یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از محکوم کردن رسانه ها برای مرگ اهورا تا آمار مبهم از طلاق در گیلان!
    15 آبان 1396 - 12:39
    شناسه : 103849
    0

    چنین پدیده ای می تواند در قضیه مرگ اهورا نیز به جای پرداختن به معضل اصلی رسانه ها را عامل اصلی خشم افکار عمومی قرار دهد. جالب است که چنین مدیریتی به جز مسئولین بخش اجتماعی و فرهنگی در بخش روابط عمومی و رسانه استانداری نیز فعالیت دارد و مشخص است که چنین افکاری سنتی […]

    پ
    پ

    پورحسن - از محکوم کردن رسانه ها برای مرگ اهورا تا آمار مبهم از طلاق در گیلان! -

    چنین پدیده ای می تواند در قضیه مرگ اهورا نیز به جای پرداختن به معضل اصلی رسانه ها را عامل اصلی خشم افکار عمومی قرار دهد. جالب است که چنین مدیریتی به جز مسئولین بخش اجتماعی و فرهنگی در بخش روابط عمومی و رسانه استانداری نیز فعالیت دارد و مشخص است که چنین افکاری سنتی چنین دست بالا در یک نهاد دولتی متعلق به دولت تدبیر و امید گرفته است.

     گیل خبر | سامان بدر: فاجعه مرگ دلخراش اهورا هرچقدر برای جامعه دردناکتر بود برای بعضی انتشار خبرش ناراحت کننده تر بود. از همین جهت است که به جای ریشه یابی اصلی ماجرا جلساتی را شاهد بودیم که در آن رسانه ها به دلیل انتشار خبر اهورا مورد بازخواست قرار گرفتند.

    سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز از جمله افرادی بود که معتقد بود« رسانه‌ها در مواردی در بازپخش این قضیه زیاده‌روی کرده و از رسالت اصلی خود غفلت کردند.» (اینجا بخوانید) معضل سکوت و تکذیب و جای خالی دادن از معضلات اجتماعی سال هاست که در بین مسئولان رشد و نمو دارد. از همین جهت است که بسیاری از مردم نسبت به اخبار ممنوعه چنین واکنش های متفاوتی را دنبال می کنند. در گیلان مسائلی از قبیل طلاق و خودکشی در رده های دوم و سوم است . این نشان دهنده عدم کار فرهنگی و اجتماعی مناسبی است که در استان دنبال می شود. پاسخگوئی مدیران مسئول در این زمینه توجیهاتی است که به نوعی شانه خالی کردن از زیربار چنین آمار و ارقامی را نشان می دهد. در زمینه طلاق همین مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری معتقد است که از استان مازندران به رودسر و چابکسر برای ثبت طلاق می آیند. ولی مشخص است که این نوعی وارونه جلوه دادن مساله است. داستان اصلی این است که زمانی در شهرهایی چون تنکابن و رامسر دفتر ثبت طلاق دایر نبود. در حالی که در حال حاضر چندین دفتر در این زمینه فعالیت دارد. ولی بازهم دلیلی اصلی معضل طلاق از زبان یک مسئول حضور مردم از استان های دیگر عنوان می شود.

    چنین پدیده ای می تواند در قضیه مرگ اهورا نیز به جای پرداختن به معضل اصلی رسانه ها را عامل اصلی خشم افکار عمومی قرار دهد. جالب است که چنین مدیریتی به جز مسئولین بخش اجتماعی و فرهنگی در بخش روابط عمومی و رسانه استانداری نیز فعالیت دارد و مشخص است که چنین افکاری سنتی چنین دست بالا در یک نهاد دولتی متعلق به دولت تدبیر و امید گرفته است. افکاری که بیشتر متمایل به دولتمردان پیشین است که آن ها نیز در این زمینه ها سکوت و وارونه جلوه قرار دادن موضوع را در دستور کار قرار می دادند. (تفکر طلاق ها از مازندران به گیلان می آید توسط مسئولان استانداری در دولت های نهم و دهم نیز به کرات تکرار می شد)نتیجه این امر چیزی جزء نادیده گرفتن معضلات اجتماعی نیست. همین ماجرای اهورا وقتی چنین مدیرکلی می نشیند و در یک جلسه ای درباره آن شرکت می کند به جهت بار رسانه ای و اجتماعی است که شکل گرفته است، کافی است رسانه ها از انتشار خبر منع می شدند هیچ کس به خودش زحمتی برای حضور در چنین جلساتی را نیز نمی داد. همین طور که می دانیم به مرور که فاجعه مرگ اهورا کمرنگ تر شود بررسی ابعاد ماجرا نیز به دست فراموشی سپرده می شود و تنها باید فاجعه بعدی شکل بگیرد تا عده ای نسبت به آن هشدار دهند و عده ای همچون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز دوباره رسانه ها را مقصر اعلام کنند. واقعیت این است که عده ای می خواهند با اعلام شرایط حساس کنونی بار معضلات اجتماعی را از دوش خود خالی کنند. به همین فیلمی که از دختران اصفهانی قبل از خودکشی منتشر شده نگاه کنید. بعد از مدتها درخواست سکوت و بی تفاوتی یکی مثل همین دختران نوجوان می خواهد که به بعضی بگوید«دیدی راست بود، دیدی فکر می کردی شوخی می کردم»

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.