جمعه, 28 اردیبهشت 1403 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41720 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2382×
تصویب قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از اعتراضات ایران | روز جمعه تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌شود
  • 20 دی 1396 ساعت: 9:00
  • شناسه : 113036
    0

    مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با رای مثبت اعضای خود و در ادامه اقدامات و اظهارات مداخله‌جویانه آمریکا نسبت به اعتراضات ایران، قطعنامه‌ای را در حمایت از این اعتراض‌ها به تصویب رساند. به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از رویترز، براساس این قطعنامه در اظهاراتی اعلام شد که آمریکا در کنار ایرانیانی که خواهان صلح، آزادی […]

    پ
    پ

    مجلس نمایندگان آمریکا - تصویب قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از اعتراضات ایران | روز جمعه تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌شود -

    مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با رای مثبت اعضای خود و در ادامه اقدامات و اظهارات مداخله‌جویانه آمریکا نسبت به اعتراضات ایران، قطعنامه‌ای را در حمایت از این اعتراض‌ها به تصویب رساند.

    به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از رویترز، براساس این قطعنامه در اظهاراتی اعلام شد که آمریکا در کنار ایرانیانی که خواهان صلح، آزادی و زندگی بهتر هستند، می‌ایستد.
    در این رای‌گیری ۲۳۲ عضو جمهوری‌خواه و ۱۸۲ عضو دموکرات مجلس نمایندگان رای مثبت دادند. در این قطعنامه که تنها دو رای مخالف داشت کنگره از مردم ایران حمایت کرده است.
    به گزارش خبرگزاری ایسنا، دقایقی قبل از این رای‌گیری، اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در دفاع از این قطعنامه خصمانه گفت: مردم ایران تاریخی درخشان دارند اما رژیم جمهوری اسلامی کارنامه سیاهی دارد.
    قطعنامه‌ای که به تصویب رسید، از سوی دو جمهوری‌خواه ارشد مجلس یعنی «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی و «کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس پیشنهاد شد که جمعه پیش پیشنهاد و برای اقدام به کمیته روابط خارجی مجلس ارجاع شده بود.
    آخرین اقدام آمریکا در سطح بین‌المللی برای مداخله در امور ایران که تلاش برای همراه کردن اعضای شورای امنیت بود با ناکامی مواجه شد و اعضای این شورا تاکید کردند که نباید در امور داخلی ایران دخالت کرد. این اقدام عملا باعث منزوی شدن آمریکا شد.
    به گزارش یورونیوز، اعضای مجلس نمایندگان همچنین از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواستند تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کند.
    برخی شهرهای کشور اخیرا صحنه اعتراض های بود که بیش از بیست کشته و تعداد زیادی بازداشتی در پی داشت.

    روز جمعه تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌شود

    وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: روز جمعه تحریم هایی علیه ایران به دلیل آنچه سرکوب اعتراضات نامید اعمال خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.