جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • «دولت در دولت» یا «حزب غیررسمی» جدید !
    09 دی 1396 - 15:14
    شناسه : 111998
    0

    سامان بدر در گیل خبر نوشت: روز گذشته چهارشنبه طی مراسمی دفتر ویژه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در استان گیلان افتتاح شد و کریم کشور دوست به عنوان مسئول این دفتر کار خود را آغاز کرد. نکته جالب این مراسم عدم حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان و اکثر اعضای حزب اعتدال و توسعه […]

    پ
    پ

    دفتر ویژه دکتر نوبخت در گیلان - «دولت در دولت» یا «حزب غیررسمی» جدید ! - اعتدال و توسعه گیلان،دفتر نوبخت در گیلان،دکتر نوبخت،رشت،کریم کشور دوست،کیوان محمدیفگیل خبر،گیلان،

    سامان بدر در گیل خبر نوشت: روز گذشته چهارشنبه طی مراسمی دفتر ویژه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در استان گیلان افتتاح شد و کریم کشور دوست به عنوان مسئول این دفتر کار خود را آغاز کرد.

    نکته جالب این مراسم عدم حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان و اکثر اعضای حزب اعتدال و توسعه استان بود. به جای آن ها اکثر مدیران نزدیک به دکتر نوبخت که خارج از این حزب هستند در جلسه حضور داشتند تا به نوعی این دفتر ارگان غیررسمی حامیان بدون حزب نوبخت معرفی شود!

    آن چه در مورد افتتاح این دفتر مشخص است نامشخص بودن شرح وظایف آن است. عنوان رسمی دفتر ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان است که البته این سازمان در گیلان به ریاست کیوان محمدی یک ساختمان بزرگ در چهارراه حشمت رشت در اختیار دارد. با این حال ظاهرا خود افرادی که در این مراسم حضور داشتند نیز چندان نمی دانستند چه شرح وظایف رسمی دارد. مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم ابتدا گفت«یکی از استانداران با جمعی از مدیران توانست پس از یک ماه یک قرار ملاقات با دکتر نوبخت داشته باشد. ما می‌بایست از این ظرفیت استفاده کنیم» البته بعد خودش به این نتیجه رسید« این موضوع به آن معنی نیست که دکتر نوبخت از مشکلات استان ما بی‌خبر است، بلکه ایشان به‌خوبی با این مشکلات آشنا هستند.»! خب سوال در اینجاست پس قرار است در این دفتر دقیقا با چه مشکلاتی آشنا شوند؟ خود مسئول دفتر هم فعلا بیان داشت«کارکردها و انتطاراتی برای این دفتر معین شده است که در مصاحبه هایی آتی به عرض هم استانی های گیلانی خواهم رساند» یعنی وظایف نامعلوم باعث شده که شرح آن به آینده موکول شود. ولی برای خیلی مشخص نیست که این دفتر چه کارکردی خواهد داشت. آیا دفتر مراجعات مردمی است؟ و اگر هست مگر دکتر نوبخت نماینده مجلس است که دفتر مراجعات مردمی داشته باشد؟! آیا نوعی اتاق حزبی محسوب می شود؟ پس با این اوصاف چرا از نام حقوقی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور استفاده شده است؟! آیا این دفتر فرآیندی برای معرفی دکتر نوبخت در انتخابات ریاست جمهوری آینده است؟ پس چرا از ظرفیت حزب خود آقای نوبخت استفاده نشده است. آیا نوبخت از بابت نوع برخورد و عملکرد عده ای ،به هم حزبی های خود بی اعتماد گشته و چاره کار را در حمایت از حامیان بدون حزب خود دیده است؟ !

    جالب است که می گویند در این دفتر قرار است از همه ظرفیت ها استفاده کنند اما یکی از سخنرانان در این مراسم بر ضد همه منتقدین دکتر نوبخت از جمله نمایندگان مجلس صحبت کرده است و از ان ها به دلیل انتقاد از سخنان وزیر و سفر رئیس مجلس انتقاد کرده است. باید از این به اصطلاح تئوریسین اعتدال پرسید که دیگر با این سخنان و این ترکیب کدام ظرفیت جدیدی قرار است به این جمع اضافه شود؟! که البته جایگاه مدیریت وی نیز با جایگاه کارشناسی اش تناسبی ندارد. اگر شرح وظایف او مشخص بود می دانست که انتقاد از وزیران و مدیران دستگاهی حق نمایندگان است اما دخالت کردن در امور انتصابات حق آن ها نیست. اما او چندی پیش در برابر دخالت یک نماینده در انتصاب یک مدیر مجبور به عقب نشینی شده است و حال از نماینده دیگری انتقاد می کند که چرا از وزیر انتقاد می کند!

    خود بانیان نیز برای ما نمی گویند که قرار است چه اتفاق مهمی در این دفتر رخ دهد. یکی دیگر از سخنرانان دکتر نوبخت را «جیب دولت» معرفی کرده است که ظاهرا می تواند در این دفتر اقدامی شود که جیبش به سمت استان گیلان تزریق شود. گوئی مملکت قانون ندارد، استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه ندارد و قرار است در همین اتاق چند ده متری برای چگونگی تزریق آن تصمیم گیری شود. مثلا مدیران به جای آن که برای کسب اعتبار سراغ استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه بروند به همین اتاق مراجعه کنند و در مورد آن تصمیم گیری کنند. این دفتر هم «دولت در دولت» می تواند باشد و هم یک «حزب غیررسمی» و جالب است که دکتر نوبخت هردوی آن ها را دارد. هم «جیب دولت» است هم «رئیس حزب» اما به جائی نیاز دارد که محور کار باشد و عکسش زیر عکس سران نظام  و انقلاب خودنمائی کند!

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.