شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41462 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کشوری که فاقد برنامه باشد مسلماً دچار چالش خواهد شد / یکی از شاخص‌های توسعه در کشور توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و گسترش آن است
    05 مرداد 1395 - 14:45
    شناسه : 10900
    0

    دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان به ریاست سید محمد احمدی فرماندار وباحضور مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در محل فرمانداری برگزار گردید به گزارش بامردم، فرماندار شهرستان لاهیجان در این جلسه با اشاره به برنامه محوری اداره کشور گفت: اگر کشوری که فاقد برنامه باشد مسلماً دچار چالش خواهد شد. سید محمد احمدی […]

    پ
    پ

    دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان به ریاست سید محمد احمدی فرماندار وباحضور مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در محل فرمانداری برگزار گردید

    photo_2016-07-26_12-26-42

    به گزارش بامردم، فرماندار شهرستان لاهیجان در این جلسه با اشاره به برنامه محوری اداره کشور گفت: اگر کشوری که فاقد برنامه باشد مسلماً دچار چالش خواهد شد.

    سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان افزود: یکی از شاخص‌های توسعه در کشور توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و گسترش آن است و برای ما صداقت و شفافیت مهم است.

    وی در خصوص بازپرداخت نیم در صد شهرداری لاهیجان اظهار کرد: این اعتقاد در شورای اسلامی شهر و شهرداری لاهیجان است که انشا الله با فرمول‌هایی که تعریف می‌شود و قانون‌گذار در قانون آورده است و آن توسعه کتاب و کتابخانه است اقداماتی انجام بگیرد.

    فرماندار لاهیجان یادآور شد: بسیاری از مشکلات که امروز وجود دارد ناشی از خلأ عدم مطالعه کتاب است زیرا فضاهای مجازی و اینترنت اطلاعات نیم‌بندی را به ما ارائه می‌دهد و اینترنت واقعا جای کتاب را نمی‌تواند بگیرد

    وی خاطرنشان کرد: باید به سمت مطالعه کتاب برویم و هرچه از کتاب دور گردیم، آسیب‌هایش را  در نسل جدید بیشتر مشاهده میکنیم که این آسیبها مطلوب نظام و دولت نیست و بهترین کار پیشگیری آن است که فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه راه بیندازیم وبه توسعه کمی وکیفی در امر کتاب وکتابخوانی توجه بیشتریداشته باشیم .

    احمدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید این مطلب را در جامعه جا بیندازیم که اگر فضای مجازی و اینترنت هست ، هیچ‌چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

    photo_2016-07-26_12-26-29

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در این جلسه گفت :بالغ‌بر 21 هزار نفر از مردم گیلان، در جشنواره کتاب‌خوانی جشنواره رضوی چه به‌صورت مکتوب و چه به‌صورت الکترونیکی شرکت کردند.

    امین محمد پور بابیان اینکه امروز ما به ازای هر 100 نفر لاهیجانی فقط 98 صدم مترمربع یعنی زیر یک مترمربع فضای کتابخانه داریم افزود: این مقدار فضا برای شهر لاهیجان و کتابخانه‌های آن فضای مطلوبی نیست.

    وی با اشاره به سیاست کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 95 که بر 5 محور اصلی ترسیم‌شده است اظهار کرد: اولین شاخص ما در سال 95 ایجاد فضایی مطلوب برای مخاطبین و اعضای کتابخانه است که خدمات مبتنی بر فضای کتابخانه باشد.

    محمد پور ارتقای فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی که حول محور خواندن ترسیم‌شده است دومین محور نام برد و بیان کرد: ایجاد و فضای سازی مقدمات معرفی سبک زندگی مطالعه محور، اصل فعال‌سازی اعضای در حال حاضر کتابخانه‌ها و تمرکز بر لذت خواندن کتاب از دیگر سیاست این نهاد است.

    وی بابیان اینکه کتابخانه‌های ما مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی است خاطرنشان کرد: کتابدار ما که به تعبیر مقام معظم رهبری مشاور امین نام‌گذاری شده است باید حدود 2 کیلومتری کتابخانه را پوشش دهد و امروز هر کتابدار باید از 657 عضو پشتیبانی کند و یا اینکه هر کتابدار در هر هفته یک کار فرهنگی انجام دهد.

    محمد پور تأکید کرد: اگر امید و شعار امید در دولت تدبیر و امید در یکجا 100% اجرایی شده باشد آن‌هم در نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

    وی افزود: از 7 کتابخانه شهر لاهیجان 4 کتابخانه، فیض، شفیعی لیالستان، شهید کریمی و آرش رمضانی بار کو سرا با نیت و توسط خیر و با نگاه خیر ساخته‌شده است

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان یادآور شد: ما برای اولین بار در سطح استان در شهر لاهیجان کتابخانه محله محور را با راه‌اندازی کتابخانه شهید کریمی در کوی زمانی آغاز کردیم که بازخورد آن مثبت بوده است و بنا شد در هشت‌بهشت و هشت محل لاهیجان که شهرداری لاهیجان در حال مطالعه است حداقل دو کتابخانه محله از محل نیم در صد شهرداری بسازیم

    در این نشست گزارشی از سوی اکبری مدیر کتابخانه‌های عمومی لاهیجان درباره مصوبات گذشته و اقدامات انجام‌گرفته به حاضران ارائه شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.