×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

خبر فوری 2 - زلزله ۷٫۳ ریشتری در کرمانشاه و بخش های شمالی عراق | صدها کشته و هزاران مصدوم در کرمانشاه | دستورات رهبر انقلاب و رئیس جمهور برای کمک به آسیب دیدگان - زلزله

اخبار متعدد از وقوع زلزله های مکرر در شهرهای ایران و عراق خبر می دهد.

این زلزله در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه امشب یکشنبه ۲۱ آبان ماه در ۳۰ کیلومتری شمال غرب سرپل ذهاب و  ۳۲ کیلومتری جنوب غرب حلبچه رخ داده است.

در کرمانشاه نیز این زلزله به بزرگی ۷٫۳ ریشتر به وقوع پیوست.

 این زلزله را حدود ۱۵۰ میلیون نفر در ایران و عراق و در هر دو پایتخت احساس کردند.

این زلزله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین و نزدیک شهرهای ازگله، تازه آباد و باینگان بوده است.

بنا بر اخبار دریافتی  پیش برخی مناطق استان تهران  نیز دچار لرزش خفیف شد.

در گیلان نیز اکثر شهرهای استان این زمین لرزه را احساس کردند.

این زلزله در بغداد و کوت هم احساس شده است.هنوز اطلاعاتی درباره تلفات احتمالی این زلزله منتشر نشده است.

زمین لرزه شدید در پلدختر و اکثر شهرهای استان لرستان و همچنین ایلام و شهر اهواز حس شد.

 

گستره مناطقی که زمین‌لرزه در آن‌ها احساس شده است. به نوشته «مرکز لرزه‌نگاری اروپایی-مدیترانه‌ای» این زمین‌لرزه هرچند گستره وسیعی داشته، اما احتمالا خسارات چندانی نداشته است.

۱۰:۴۱-رئیس هلال احمر: محل وقوع زلزله در مرکز حلبچه بوده است

رئیس جمعیت هلال احمر:
تیم‌های پیشرو جمعیت به کرمانشاه اعزام شده‌اند.

گزارش‌های اولیه حاکی است که سیستم‌‌های برق و مخابراتی کلیه روستاهای اطراف قصر شیرین قطع شده است.

مردم قصر شیرین پس از زلزله شدید سراسیمه از خانه هایشان به بیرون آمده اند.

13960822000033 PhotoL - زلزله ۷٫۳ ریشتری در کرمانشاه و بخش های شمالی عراق | صدها کشته و هزاران مصدوم در کرمانشاه | دستورات رهبر انقلاب و رئیس جمهور برای کمک به آسیب دیدگان - زلزله

آخرین آمار کشته های زمین لرزه 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه آخرین آمار کشته‌های زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری شب گذشته (۲۱ آبان) را حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

‌رضا محمودیان در گفت و گو با ایسنا‌ اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار دقایق قبل، تعداد کشته شده‌های زمین لرزه شب گذشته ۲۰۰ نفر بوده، اما تعداد دقیقی از آمار زخمی‌ها نداریم، زیرا تعدادی از آنها به استان‌های دیگر اعزام شده‌اند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از توزیع ۶ هزار تخته چادر بین مردم زلزله زده خبر داد و خاطرنشان کرد: کمبودی از نظر تعداد چادر برای اسکان اضطراری مردم نداریم.

محمودیان با اشاره به اینکه تاکنون کمبودی از نظر اقلام اساسی به ما گزارش نشده است، یادآوری کرد: از استان‌های معین امکانات، آمبولانس، اقلام اساسی، چادر و … دریافت کردیم.

 

پزشکی قانونی کشور اعلام کرد : تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

رهبر انقلاب مسئولان را به تلاش برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله فراخواندند

متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و اندوه فراوان خبر زمین‌لرزه در غرب کشور را که به جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز و زخمی شدن جمعی بیشتر انجامیده و خسارات بسیاری پدید آورده است، دریافت کردم. وظیفه‌ی مسئولان آن است که در همین اولین ساعات با همه‌ی همّت و توان به یاری آسیب‌دیدگان بویژه در زیر آوار ماندگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه‌ی امکانات موجود، از افزایش تلفات جلوگیری کنند. ارتش و سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آوار برداری و انتقال مجروحان کمک کنند و دستگاههای دولتی چه نظامی و چه غیر نظامی همه‌ی توان خود را برای یاری آسیب دیده‌ها و خانواده‌های آنان به صحنه آورند. اینجانب از اعماق دل، این حادثه‌ی تلخ و مصیب‌بار را به ملّت ایران بخصوص به مردم عزیز استان کرمانشاه و بویژه به خانواده‌های مصیبت‌زده تسلیت عرض میکنم و متضرعانه از خداوند متعال می‌خواهم که این محنت و رنج را مایه‌ی جلب رحمت و فضل خود قرار دهد و بر صبر و پایداری و مقاومت ملّت عزیزمان بیفزاید. از همه‌ی کسانی‌که میتوانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می‌کنم که به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

والسلام علیکم و رحمه الله

سیّد علی خامنه‌ای

۲۲ آبان ۱۳۹۶ »

در تماس تلفنی با وزیر کشور

رئیس جمهور دستورات لازم در خصوص امداد رسانی به زلزله زدگان را صادر کرد

رئیس جمهور در تماسی تلفنی با وزیر کشور دستورات لازم در خصوص امداد رسانی به زلزله زدگان را صادر کرد.

 رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

۳ روز عزای عمومی در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: به دلیل تلفات زلزله ۷.۳ ریشتری ازگله کرمانشاه به مدت ۳ روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.

مدارس چهار شهرستان در استان کردستان روز دوشنبه ۲۲ آبان تعطیل شد

طبق اعلام ستاد بحران کردستان مدارس در سنندج، سقز، مریوان و سروآباد تعطیل است

وزیر کشور: بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله‌زده دایر می‌شود

وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران کشور گفت: برق برخی مناطق قطع شده بود که اکنون ۷۰ درصد آنها وصل شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: از مردم عزیز کرمانشاه خواهشمندیم با صبر به مسئولان و ‌نیروهای اعزامی کمک کنند تا کار با سرعت پیش برود. آقای رئیس جمهور در اولین لحظات دستور دادند ستاد تشکیل شود٬ همه دستگاه ها پای کار هستند.

او گفت: اکنون نمی توان آمار دقیقی درباره کشته شدگان داد و تعداد زخمی ها نیز با توجه به حجم تخریب زیاد بوده است. به محض طلوع آفتاب بالگردها برای انتقال مصدومان اعزام خواهند شد و اکنون بیمارستان‌ها در شرایط مناسبی در حال خدمات‌رسانی هستند.

وزیر کشور گفت: به علت بالا بودن حجم مصدومان اعلام شد تا بیمارستان های صحرایی در منطقه دایر شود. خواهشمندم مردم به اخبار و‌ گزارشات غیررسمی که اکنون هم حجم آن زیاد است توجه نکنند

او گفت: حجم خرابی زیاد است اما با توجه به زلزله ۴.۵ ریشتری که در فاصله کوتاه تری از قبل آمده بود باعث شده بود مردم در آمادگی بیشتری قرار بگیرند و همین امر باعث شد تعداد کشته ها پایین بیایدو

 

بروز می شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.