شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41462 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • محل دفع زباله لاهیجان و سیاهکل ساماندهی می شود
    22 آبان 1396 - 12:20
    شناسه : 105646
    0

    فرماندار لاهیجان گفت: 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساماندهی بهداشتی زباله در جایگاه جدید پسماند شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در روستای تموشل اختصاص داده شد. سید محمد احمدی در جلسه ساماندهی جایگاه زباله شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، با بیان اینکه محل دفع زباله این شهرستان ها ساماندهی می شود، اظهار کرد: 6 میلیارد و 500 […]

    پ
    پ

    کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان 10 1 - محل دفع زباله لاهیجان و سیاهکل ساماندهی می شود - سیاهکل

    فرماندار لاهیجان گفت: 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساماندهی بهداشتی زباله در جایگاه جدید پسماند شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در روستای تموشل اختصاص داده شد.

    سید محمد احمدی در جلسه ساماندهی جایگاه زباله شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، با بیان اینکه محل دفع زباله این شهرستان ها ساماندهی می شود، اظهار کرد: 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساماندهی بهداشتی زباله در جایگاه جدید پسماند شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در روستای تموشل اختصاص داده شد.

    فرماندار شهرستان لاهیجان، با بیان اینکه مبلغ مذکور در اختیار شهرداری لاهیجان قرار می گیرد، افزود: شهرداری لاهیجان با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست باید بتواند مکان جدیدی تهیه و با دیوارکشی و دیگر اقدامات از ورود شیرابه   ها به اراضی اطراف و جنگل جلوگیری کند تا نسبت به دفع بهداشتی زباله اقدام شود.

    وی با اشاره به اینکه این تنها شهرستان لاهیجان نیست که با مشکل زباله دست به گریبان است، تصریح کرد: استان های شمالی کشور با معضلی به نام زباله درگیر هستند.

    این مقام مسئول اضافه کرد: با اشباع شدن جایگاه فعلی زباله لاهیجان این مکان جوابگوی حجم ورودی زباله ها نیست و باید جایگاه جدیدی به مساحت چهار هکتار برای دفع زباله ها در نزدیکی همان محل با همکاری کارشناسان ادارات کل منابع طبیعی، محیط زیست و مدیریت پسماند استانداری گیلان تهیه شود تا زباله ها در مکان مناسبی دفع گردند.

    احمدی، با موقت خواندن تعیین جایگاه جدید پسماند لاهیجان، تاکید کرد: باید اقدام اساسی در سطح ملی برای دفع زباله در سطح استان و شهرستان اندیشیده شود.

    فرماندار لاهیجان عنوان کرد: روزانه زباله شهرستان لاهیجان و سیاهکل و زباله شهرهای چاف و چمخاله شهرستان لنگرود به میزان حدود 150 تن در این مکان ریخته می شود.

    وی با بیان اینکه محل دفع زباله لاهیجان حدود 27 سال است که به عنوان مرکز پسماند فعالیت دارد، گفت: این حجم از زباله مردم روستاهای اطراف آن را در مضیقه قرار داده و از نظر بهداشتی مشکلاتی را در پی داشته است که باید هرچه سریعتر در این زمینه اقدام شود.

    احمدی خاطرنشان کرد: مساحت زمین زباله قبلا 13 هکتار بود که هشت هکتار آن با ساخت زندان در اختیار زندان قرار گرفت و عملا از پنج هکتار آن به عنوان محل زباله استفاده می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.