×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دکتر نرجس محمددوست - فضای مجازی را باید شهری نامید که نمی‌خوابد - آستانه اشرفیه

نایب رییس شورای شهر آستانه اشرفیه گفت: اینکه فضای مجازی نعمت است یا نقمت بخشی از آن به انتخاب ما برای استفاده از آن بر می گردد، فضای مجازی را باید شهری نامید که نمی خوابد.

به گزارش «بامردم»، دکتر نرجس محمددوست در همایش روز فرهنگ عمومی با عنوان «شبکه‌های اجتماعی؛ روابط اجتماعی یا اشتباهی؟» بیان داشت: سخنانم‌ را در ابتدا به دو بخش فرهنگ عمومی و پس از آن‌خاصه فضای مجازی تقسیم می کنم، کلمه ی فرهنگ جز آن کلمات بسیار پر کاربرد و وسیعی است که روزانه با آن بسیار سر و کار داریم و باید باور کرد که رفتار های کوچک ما هم بخشی از فرهنگ ما است.
رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه افزود: ما به عنوان مسئولانی که تا چند وقت پیش به عنوان شهروندان شناخته می شدیم برگفته از همین فرهنگ، امروز دایه دار و پس از آن به نوعی مداخله گر در امر سیاست گذاری فرهنگی می شویم.
محمددوست عنوان کرد: رفتار ما برگفته از فرهنگ مردمان و پس از آن‌ توقعی که جامعه از ما دارد صورت می گیرد، بنابراین اگر فکر شود فرهنگ صرفا امری از بالا به پایین و دیکته شده است، اندیشه درستی نخواهد بود.

وی افزود: خانوده ها نقش بسیار مهمی در رابطه با آموزش فرهنگ به عنوان اولین پایگاه جامعه پذیری کودکان و فرزندان دارند.

نایب رییس شورای شهر آستانه اشرفیه در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با فضای مجازی، گفت: اینکه فضای مجازی نعمت است یا نقمت بخشی از آن به انتخاب ما برای استفاده از آن بر می گردد، فضای مجازی را باید شهری نامید که نمی خوابد و این فضا به روند بررسی کارها و امورات شهروندان سرعت بخشیده است.

این جامعه شناس افزود: شبکه های اجتماعی در نبود فضاهای جمعی و حقیقی بنا به دلایل مختلف می تواند همان‌‌ نقش میدان های اجتماعی که «پیر بوردیو» جامعه شناس فرانسوی می گفت را ایفا کنند.
رییس کمسیون فرهنگی شورای شهر آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: افراد با میدان های اجتماعی که بیشترین ارتباط را دارند شناخته می شوند و‌ گروه های شکل گرفته در فضای مجازی با موضوعات مختلف همان میدان های اجتماعی می توانند باشد.

  1. همشهری

    نقمت صحیح می باشد نه نغمت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.