چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اکثر مشکلات ناشی از خود بزرگ بینی است | با شنیدن حرف و درد دل مردم آرامش را برقرار می کنیم
    30 آذر 1396 - 16:11
    شناسه : 110906
    0

    همایش پرسش مهر 18 دانش آموزان دختر آستانه اشرفیه با حضور مهندس حیدری فرماندار این شهرستان برگزار شد. فرماندار آستانه اشرفیه در ابتدای سخنان خود ضمن ادای احترام به شهدای صدر اسلام تا شهدای مدافع حرم و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، توفیق برای دولت تدبیر و امید و ریاست محترم جمهور و خدمتگزاران […]

    پ
    پ

    پرسش مهر 18 دانش آموزان دختر آستانه اشرفیه 3 - اکثر مشکلات ناشی از خود بزرگ بینی است | با شنیدن حرف و درد دل مردم آرامش را برقرار می کنیم - آستانه اشرفیه

    همایش پرسش مهر 18 دانش آموزان دختر آستانه اشرفیه با حضور مهندس حیدری فرماندار این شهرستان برگزار شد.

    فرماندار آستانه اشرفیه در ابتدای سخنان خود ضمن ادای احترام به شهدای صدر اسلام تا شهدای مدافع حرم و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، توفیق برای دولت تدبیر و امید و ریاست محترم جمهور و خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: باید افکار و ایده های دانش آموزان را به سمتی سوق دهیم که در آن دچار مشکل هستیم که این پاسخ ها بتوانند حل کننده آن معظلات باشند.

    رحیم حیدری افزود: به نظر بنده اولین چیزی که می تواند جواب ریاست محترم جمهور باشد احترام است، همه می دانیم که اگر به افکار دیگران احترام بگذاریم طبیعتا دیگران نیزبه افکار ما احترام می گذارند پس احترام مقدمه همه تفاهم ها است و مقدمه همه دعوا ها و نظام ها بی احترامی است اگر زندگی شخصی و عمومی خود این اصل را باید رعایت کنیم.

    وی گفت: اکثر مشکلات ناشی از خود بزرگ بینی است که در هر زمینه ای خود را به نسبت دیگران بهتر ببینیم در این صورت تحمل افکار دیگران برایمان سخت می شود و به واسطه همین باید توجه داشته باشیم حرف هایی را که به زبان می آوریم از چه میزان از صحت و درستی برخوردار است و آنرا با چه لحنی بیان می کنیم، طبیعتا با رعایت این مساله بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، شاید این سوال پیش بیاید چطور می توان این امر را میسر کرد، در جواب باید گفت باید توانایی و حسن های اطرافیانمان را به خوبی ببینیم .

    فرماندار آستانه اشرفیه تصریح کرد: نکته دیگری که باید توجه داشت این است که همدیگر را سرزنش نکنیم اگر همکلاسی یا دوستی ضعیف تر از دیگران است از واژگان زشت برای او استفاده نکنیم که اعتماد به نفس آن دوست یا همکلاسی از بین برود، بلکه با حفظ احترام وی را کمک کنیم و این خود نوعی امربه معروف است، ما نباید انتطار داشته باشیم همه در اوج باشند بلکه باید نقاط مثبت و منفی افراد را یکجا بسنجیم ما انسان ها هیچ کدام کامل نیستیم بلکه مکمل یکدیگر هستیم.

    رحیم حیدری گلرودباری با بیان اینکه نباید افراد را با یکدیگر مقایسه کنیم؛ افزود: اگر بخواهیم به پرسش مهر ریاست محترم جمهور پاسخ مناسبی دهیم، باید بگوییم که همکلاسی عزیز فلان شخص که در این زمینه موفق شد اینظور عمل کرد و تو نیز به نظر می رسد که می توانی با تلاش بیشتر به موفقیت برسی .

    وی اظهار دشت: اگر مدیران و معلمان ظرفیت دانش آموزان خود رابسنجند، می توانند فضایی برای گفتگو دانش آموزان فراهم کنند که آثار بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت، در کشور کارهای خوبی انجام شده است، در خدمات رسانی حوزه های آب، برق، گاز، صنایع موشکی و هسته ای و گسترش راه‌های ارتباطی به موفقیت های بسیار مطلوبی رسیدیم.

    پرسش مهر 18 دانش آموزان دختر آستانه اشرفیه 2 - اکثر مشکلات ناشی از خود بزرگ بینی است | با شنیدن حرف و درد دل مردم آرامش را برقرار می کنیم - آستانه اشرفیه

    مقام عالی شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه گفتگو را به معنای مجادله نبینیم، تصریح کرد: گفتگو مانند خرید یک وسیله از مغازه ای می ماند که پس از رد و بدل شدن چندین مکالمه بر سر قیمت و کیفیت جنس نهایتا آن جنس خریده می شود یا نمی شود چیزی را از دست نمی دهیم، گفت و گو کردن هم مثل همین خرید می ماند.

    وی افزود: اولین موضوعی که در پاسخ به سوال رئیس جمهور محترم است باید توانایی گوش دادن را تقویت کنیم، در شهرستان نیز خیلی از مشکلات اینطور حل می شود فقط با شنیدن حرف و درد دل مردم همین آرامش را برقرار می کنیم، حرف گوش دادن باعث می شود مبادله اندیشه ها را داشته باشیم.

    مهندس حیدری در ادامه گفت: باید حرف هایمان را محترمانه بیان کنیم و تحکمی نباشد که دیگران نسبت به آن گارد بگیرند. توانایی سخن گفتن محترمانه حتی اگر باور داریم حرف هایمان صحیح است اما طوری نباشد که طرف مقابل ما فکر کند به وی توهین می شود، باید فضا را آماده کنیم تا افراد احساس کنند که اگر حرفشان صحیح است ما انرا به راحتی قبول خواهیم کرد.

    وی اضافه کرد: از دیگر نکات حائز اهمیت صبر در صحبت دیگران است که اجازه دهیم دیگران مطالب خود را مطرح کنند، با ایجاد توانایی، همدلی و جانبداری سازنده است که می توانیم به افراد آرامش دهیم تا حرف های خود را بزنند و البته با تقویت حس جویندگی می توانیم تلاش کنیم جستجو گر باشیم و بیشتر به اندوخته های خود بیافزاییم و توانایی ناظر بودن که در طی گفتگو به دیگران توجه کنیم.

    فرماندار آستانه اشرفیه در خاتمه گفت به نظر من پرسش مهر امسال ریاست محترم جمهور مقدمه ای باشد که دانش آموزان با یکدیگر و بامعلمان و مدیران خود و همچنین مدیران و معلمان با یکدیگر نشست هایی داشته باشند که بتوانند براحتی تبادل نطر و اندیشه و گفتگو کنند و در نهایت همین شما دانش آموزان، مدیران، فرمانداران و نمایندگان آینده کشور خواهید بود.

    پرسش مهر 18 دانش آموزان دختر آستانه اشرفیه 4 - اکثر مشکلات ناشی از خود بزرگ بینی است | با شنیدن حرف و درد دل مردم آرامش را برقرار می کنیم - آستانه اشرفیه پرسش مهر 18 دانش آموزان دختر آستانه اشرفیه 2 - اکثر مشکلات ناشی از خود بزرگ بینی است | با شنیدن حرف و درد دل مردم آرامش را برقرار می کنیم - آستانه اشرفیه پرسش مهر 18 دانش آموزان دختر آستانه اشرفیه 5 - اکثر مشکلات ناشی از خود بزرگ بینی است | با شنیدن حرف و درد دل مردم آرامش را برقرار می کنیم - آستانه اشرفیه پرسش مهر 18 دانش آموزان دختر آستانه اشرفیه 1 - اکثر مشکلات ناشی از خود بزرگ بینی است | با شنیدن حرف و درد دل مردم آرامش را برقرار می کنیم - آستانه اشرفیه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.