شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بلای جان جگرگوشه‌ی رشتی‌ها؛ فوتبال علی اصغری، مدیریتِ کلنگی
    02 آذر 1396 - 14:37
    شناسه : 107274
    0

    عصر ١١ اردیبهشت ٩۶ بود که رشتی ها پس از سالها روی خوش فوتبال را دیدند. سپیدرود رشت ، دیرپاترین تیم استان گیلان به لیگ برتر صعود کرد و مردم رشت و گیلان را در شادی ای فروبرد که برای اهالی شهر باران چیزی شبیه “تعبیر یک رؤیا” بود. صعود چهارمین تیم پرطرفدار کشور به […]

    پ
    پ

    طاها محمودی - بلای جان جگرگوشه‌ی رشتی‌ها؛ فوتبال علی اصغری، مدیریتِ کلنگی - رشت

    عصر ١١ اردیبهشت ٩۶ بود که رشتی ها پس از سالها روی خوش فوتبال را دیدند. سپیدرود رشت ، دیرپاترین تیم استان گیلان به لیگ برتر صعود کرد و مردم رشت و گیلان را در شادی ای فروبرد که برای اهالی شهر باران چیزی شبیه “تعبیر یک رؤیا” بود.

    صعود چهارمین تیم پرطرفدار کشور به لیگ برتر از همان ابتدا برای هواداران ارتش سرخ گیلان ، توأم با اضطراب و استرس بود.

    پیش از شروع لیگ برتر از یک سو رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ سپیدرود را باشگاه نمی دانست چون هیچ نشانی از یک باشگاه لیگ برتری نداشت .

    سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ معتقد بود سپیدرود مدیرعامل، هیات مدیره و حتی آدرس مشخصی ندارد.

    اما مصاحبه سعید فتاحی ، مسئول برگزاری رقابت های سازمان لیگ مبنی بر اجازه ندادن به سپیدرود برای حضور در رقابت های لیگ برتر در صورت مشخص نشدن مالک این تیم، دل نگرانی هواداران و مسئولان سپیدرود را دوچندان کرد. بی شک عدم پرداخت کامل مطالبات فصل گذشته سپیدرودی ها نیز یکی از مشکلات اصلی این باشگاه بود.

    شاید جدی ترین چالش تیم سپیدرود رشت بعد از مشکلات مالی که دست از سر این تیم رنجور شمالی بر  نمیدارد همین مشکل حقوقی ای بود که گریبانگیر این تیم پرسابقه فوتبال گیلان شد.

    سپید رود - بلای جان جگرگوشه‌ی رشتی‌ها؛ فوتبال علی اصغری، مدیریتِ کلنگی - رشت

    با ورود هیأت فوتبال استان گیلان به این قضیه و تعیین مالک برای باشگاه، این معظل تا حدود زیادی رفع شد و فصل نقل و انتقالات فرارسید.

    جذب حامیان مالی نسبتاً قوی برای سپیدرود ، تا حدودی این تیم را از اوضاع بغرنج مالی نجات داد و دست نظرمحمدی برای حضور قابل قبول در فصل نقل و انتقالات تا حدود زیادی باز بود.

    علی نظرمحمدی در فصل نقل و انتقالات توانست سید محمد حسینی، دروازه بان موفق فصل گذشته خود را حفظ و همچنین ایمان صادقی، دروازبان اصلی فصل گذشته ملوان که سابقه بازی در پرسپولیس را نیز دارد به خدمت بگیرد و خیال همه را از بابت سنگربانان پرطرفدارترین تیم شمال کشور راحت کند؛ اما نظرمحمدی نتوانست با جذب هافبک طراح و بازی ساز و یک مهاجم هدف شش دانگ ، رضایت هواداران رشتی را به دست آورد.

    هادی تأمینی ، مدافع بلند قامت ارتش سرخ در فصل نقل و انتقالات خداحافظی خود از فوتبال را اعلام کرد.

    محمدرضا مهدوی ، هافبک خلاق و باتجربه سپیدرود از ترکیب تیم کنار گذاشته شد و پس از شروع فصل نیز سهیل حق شناس، کاپیتان محبوب سپیدرودی ها، پس از اولین برد سپیدرود در لیگ برتر ، در یک غروب غم انگیز و بدون آنکه در بازی خداحافظی اش ثانیه ای به میدان برود چهار گوشه ی مستطیل سبز را بوسید و غریبانه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

    بازیکنان و حتی هواداران سپیدرود، ورزشگاه عضدی را بخشی از هویت خود میدانستند تا اینکه به دلیل فقدان استانداردهای لازم در این ورزشگاه ، بازی های سپیدرود با وعده آماده سازی ورزشگاه عضدی تا پایان فصل به ورزشگاه سردار جنگل منتقل شد و با گذشت چند ماه از نقل مکان سرخپوشانِ رشتی به سردار جنگل، اقدام محسوسی در جهت بازساسی ورزشگاه شهید دکتر عضدی رشت انجام نشده است و همین امر موجب شده است تا هواداران کمتری به دلیل دوری مسافت برای تشویق تیمشان به سردار جنگل بروند.

    نظرمحمدی هم چه قبل از فصل و چه در هفته های ابتدایی شروع لیگ ، بیکار ننشست و سعی کرد با جذب غلامرضا رضایی ، ضعف خط حمله، با جذب پیام صادقیان ، ضعف وجود یک هافبک طراح و خلاق و با جذب سید محسن حسینی، ضعف حضور یک مدافع گل زن و بلند قامت در کنار سیدهادی موسوی و جبران نبود هادی تأمینی و با جذب مهرداد جماعتی ، ضعف نبود شایان مصلح در دفاع چپ سپیدرود را جبران کند. سپیدرود، شهاب کرمی را نیز از پرسپولیس به خدمت گرفت تا خیالش از بابت داشتن یک هافبک دفاعی با تکنیک و مطمئن راحت باشد.

    اما نظرمحمدی هرچه رشته بود پنبه شد. غلامرضا رضایی ، سید محسن حسینی و مهرداد جماعتی پس از انجام چند بازی از سپیدرود جدا شدند و پیام صادقیان هم که نیامده رفت و این روزها هم که شهاب کرمی ساز رفتن می زند.

    همه ی این عوامل باعث شده است تا سپیدرود آنقدر از بازیکن تأثیرگذار تهی شود که نظرمحمدی به ناچار دست به دامن تیم جوانان سپیدرود شود تا شاید پدیده ای ظهور کند و به داد تیم آشفته اس برسد.

    به راستی چه عواملی ست که همه ی بازیکنان را از این تیم پرطرفدار فراری می دهد؟

    این سؤالی ست که قطعاً پاسخش از تقصیر هواداران در برخورد ناصحیح با بازیکنان تا ناتوانی سرمربی و کادر فنی باشگاه در حفظ بازیکن و عدم توانایی باشگاه در مطالبات بازیکنان را شامل می شود.

    حالا ١٢ هفته از لیک برتر میگذرد و جوانترین سرمربی سپیدرودی ها توانسته است تنها ٣ برد برای این تیم کسب کند و تعداد باختهای این تیم ریشه دار دوبرار بردهایش است.

    بی تردید در کنار همه ی این عوامل خارجی و محیطی ، نبود یک سرمربی مجرب و کاربلد با کارنامه موفق در لیگ برتر ، در کنار سپیدرودِ لیگ برتری و البته به قول علی پروین ، “علی اصغری” فوتبال بازی کردن از مهم ترین عوامل نتیجه نگرفتن جگرگوشه ی رشتی ها در لیگ برتر است که امید می رود با ایجاد تحولات اساسی در ساختار مدیریتی و فنی تیم ، زخم های کهنه این تیم پرسابقه ی شمالی التیام یابد.

    *محمد طاها محمودی


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم : انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.