام و درود استاندار گیلان به حاضرین جلسه گفت: کار بسیار دشواری را برای اداره و مدیریت کشور در پیش داریم، مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی نامیدند و بر اقدام و عمل تاکید کردند منظورشان این بود که از حرف زدن  دست برداشته و به سوی عمل قدم برداریم چرا که در سال‌های اخیر به خاطر توطئه دشمنان، بسیاری از درآمد‌های کشور به خصوص درآمد‌های نفتی کاهش و هزینه هایمان افزایش پیدا کرده است.

    محمدحسین اصغریان در ادامه افزود: برای توزیع اعتبارات در شهرستان‌ها یک سری شاخص‌هایی وجود دارند که بر مبنای آن اعتبارات به شهرستان‌ها اختصاص می‌یابند، مثلا می‌تواند بر اساس شاخص‌هایی همچون اهمیت یا تاثیر پروژه، میزان بهره‌برداری مردم از پروژه و یا سرعت در اتمام پروژه باشد که مردم بتوانند هرچه زود تر از شیرینی خدمت نظام و دولت بهره‌مند شوند.

    وی تصریح کرد: نکته ای که در رابطه با اعتبارات وجود دارد  این است که ما بیاییم اقداماتی انجام دهیم که هم از بودجه‌ها به درستی استفاده شود و هم معیار‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور است را رعایت کنیم.

    *تخصیص اعتبارات لازم برای پروژه های مصوب مربوط به سفر ریاست جمهوری

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان  با اشاره به، تاکید سخنگوی دولت بر تخصیص اعتبارات لازم برای پروژه‌هایی که مربوط به سفر ریاست جمهور است، ادامه داد: در لاهیجان تعدادی از پروژه‌ها همچون پروژه بیمارستان پیروز و پروژه جاده سنگر نیز جزء همین مصوبات سفر ریاست جمهور می‌باشند که 100 درصد اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها تخصیص خواهند یافت.

    وی افزود: اعتباراتی در اختیار است که هنر مسئولین استان و نماینده شهرستان‌ها را برای تخصیص  اعتبار بیشتر می‌طلبد، هنر این است از میان این اعتبارات موجود بتوانیم میزان بیشتری را برای توسعه شهرستان هایمان دریافت کنیم.

    *لاهیجان ظرفیت پیشرفت بسیاری دارد / در حوزه گردشگری شهرستان بی‌نظیری است

    اصغریان تاکید کرد: لاهیجان ظرفیت پیشرفت بسیاری دارد، هم در حوزه گردشگری شهرستان بی‌ظیری است و هم در حوزه صنعت حرف بسیاری برای گفتن دارد به طور مثال شرکت های کلوچه سازی لاهیجان با کمترین میزان آلودگی های محیطی، بدون نیاز به زمین زیاد و … بیش از هزار و اندی نیرو دارند و اشتغال ایجاد کرده اند، لزوما صنعت محدود به فولاد یا خودرو سازی نیست، تمام ایران لاهیجان را به صنعت کلوچه سازی و چای می شناسند پس با تکیه بر این مزیت‌ها و حمایت از این صنعت ها می‌توان باعث پیشرفت و توسعه شهرستان شد.

    *در حوزه‌ی کسب و کار های نوین لاهیجان فضا و استعداد پیشرفت بسیاری دارد

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان ادامه داد: در حوزه‌ی کسب و کار های نوین بر تکیه بر علوم رایانه‌ای، لاهیجان فضا و استعداد پیشرفت بسیاری دارد و یکی از برنامه‌های دولت نیز حمایت از این حوزه کسب و کار ها می‌باشد.

    *از مراکز تحقیقاتی استفاده زیادی نمی‌شود، در صورتی که می‌توانند نجات دهنده اقتصاد و توسعه یک شهرستان باشند

    وی افزود: در لاهیجان مراکز تحقیقاتی زیادی همچون مرکز تحقیقاتی چای و … وجود دارد که متاسفانه از این مراکز استفاده زیادی نمی‌شود، در صورتی که این‌ها حوزه‌هایی هستند می‌توانند نجات دهنده اقتصاد و توسعه یک شهرستان باشند.

    *در لاهیجان پتانسیل ایجاد منطقه ویژه تجاری وجود دارد

    اصغریان در ادامه با اشاره به اهمیت بسیار بالای مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری و مصوبات جدید مجلس در همین رابطه اظهار کرد: در لاهیجان پتانسیل ایجاد منطقه ویژه تجاری وجود دارد، یکی از کارهایی که شهرستان می‌بایست برای توسعه انجام دهد برنامه‌ریزی در این راستا است که توجه ویژه نماینده شهرستان در مجلس و فرماندار شهرستان را می‌طلبد.

    وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم با قانون‌مند شدن پرداخت ها در کشور و رفع خلاء‌های قانونی زمینه سوء استفاده اشخاص از منابع بیت‌المال برداشته شود، متاسفانه خلاء‌های قانونی است که این فرصت را به افراد کم‌انصاف می‌دهد تا حداکثر استفاده نادرست را از این فرصت‌ها بکنند، امیدوارم که هم دولت و هم مجلس به سمت تصویب قوانین و مقرراتی گام بردارند که این فرصت را از محدود افرادی که چهره مدیران خدوم وخدمت گذاران نظام را نیز آلوده می کنند، بگیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.