جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نگذاریم نماز امت قضاشود
    15 آذر 1396 - 16:13
    شناسه : 108859
    0

    دانشجویان نیز باید آگاهی کسب کنند که بتوانند تحلیل دهند و به جامعه خدمت کنند، فرق میان یک دانشجو و یک آدم سیاسی کار در این است که دانشجو باید حرفش را صریح بزند، از دل بزند؛ واگر چنانچه معلوم شد اشتباه است، سریع پس بگیرد. بابک کاظمی: شانزدهم آذر ماه هر سال به نام […]

    پ
    پ

    کاظمی - نگذاریم نماز امت قضاشود - klhc

    دانشجویان نیز باید آگاهی کسب کنند که بتوانند تحلیل دهند و به جامعه خدمت کنند، فرق میان یک دانشجو و یک آدم سیاسی کار در این است که دانشجو باید حرفش را صریح بزند، از دل بزند؛ واگر چنانچه معلوم شد اشتباه است، سریع پس بگیرد.

    بابک کاظمی:

    شانزدهم آذر ماه هر سال به نام روز “دانشجو” در تقویم کشور عزیزمان ثبت و ضبط گردیده است. این روز را باید روز تاریخی دانشگاه تهران نامید که حاصل تفکرات انقلابی و ظلم ستیزی مردم قهرمان کشور عزیزمان است، که همواره در دامان خود فرزندان برومندی را تحویل جامعه می دهند. دراین روز سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراض به ورود “نیکسون”(معاون وقت ریس جمهور امریکا) دست به تظاهرات زده بودند که بوسیله ماموران شاه ملعون در صحن دانشگاه به شهادت رسیدند. از آن پس ،همه ساله به رغم کوشش رژیم منحوس شاه و ساواک؛ دانشجویان دانشگاه تهران ودیگردانشگاه های سراسر ایران مراسم و تظاهراتی به یاد شهیدان آن روز بر پا می کردند.

    جا دارد، یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب و خصوصا یاد شهدای شانزده آذر سال ۱۳۳۲ دانشگاه تهران که بنام روز دانشجو نام گذاری گردیده را گرامی بداریم و توفیق ادامه راه آن مردان بزرگ را از خداوند بزرگ مسالت نماییم. این روز را به همه جویندگان چراغ علم و دانایی و دانشجویان عزیز تبریک و تهنیت گفته و توفیق روز افزون آنها را در مسیر مقدس علم و دانش آموزی از پروردگار یکتا طلب می کنیم.

    شهیدبهشتی رحمت اله علیه بایاداوری این جمله ی مشهورکه دانشجوموذن جامعه است اگرخواب بماندنمازامت قضامیشودکاملا رسالت خطیردانشجویان بعنوان قشرتحصیلکرده روشنگررامشخص نموداگرنگاهی به جنبش های دانشجویی قبل وپس ازپیروزی انقلاب داشته باشیم کاملا متوجه خواهیم شد که دانشجویان بعنوان یک جریان روشنفکری درجمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی دراگاهی مردم جامعه داشته اندهرچند جنبش های دانشجویی درگذرزمان وباتوجه مقتضیات وسیاستهای دولت های مختلف گاها دچار ایستایی ویاپویایی شده اند که این مسله هم یکی ازاسیب های اساسی جنبش های دانشجویی درایران است .دانشجویان بعنوان طلایه داران علم ودانش بایدهمواره مطالبه گرباشند وقطعامطالبه گری های دانشجویی متفاوت بامطالبه گری های جریان های دیگر صنفی وسیاسی باشد چون دانشجوبا اگاهی وعلم ومطالعه دست به مطالبه گری میزند وجنس مطالبه گری ونقادی های دانشجویی متفاوت ترازاقشارواصناف واحزاب دیگراست برای این منطوربایددردانشگاههای کشورکرسی های آزاداندیشی دانشجویی دایرشود ونبایدبه صرف مطالبه گری دانشجویان راستاره دارکرداتفاقی که متاسفانه دربرخی ازدانشگاههای کشوربه وقوع پیوست برای داشتن دانشگاهی پویا ودانشجویی موذن قطعا بایدازوجوداساتیدبرجسته وحاذق استفاده کردچون موذن خوب نیازبه استادمتبحردارد.برای داشتن موذنانی متعهدومتخصص بایدبه رشته های علوم انسانی دردانشگاههابهادادودرجهت توسعه این رشته هاگام برداشت

    وضمنادانشجویان نیز باید آگاهی کسب کنند که بتوانند تحلیل دهند و به جامعه خدمت کنند، فرق میان یک دانشجو و یک آدم سیاسی کار در این است که دانشجو باید حرفش را صریح بزند، از دل بزند؛ واگر چنانچه معلوم شد اشتباه است، سریع پس بگیرد.دانشجوباید سیاسی باشد ولی سیاست زده هرگز ،آفتی که متاسفانه دامن برخی ازتشکل های دانشجویی راگرفته است .
    بهرحال امیدواریم بااستقراردوباره دولت تدبیروامیدواستمرارعقلانیت شاهدشکوفایی هرچه بیشتردانشگاه هادرعرصه رشدوگسترش تشکلات دانشجویی باشیم چون یقین داریم که یکی ازمولفه های اصلی جریان اعتدالگرایی ودولت تدبیروامیدحمایت ازکرسی های آزاداندیشی دانشجویی وتوجه به مطالبات صنفی وسیاسی انان است ویقینااین حمایت ها منجربه قضانشدن نمازامت اسلامی خواهدشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.