جمعه, 14 اردیبهشت 1403 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41541 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جلوه پلیس جز با زبان فرهنگ و هنر میسر نیست
    29 تیر 1395 - 16:57
    شناسه : 10281
    0

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: برای آنکه جلوه پلیس به عنوان یک پناهگاه بیش از پیش نمایان شود باید از تعامل فرهنگی استفاده شود و این امر جز با زبان فرهنگ و هنر میسر نیست. به گزارش بامردم، دکتر فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بهمراه معاونین خود و جمعی از […]

    پ
    پ

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: برای آنکه جلوه پلیس به عنوان یک پناهگاه بیش از پیش نمایان شود باید از تعامل فرهنگی استفاده شود و این امر جز با زبان فرهنگ و هنر میسر نیست.

    به گزارش بامردم، دکتر فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بهمراه معاونین خود و جمعی از مدیران ستادی این اداره کل، ظهر امروز (دوشنبه ٢٨ تیر ٩۵) با حضور در دفتر فرماندهی نیروی انتظامی استان با سردار میرحیدری دیدار و گفت و گو کردند.

    فیروز فاضلی در این دیدار اظهار کرد: الحمدلله تعامل خوبی بین مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی وجود دارد.

    وی با بیان اینکه فرهنگسازی دارای سه مرحله اندیشه، بیان و تبدیل شدن به رفتاری پایاست، اظهار کرد: الحمدلله اندیشه مثبت و قوی در هر دو نهاد وجود دارد و حال باید از بیان مناسب بهره گرفت تا رفتار پایای مبتنی بر ارزش های اسلامی – ایرانی در جامعه ما شکل گیرد.

    فاضلی، استفاده از زبان هنر را بهترین بیان برای اثرگذاری بر روی جامعه و به خصوص جامعه هدف که جوانان و نوجوانان هستند، عنوان و تصریح کرد: در بیان هنرمندانه فقط گفتن مطرح نیست بلکه چگونگی گفتن مهم است و در آن به صورت غیرمستقیم می توان انتظارات خود را به مخاطب القا نمود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ٢۶ نهاد فرهنگی موجود در هر صورت نیاز به هنرمندان و بیان هنری دارند، افزود: شورای فرهنگ عمومی، مسئولیت ایجاد اتحاد و انسجام هرچه بیشتر بین این ٢۶ نهاد را برعهده دارد.

    اگر شهروند را بسازیم شهر نیز ساخته می شود

    این استاد دانشگاه با اشاره به ریشه واژه پلیس به معنای شهر و اطلاق واژه شهر در ایران قدیم به معنای کشور، گفت: هویت هر کشور به امنیت آن است و امنیت بدون نیروی انتظامی و پلیس معنا ندارد و این مقوله فقط مربوط به دوره ما نیست و از زمان اسطوره ها نیز بوده است.

    وی ادامه داد: شهر نیز فقط وابسته به فضای فیزیکی آن نیست بلکه به شهروندش است که شناخته می شود و این شهروند دارای نیازهای متعددی است که از آن جمله نیازهای فرهنگی است.

    فاضلی با بیان اینکه اگر شهروند را بسازیم شهر نیز ساخته می شود، افزود: تفاوت بین گسترش فیزیکی شهر و مسائل فرهنگی این است که شهر از لحاظ فیزیکی، بعد ایجاد می کند اما از لحاظ فرهنگی، اتحاد و همدلی ایجاد می کند؛ یعنی فرهنگ، بُعد را تبدیل به قُرب می کند.

    پلیس را در گستره تاریخ، ذاتاً پدیده ای فرهنگی می بینم

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه پلیس را در گستره تاریخ، ذاتاً پدیده ای فرهنگی می بینم، ابراز کرد: لزوم تعامل با پلیس امری قطعی است و به وسیله این تعامل است که می توانیم بسیاری از کارها را پیش ببریم.

    وی با اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک با پلیس، اظهار کرد: از آنجا که فرهنگ در زمان و مکان معنا پیدا می کند، در گیلان نیز نیازمند چنین تفاهم نامه هایی هستیم تا بدون اینکه اسناد بالادستی را نفی کنیم، بتوانیم با همدلی و اتحاد بیشتر، مسائل استان را مدیریت کنیم.

    هنر باید مردمی شود و بتواند جامعه را به پیش ببرد

    فاضلی با تأکید بر اینکه هنری که در هنرمند بماند ارزشی ندارد، تصریح کرد: هنر باید مردمی و اجتماعی شود و بتواند جامعه را به پیش ببرد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم گسترش نشاط اجتماعی در جامعه، افزود: برای این امر باید امید را در جامعه زنده نگاه داریم؛ کسی که نشاطی درونی پیدا می کند باید بتواند در جمع نیز این نشاط را از خود ساطع کند.

    وی ادامه داد: این نشاط می تواند از شنیدن تلاوت قرآن توسط یک قاری، قطعه ای موسیقی، تماشای یک تئاتر، فیلم و یا اثر یک هنرمند تجسمی و… به جامعه منتقل شود.

    فاضلی اضافه کرد: پلیس به عنوان یک پناهگاه و ملجأ است و برای آنکه این جلوه بیش از پیش نمایان شود و همه جامعه بتوانند به پلیس پناه ببرند باید از تعامل فرهنگی استفاده شود و این امر جز با زبان فرهنگ و هنر میسر نیست.

    همکاری ارشاد و پلیس، مشکلات اجتماعی را کاهش می دهد

    سردار محمدرضا میرحیدری نیز در این دیدار اظهار کرد: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دستگاه هایی است که در کنار ما در پیشبرد اهداف نظام مقدس نظام تاثیر گذار است.

    وی یکی از مشکلاتی که نیروی انتظامی با آن مواجه است را ناهماهنگی دستگاه های فرهنگی عنوان کرد و گفت: این امر باعث شده تا نیروی انتظامی به جای پرداختن به ماموریت های اصلی خود بیشتر به برخوردهای سلبی بپردازد.

    فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه نظام سلطه به طور هدفمند برای انحراف فرهنگ کشور برنامه ریزی می کند، تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه هایی است که می تواند در کاهش مشکلات فرهنگی به پلیس و جامعه کمک کند.

    میرحیدری اذعان کرد: زحمت های زیادی در حوزه فرهنگ صورت می گیرد اما فعالیت ها به صورت جزیره ای انجام می شود.

    وی افزود: همکاری بین دو مجموعه نیروی انتظامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند خیلی از مشکلات و معظلات اجتماعی را کاهش دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.