پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هفتمین دوره نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در لاهیجان برگزار شد | تصاویر
    16 دی 1396 - 21:23
    شناسه : 112550
    1

    هفتمین دوره نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی همزمان با پنجاهمین سال درگذشت این اسطوره تکرار نشدنی ورزش کشتی کشورمان با حضور رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران و همچنین همشهریان و دیگر مهمانان در شهرستان لاهیجان برگزار شد. به گزارش «بامردم»،  مدیر اجرایی […]

    پ
    پ

    دوره نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در لاهیجان - هفتمین دوره نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در لاهیجان برگزار شد | تصاویر - بامردم

    هفتمین دوره نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی همزمان با پنجاهمین سال درگذشت این اسطوره تکرار نشدنی ورزش کشتی کشورمان با حضور رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران و همچنین همشهریان و دیگر مهمانان در شهرستان لاهیجان برگزار شد.

    به گزارش «بامردم»،  مدیر اجرایی هفتمین دوره نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در این مراسم نکوداشت اظهار کرد: ایده اولیه شکل گیری این نکوداشت به دوران کودکی بنده مربوط می شود، از آنجایی که از خانواده کشتی بودم و از دوران کودکی مأنوس با این ورزش باستانی، همواره فکر انجام کاری را در راستای زنده نگه داشتن نام و خاطره پهلوان تختی به خصوص در شهر خودم لاهیجان در سر می پروراندم.

    مصطفی برکتان افزود: هفت سال است که این مراسم را برگزار می کنم، چند سالی است که با توجه به استقبال فراوان از مراسم، این آیین نکوداشت را در سالن های بزرگ همچون سالن دانشگاه آزاد و با همکاری سایر عزیزان برگزار می کنیم.

    وی ادامه داد: بنده از هفت سالگی وارد ورزش باستانی شدم و هرچه که دارم از این ورزش است، ورزش باستانی به گونه ای است که خلق و خوی پهلوانی و جوانمردانه به انسان می دهد.

    مدیر اجرایی هفتمین دوره نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام جهان پهلوان تختی، برند سازی ورزش کشتی لاهیجان، مطرح شدن نام لاهیجان در سطح کشور، ترویج ورزش های پهلوانی، زورخانه ‌ای و باستانی در سطح جامعه، احیا و تقویت اخلاق پهلوانی و مردانگی در ورزشکاران با الگوگیری از رفتار و منش اسطوره جوانمردی پهلوان تختی از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نکوداشت است.
    برکتان خاطرنشان کرد: از همه عزیزانی که در برگزاری این مراسم ما را یاری کردند کمال تقدیر و تشکر را داریم و بسیار خوشحالم از این که حتی اگر در سال های آینده بنده نباشم این آیین نکوداشت برگزار خواهد شد.

    رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران نیز در این آیین نکوداشت با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم، اظهار داشت: باتوجه به اینکه کشتی سنتی گیله‌مردی در گیلان بخشی از زندگی مردم محسوب می‌شود از بعد اجتماعی این رشته در استان گیلان نسبت به بسیاری از استان‌های کشور متفاوت‌تر است.

    رسول خادم با اشاره به اینکه کشتی گیلان جزئی از مردم است افزود: رشته‌ی کشتی در گیلان نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی است، زیبنده‌ی گیلان نیست که با چنین جایگاهی خانه‌ی کشتی نداشته باشد و در این خصوص خیرین آماده‌ی هرگونه همکاری هستند.

    محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تقدیر از مردمان لاهیجان و برگزار کنندگان این همایش، اظهار داشت: برگزاری این گونه همایش ها که منش پهلوانی را ترویج می دهد ماندگار است و ادامه خواهد داشت.

    وی افزود: از همه می خواهم برای ورزش فکری کنید، فقط برگزاری مراسم های آیین نکوداشت و… کافی نیست.

    طالقانی تصریح کرد: همه باید برای ارتقاع ورزش و پهلوانی تلاش کنیم، مرام و منش پهلوانی را در مکان و شرابط مختلف همچون در کمک به مردم و در همین حادثه زلزله اخیر و… دیده ایم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.