پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سازمان چای کشور توانست میزان حل مشکلات چایکاران را به روند صعودی تبدیل کند
    27 تیر 1395 - 15:11
    شناسه : 10087
    0

    روز گذشته محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور به همراه آقای محمد طالبی رئیس اداره چای با فرماندار شهرستان املش در محل دفتر کار وی دیدار کردند. به گزارش بامردم، در ابتدای این دیدار روزبهان ضمن تبریک به محمودی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان با اشاره به عملکرد خود طی زمان مسئولیت ریاست […]

    پ
    پ

    photo_2016-07-17_14-45-05

    روز گذشته محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور به همراه آقای محمد طالبی رئیس اداره چای با فرماندار شهرستان املش در محل دفتر کار وی دیدار کردند.

    به گزارش بامردم، در ابتدای این دیدار روزبهان ضمن تبریک به محمودی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان با اشاره به عملکرد خود طی زمان مسئولیت ریاست سازمان چای کشور در دولت تدبیر و امید، یادآور شد: با توجه به نابسامانی های چایکاران کشور در طول زمان متمادی ، سازمان چای کشور با حمایت بیدریغ دولت تدبیر و امید با همکاری همه نهادها و وزارتخانه ها توانست میزان حل مشکلات چایکاران عزیز را که در گذشته سیر نزولی داشت به روند صعودی تبدیل کند؛ هرچند اکنون شاید به آن وضع مطلوب نرسیده باشیم ، اما هدف خدمتگزاران نظام رفع مشکلات و موانع کشاورزان چایکار است. و دراین راه از هیچ کوششی دریغ نمیکنیم.

    وی خاطرنشان کرد: شهرستان املش دارای چهار هزار و 850 هکتار باغ چای و تعداد 10 هزار و 200 خانوار چایکار می‌باشد. این شهرستان دارای 36 کارخانه چای است که از این تعداد 32 کارخانه فعال و پویا می‌باشد.

    روزبهان ادامه داد: این سازمان برای اولین بار به جهت مساعدت و رفاه حال کشاورزان چایکار در دریافت وام های ضروری، صندوقی تأسیس کرد که تقریبأ 90 درصد کل چایکاران گیلانی در آن صندوق عضو هستند که سهم شهرستان املش هشت هزار چایکار املشی می‌باشد.

    رییس سازمان چای کشور افزود: دولت تدبیر و امید با پیگیری های مستمر سازمان چای صندوق رفاه چایکاران را تأسیس تا این قشر زحمت کش جهت امرار معاش خود در جهت دریافت وام دچار مشکل نشوندو باتصویب دولت محترم سهم هر هکتار باغ چای 400 هزار تومان شد که چایکاران عزیز سهامداران این صندوق می‌باشند.

    روزبهان در ادامه به پرداخت مطالبات چایکاران اشاه کرد و افزود: تاکنون مبلغ 5/46 میلیارد تومان معادل یک سوم مطالبات چایکاران گیلانی پرداخت شده است، سهم شهرستان املش تا تاریخ 95/2/15 مجموعأ شش میلیارد تومان بود که این مبلغ تا تاریخ 95/4/24 به مبلغ 11 میلیارد و 300 میلیون تومان تاکنون افزایش داشته است.

    وی اظهار کرد: وام چهار درصد بهزراعی برای اولین بار در سال 93 به چایکاران پرداخت شده است، در سال گذشته نیز وام بهزراعی برای هر هکتار یک میلیون و 600 هزارتومان و تعداد هزار و 767 نفر برای کاشت ، داشت و برداشت و آماده نمودن باغات چای در نظر گرفته و پرداخت شد. مبلغ دو میلیارد و 800 میلیون تومان به چایکاران کف بر به مساحت 330 هکتار و کمر بر بمساحت 478 هکتار پرداخت شده است.

    در ادامه یونس محمودی فرماندار املش ضمن خوشامدگویی به آقای دکتر روزبهان، از ایشان و آقای دکتر نوبخت و دکتر نجفی استاندار محترم گیلان در دولت تدبیر و امید بجهت پیگیری مجدانه و رفع مشکلات چایکاران تقدیر و تشکر نمودند.

    photo_2016-07-17_14-45-01

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.