×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

گروه موسیقی بانوان لاهیجان - لاهیجان بستری برای رشد موسیقایی بانوان در شرق گیلان - شرق گیلان

سرپرست گروه موسیقی بانوان لاهیجان گفت:ایجاد رشته نوازندگی سازهای ایرانی و کلاسیک در دانشگاه آزاد لاهیجان و تشکیل گروه موسیقی بانوان زمینه مناسبی برای رشد موسیقی بانوان در شرق گیلان است.

مریم موسوی سرپرست گروه موسیقی گیلا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروه سال گذشته فعالیت رسمی خود را با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان آغاز کرد تا بستری برای رشد و بالندگی بانوان نوازنده در شرق گیلان فراهم شود و زنان متوجه توانایی ها و استعدادهای درونی خود در زمینه موسیقی و نوازندگی شوند.
وی با اشاره به اینکه این گروه اخیرا نام گیلا را برای خود برگزیده است خاطرنشان کرد: گروه موسیقی بانوان لاهیجان تنها گروه فعال موسیقی در شرق گیلان به شمار می رود که می تواند موجب رشد و ارتقای فرهنگ موسیقی در این شهر و بقیه شهرهای گیلان شود.
وی یکی از اهداف این گروه را تقویت خودباوری بانوان و ایجاد تعادل بین آقایان و خانم ها ذکر و خاطرنشان کرد: تاکنون توسط این گروه دو برنامه در لاهیجان و یک برنامه در شهر رشت اجرا شده است و امیدواریم در آینده با حمایت مسوولان برنامه های این گروه در دیگر شهرستان ها نیز ادامه بیابد.
وی اظهارداشت: این گروه برای عضوگیری فراخوان داده است تا بانوان نوازنده سازهای ایرانی و کلاسیک را برای گسترش بیشتر موسیقی جذب نماید.
خانم موسوی با بیان این که اجرای موسیقی توسط این گروه تاکنون در زمینه ی ساز ایرانی بوده است افزود : درحال حاضر در رشته موسیقی مدرس خانم کم است ولی امیدواریم توجه بیشتری به آن صورت گیرد.
وی ضمن قدردانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان افزود:این اداره پشتیبانی خوبی داشته است و علاوه بر در اختیار گذاشتن مکان برای آموزش و اجرای تمرین ، دو استاد موسیقی نیز به عنوان مدرس از سوی این اداره آموزش این گروه را برعهده دارند .
وی خواستار حمایت بیشتر به موسیقی بانوان شد و ادامه داد:در صورت هماهنگی و وحدت گروههای موسیقی مسوولان نیز به این گروهها کمک خواهند کرد.
وی اظهارداشت:اجرای موسیقی هزینه بردار است و نیاز به حامی مالی (اسپانسر )دارد و اگر افراد خیر و نیکوکاری به عنوان اسپانسر و پشتیبان حاضر به کمک به این گروه شوند و به اجرای برنامه های موسیقی کمک کنند ، این گروه قادر به اجرای کنسرتهای بیشتری خواهد بود .
خانم مریم موسوی نوازنده تار از سال ۱۳۷۷فعالیت موسیقی را از شهرستان رودسر آغاز کرد و برای ادامه آموزش دوره ها به تهران اعزام شد که از سال ۸۲فعالیت گروهی را آغاز کرده است و در سال گذشته با تشکیل گروه موسیقی بانوان لاهیجان سرپرستی این گروه را بر عهده دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.