×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

خواب - بهترین دما برای راحتتر خوابیدن در اتاق خواب! - خواب

برای رهایی از بی خوابی و داشتن خواب نا آرام باید دمای اتاق خواب را تنظیم کنید ، بله درست متوجه شدید دما یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل برای داشتن خواب باکیفیت است.
انتخاب صحیح دمای اتاق خواب برای داشتن خواب راحت امری مهم و موثر است چرا که تغییرات خاصی در سیگنال دمای بدن وجود دارد پس دمای اتاق خواب تان بیش از حد گرم نباشد :این می تواند باعث خواب آلودگی و خواب عمیق در شما شود ؛ بیش از حد سرد باشد ، ممکن است که شما چندین بار به سرویس بهداشتی بروید. در ادامه این بخش از نمناک بهترین دما برای داشتن خواب شیرین را خواهیم گفت.
بهترین دما برای داشتن خواب شیرین حدود ۶۰f تا ۶۷f می باشد.

اگر احساس خواب آلودگی می کنید ، بدانید که میزان درجه حرارت نیز می تواند نقش مهمی در آسایش و آرامش خواب شما داشته باشد .اگر میزان درجه حرارت بسیار کم باشد ، ممکن است که شما چند سری به سرویس بهداشتی بروید و اگر هم بسیار گرم باشد باعث تعریق شما خواهد شد و شاید این مورد برای خیلی از ما خوشایند نباشد . محققان محدوده ایده آل بین ۶۰ تا ۶۷ درجه فارنهایت را برای بزرگسالان و ۶۵ تا ۷۰ فارنهایت را برای کودکان توصیه می کنند.

بنابراین اگر محیط داخل خانه گرم باشد و شما از لباس های گرم هم استفاده کنید ، قطعا خواب شیرینی که انتظارش را داشته اید را نخواهید داشت.

خواب خوب می تواند باعث داشتن خواب و اوقات خوبی در طول روز شما شود . اما بعضی چیزها هستن که گفتن آنها نسبت به انجام دادنشان بسیار آسانتر است برای مثال تمام کارهایی که شما قبل از خوابیدن انجام می دهید همگی در خواب شما موثر هستند مانند غذایی که قبل از خواب می خورید ، رژیم غذایی شما ، روشنایی محیط و… در تنظیم ریتم های روزانه بدن بسیار تاثیرگذار هستند و همچنین یکی دیگر از مهمترین عوامل ، میزان درجه اتاقی که در آن می خوابید می باشد که محققان بازه هایی را برای بزرگسالان و کودکان معرفی کرده اند.

دقت در دمای اتاق خواب به دلیل تغییرات خاص در سیگنال دمای خواب بدن

بدن شما در طول هر روزی که روز را آغاز می کنید و در انتها به پایان می رسانید تغییرات زیادی می کند و دمای بدن تا اواسط ظهر بالا می رود و تا آخر شب کاهش پیدا می کند . هنگامی که شما احساس خواب می کنید ، گرما تا حدودی از بدن شما خارج می شود . این باعث می شود که دمای پوست شما گرم شود . دمای بدن تا ساعت ۵ بامداد به مقدار خاصی کاهش پیدا می کند . این الگو نشان می دهد که تنظیم حرارت بدن تا ۵ بامداد طول می کشد و این کاهش و افزایش دما باعث خواب آلودگی شما می شوند .

بطور خاص حدود یک ساعت قبل از خواب ، هنگامی که بدن شما تا حداکثر میزان کاهش پیدا کند – به عبارت دیگر هنگامی که دمای بدن بطور ناگهانی کاهش پیدا می کند- بدن احساس خواب آلودگی می کند .محققان از این اطلاعات برای آزمایشات خود استفاده کردند و بهترین درجه حرارت برای دمای اتاق خواب را تعیین کردند .

دمای اتاق خواب باید سرد باشد یا گرم؟

دمای اتاق بیش از حد گرم نباشد:این می تواند باعث خواب آلودگی وخواب عمیق در شما شود .

اگر اتاق شما بیش از حد گرم باشد ، ممکن است دمای بدن را مختل سازد و شما تمایل بیشتری برای خواب بیشتری داشته باشید . این کار همچنین ممکن است باعث بی حوصلگی زیاد در شما شود. جالب توجه است ، مطالعات افراد مبتلا به بی خوابی نشان داده است که آنها اغلب درجه حرارت بالایی دارند و این امر می تواند مانع خواب شود . همچنین دمای بالای اتاق باعث خواب آلودگی بیش از حد شما خواهند شد .این همچنین باعث افزایش سطح نوروترانسمیترهای حساس مانند سروتونین می شود .

اگر دما بیش از حد سرد باشد ، ممکن است که شما چندین بار به سرویس بهداشتی بروید.

اگر دمای اتاق را بیش از حد سرد کنید ، ممکن است احساس تکرار مکرر سرویس بهداشتی نمایید و این کار باعث می شود کاملا پریشان شوید و دیگر نتوانید بخوابید و احساس آرامش و آسایش نیز نخواهید داشت و روز بعدی را به بدترین شکل ممکن شاید بگذرانید . این احساس را ممکن است در زمستان بیشتر احساس کنید.

ادرار زیاد ناشی از سرما ، اساسا راه بدن شما برای پاسخ دادن به دمای بسیار کم بدن و محیط اطراف می باشد که برای جلوگیری از هیپوترمی انجام می پذیرد . هیپوترمی شامل محدودیت هایی در رگ های خونی می باشد که بدن برای جلوگیری از این مشکل ، راه ادرار مکرر را انتخاب می کند تا به بدن آسیبی نرسد .

از آنجایی که فشار خون شما افزایش می یابد ، کلیه ها شروع به کار بیشتری می کنند تا فشار خون شما کاهش یابد که این کار باعث ادرار بیش از حد خواهد شد .

همانطور که در بنیاد ملی خواب مطرح شد ، باید سعی کنید دمای بدن و به تبع آن دمای محیط را به میزان مطلوب خود برسانید تا بتوانید بیشتر و بهتر بخوابید . این بنیاد نیز مطرح کرد محلی که شما برای خواب برمیگزینید باید از نور کمی و ملایمی برخوردار باشد .یک مطالعه دیگری نیز نشان داد که با کاهش دمای پوست می توانید بهتر از هر موقع دیگری بخوابید و همچنین می تواند موجب کاهش بیدار شدن شما در شب شود .به گفته کارشناسان محدوده ایده آل بین ۶۰ تا ۶۷ درجه فارنهایت را برای بزرگسالان و ۶۵ تا ۷۰ فارنهایت را برای کودکان می باشد .

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.