شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فضای مجازی به بسیاری از ناهنجاری‌ها دامن زده است | ضعف آموزش در فضای مجازی، یک دغدغه جدی برای کشور است
    26 دی 1396 - 18:14
    شناسه : 113978
    0

    معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: ضعف آموزش در فضای مجازی، یک دغدغه جدی برای کشور است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در نشست بازشناسی نقش رسانه و فضای مجازی در اطلاع رسانی عمومی در خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه امروز فضای مجازی جزو لاینفک زندگی مردم شده است، […]

    پ
    پ

    محمدرضا جعفری خیرخواه، - فضای مجازی به بسیاری از ناهنجاری‌ها دامن زده است | ضعف آموزش در فضای مجازی، یک دغدغه جدی برای کشور است - آموزش

    معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: ضعف آموزش در فضای مجازی، یک دغدغه جدی برای کشور است.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در نشست بازشناسی نقش رسانه و فضای مجازی در اطلاع رسانی عمومی در خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه امروز فضای مجازی جزو لاینفک زندگی مردم شده است، اظهار داشت: گسترش جرایم در این فضا موجب شده است که نیروی انتظامی با تشکیل دادن پلیس فتا با جرایم و ناهنجاری‌‌های دنیای مجازی مقابله کند.
    این مقام انتظامی ضعف آموزش در حوزه مجازی را یک دغدغه جدی برای کشور دانست و افزود: ترویج خشونت و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی تهدیدی برای سلامت جامعه است.
    وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید حساسیت بیشتری در زمینه نظارت بر استفاده فرزندان‌‌شان از تلفن‌های همراه هوشمند و فضای مجازی به خرج بدهند، تصریح کرد: انبوه خبرهای نادرست و غیرواقعی در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نسل جوان را کمراه کنند.
    سرهنگ خیرخواه تقویت پیام‌رسان‌های داخلی برای رقابت با نمونه‌های خارجی را ضروری عنوان کرد و بیان داشت: اعتمادسازی در پیام‌رسان‌های داخلی برای حضور گسترده مردم هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و هم نظارت را مستحکم‌تر می‌کند.
    در ادامه این نشست دکتر محمدپور با اشاره به اینکه دولت فرانسه برای حفظ جامعه و کانون خانواده دسترسی به برخی از شبکه‌های اجتماعی را مسدود کرده است، اظهار داشت: وقتی در ایران چنین بحثی شکل می‌گیرد مواضع منفی به سرعت در مقابل آن شکل می‌گیرند.
    این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در استفاده از ابزار مجازی باید دقت بیشتر و مدیریت دقیق‌تری صورت بگیرد، تصریح کرد: باید به کمک دانش رسانه ای و ارتقا سطح سواد رسانه‌ای در مقابل تهدیدها بایستیم.
    وی آمار طلاق در جامعه و افزایش تعداد پرونده‌ها در قوه قضاییه را نگران‌کننده توصیف کرد و افزود:‌ فضای مجازی به بسیاری از ناهنجاری‌ها دامن زده است.
    در ادامه این جلسه، معاون اجتماعی بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه در جوامع سنتی پدیده‌های نو تنها در اختیار قشر مرفه قرار می‌گرفت، اظهار داشت: امروزه همه اقشار مردم از فضای مجازی سهم دارند.
    دکتر جعفری سدهی ایجاد اشتغال را یکی از کارکردهای مثبت فضای مجازی برشمرد و اضافه کرد: در عین حال شبکه‌های اجتماعی فضای گفت و گو در خانواده‌ها را به حداقل رسانده‌اند.

    وی با تاکید بر اینکه باید جایگزین مناسبی برای برخی از شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های اطلاع‌رسانی در اختیار مردم قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: ثبات جامعه تنها به کمک اطلاع‌رسانی دقیق و پرهیز از دامن زدن به جو ناسالم مجازی ممکن می‌شود.
    در پایان این نشست رئیس پلیس فتا استان گیلان، فضای مجازی را سرشار از فرصت‌های مناسب برای جامعه دانست و اظهار داشت: اگر فرهنگ درست استفاده از فضای مجازی در جامعه رواج پیدا نکند، این فرصت‌ها تبدیل به تهدید می‌شوند.
    سرهنگ محمدخانی هتک حیثیت و نشر اکاذیب را پرتکرارترین جرایم فضای مجازی در استان معرفی کرد و بیان داشت:‌ در سال جاری 94 درصد پرونده‌های حوزه فتا منجر به کشف شده است.
    این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه نباید از نقش تعیین کننده رسانه‌ها در ارتقا سطح سواد رسانه‌ای شهروندان غافل شویم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ و آموزش، باید نگاه جدی‌تری به فضای مجازی داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.