پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آغاز به کار دبیرخانه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان
    29 تیر 1395 - 23:59
    شناسه : 10313
    1

    رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از آغاز به کار دبیرخانه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در این اداره خبر داد. به گزارش بامردم، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در روزهای آغازین فعالیت دبیرخانه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گفت: دبیرخانه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در اداره فرهنگ […]

    پ
    پ

    نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از آغاز به کار دبیرخانه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در این اداره خبر داد.

    به گزارش بامردم، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در روزهای آغازین فعالیت دبیرخانه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گفت: دبیرخانه هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان شروع به کار کرده است.

    وی یادآور شد: اولین دوره تئاتر خیابانی شهروند به صورت شهرستانی با پنج نمایش خیابانی در سال ٨٩ شکل گرفت بعلت تاثیرگذاری تئاتر خیابانی و استقبال خوب شهروندان این جشنواره در سال دوم شکل استانی و سالهای بعد تا به امروز شکل کشوری گرفت.

    نادری گفت: شکی نیست که یکی از ابزارهای مهم فرهنگ سازی ابزار هنر است. هنرهای متفاوت اعم از نقاشی ؛ سینما ، شعر ، تئاتر و… کاربردهای متفاوتی دارند.کسی نمیتواند منکر تاثیر هنر در فرهنگ سازی شود.هنر تئاتر خیابانی بعلت آنکه مستقیم با مخاطب روبرو میشود تاثیر آن بیشتر خواهد بود.در تئاتر خیابانی مخاطب ناخواسته با رویداد هنری مواجه میشود و تئاتر تلنگری بر اندیشه مخاطب میزند.

    وی ادامه داد: فرق هنر تئاتر با جنگ شادی در این است که در جنگ شادی هدف صرفا خنده است اما در نمایش یا تئاتر هدف شکوفایی فکر و اندیشیدن است.

    این نویسنده و کارگردان تئاتر در ادامه گفت: فرهنگ سازی پروسه طولانی و مداوم است و هیچگاه پایان نمی پذیرد . کسی نمی تواند مدعی شود با یک یا دوسال نتیجه دلخواه بدست خواهد آمد.هر ساله جشنواره های متعددی در سطح کشور برگزار میشود بعلت ضرورت فرهنگ سازی نیاز است تا تمامی سازمان ها خودشان را به گونه ای متولی امر فرهنگ و هنربدانند و در شکوفایی رویدادهای فرهنگی و هنری سهیم باشند در همین راستا با مشارکت سازمان های دولتی و غیر دولتی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان شکل گرفت تا زبان کار آمد هنر در فرهنگ شهروندی نیز تجلی یابد.

    وی در ادامه افزود: این جشنواره یک جشنواره داخلی نیست بلکه کشوری ست حتی دو سال شکل بین المللی بخود گرفت.چنین رویداد فرهنگی و هنری یک نوع فرصت برای شهرستان است که براحتی بدست نمی آید.جشنواره تئاتر خیابانی شهروند به دبیری شهردار و همت شورای اسلامی شهر و مدیریت اجرایی انجمن هنرهای نمایشی لاهیجان در این اداره شروع به کار کرده است.

    نادری ادامه داد: خداوند را شاکریم که این فرصت دست داد تا چنین رویداد ارزشمند کشوری امسال نیز به همت مسئولان شهری وحمایت های ارزشمند نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و فرماندار اتفاق می افتد و امیدوارم چالش های موجود در سالهای آتی کمتر شود.

    رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در ادامه گفت: این اداره دارای انجمن های مختلف می باشد که به عنوان بازوان این اداره در تولید کارهای هنری بدون هیچ چشم داشتی همکاری می کنند. شاید این مطلب در عصر حاضر که مسایل مالی بسیار جدی ست کمی اغراق آمیز به نظر برسد اما اینجانب که از سال ٧١ در این اداره حضور داشته ام و نیز در همه دوره های جشنواره شهروند از عوامل اجرایی آن بوده ام به عنوان شاهد عینی از تمامی هنرمندان که دغدغه فرهنگی هنری داشته و در این اداره فعالیت می کنند مراتب تقدیر و سپاس خود را اعلام میدارم و امیدوارم در سالهای آتی با توجه به توانمندی هنرمندان شهرستان لاهیجان و بستر مناسب فرهنگی و هنری در این شهر شاهد شکل گیری جشنواره ها و همایش های متعدد قرآنی؛سینمایی،تجسمی،شعر و ادب و داستان به صورت کشوری و بین المللی باشیم.

    وی ادامه داد: از همه عزیزانی که به نوعی نسبت به جشنواره شهروند یا سایر فعالیت های فرهنگی دغدغه دارند دعوت می کنیم تا جهت تعاملات و شفاف شدن عملکرد به این اداره مراجعه کنند و خود را محدود به شنیده ها نکنند .هنرمندان هر شهر سرمایه ملی محسوب میشوند برای آنکه فردی عنوان هنرمند را به خود اختصاص دهد سالها ممارست و تلاش میکند لذا هر هنرجوی کلاسی هنرمند محسوب نمی شود .هنرمندان شهر لاهیجان با بهره مندی از خلاقیت و نعمت اندیشه که از خداوند منان به ودیعه گرفته اند اتفاقات ارزشمندی را در شهر شکل میدهندشاید برای کسانی که کتاب نمی خوانند ، سینما نمی روند ، تئاتر ندیده اند وهیچگاه قسمتی از زندگیشان را به هنر و فرهنگ اختصاص نداده اند به چشم نیاید و تعریفشان از فعالیت های فرهنگی و هنری مصداق حکایت مولانا از مردمانی باشد که فیل ندیده اند و در تاریکی از ظن خود می بینند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.