×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

150938954423476100 766x498 - ساز و کاری برای امنیت اقتصادی مردم و جذب بهتر سرمایه‌گذاری طراحی کردیم -

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نشستی به میزبانی رئیس مجلس، درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، رییس جمهوری در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از برگزاری نشست سران سه قوه و گفت‌وگو درباره مسائل مهم کشور و تصمیم‌گیری درباره آنها گفت: در مورد برجام، آمریکایی‌ها دنبال توطئه هستند. توطئه اصلی آنها هم این است که مردم ما را نسبت به آینده اقتصاد و پیشرفت کشور دچار تردید کنند.

روحانی اظهار کرد: باید از طرف سه قوه از مردم بزرگوار ایران تشکر کنم که مثل همیشه در برابر این توطئه‌ها با قدرت ایستادگی کردند و ایستادگی می‌کنند و اساس برنامه آمریکا هم ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم است که مردم در عمل و بیان، پاسخ قاطع دادند.

وی گفت: البته ما در این جلسه، برای سناریوهای مختلفی که ممکن است پیش روی ما باشد، بحث کردیم و هماهنگی لازم برای تصمیمات آینده ما بحمدالله وجود دارد.

رئیس جمهوری، مسائل اقتصادی را یکی دیگر از محورهای گفت‌وگو عنوان کرد و افزود: در این جلسه همچنین به طور مفصل درباره رفع برخی معضلات اقتصاد به گونه‌ای که مردم کاملا احساس امنیت بکنند و بدانند برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی‌ آنان امنیت کامل در کشور وجود دارد، بحث شد.

روحانی همچنین با بیان اینکه ساز و کاری هم در این جلسه در ارتباط با این موضوع پیش‌بینی کردیم، اظهار کرد: برای جذب بهتر سرمایه‌گذاری به‌ویژه از سوی کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم؛ به گونه‌ای که همه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بتوانند در چارچوب قانون و مقررات کشور، از فضای اقتصادی کشور بهره‌برداری کنند.

وی مسائل منطقه را از دیگر محورهای بحث و بررسی در نشست سران سه قوه عنوان کرد و گفت: در منطقه ما استکبار جهانی همواره دنبال ناامنی و بی‌ثباتی و ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه است و ما معتقدیم مسائل منطقه باید توسط کشورهای منطقه و با هماهنگی این کشورها حل و فصل شود و برای آن ساز و کار لازم وجود دارد.

رئیس جمهوری به تلاش استکبار برای ایجاد ناامنی و گسترش تروریسم در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز بحمدالله قدم به قدم در حال عبور از این معضل در منطقه هستیم و امیدوارم کشورهای منطقه در آینده نزدیک بتوانند از معضل تروریسم خلاصی یابند و تروریسم در منطقه ما مضمحل شود و استکبار نتواند به آن اهدافی که دنبال می‌کرد، دست یابد.

روحانی با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای تغییر در مرزهای جغرافیایی منطقه تصریح کرد: تیر استکبار در این عرصه نیز به سنگ خورد و نتوانست موفقیتی کسب کند.

وی با بیان اینکه استکبار همچنان به تلاش‌هایش برای ایجاد اختلاف در منطقه با هدف فروش تسلیحات نظامی خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما باید برای اختلافاتی که در منطقه وجود دارد راه‌ حل پیدا کنیم. در همین زمینه باید کشتار منطقه‌ای و بمباران نابه‌جای منطقه متوقف شود و ما در این جلسه در خصوص این مسأله هم بحث کردیم و نکات مورد نظر سه قوه در این زمینه هماهنگ است و ان‌شاء‌الله اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

رئیس‌ جمهوری، برگزاری منظم‌تر و در فاصله زمانی کمتر نشست‌های سران سه قوه را از دیگر تصمیمات این نشست ذکر کرد و گفت: تصمیم گرفتیم که نشست سران سه قوه در فاصله زمانی کوتاه‌تر و به طور منظم‌تر برگزار شود.

روحانی اظهار کرد: معتقدم کشور در صورتی می‌تواند مسیر پیشرفت و تعالی را به خوبی بپیماید که همه قوا و نیروهای کشور در کنار هم متحد و زیر نظر مقام معظم رهبری باشیم و بی‌تردید همفکری، رایزنی و هماهنگی سران سه قوه بسیار تأثیرگذار است و این مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بود که جلسات روسای قوا بیشتر تشکیل شود و ما امشب تصمیم گرفتیم که به طور نوبه‌ای، منظم و با فاصله‌های کمتر جلسه سران سه قوه را برگزار کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.