×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

قطار آستارا - آستارا در انتظار ورود اولین قطار باری جمهوری آذربایجان - آستارا

بخشدار مرکزی آستارا گفت: ریل گذاری خط آهن آستارا-آستارا پایان یافته و بارانداز آن در حال تکمیل است و به زودی اولین قطار باری از آستارای جمهوری آذربایحان وارد آستارای ایران خواهد شد.

بابک باستانی عصر سه شنبه در نشستی با تعدادی از مسئولان و مشتریان ایرانی یک شرکت خودرو سازی در هتل اسپیناس آستارا افزود: اواسط هفته آینده قطار باری جمهوری آذربایجان، بار خود را در بارانداز آستارای ایران در حضور مسئولان راه آهن این دو کشور تخلیه خواهد کرد.
وی اضافه کرد: ساخت بارانداز راه آهن آستارا با حدود ۶۰ هکتار وسعت در مراحل پایانی است و پس از تکمیل آن، خط آهن آستارا به رشت و قزوین متصل خواهد شد و آستارا نخستین شهر ایران خواهد بود که به سه شیوه حمل و نقل زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز مرتبط می شود.
وی ادامه داد: قرار گرفتن این طرح در بخش مرکزی آستارا، زمینه رونق و آبادانی روستاهای مرزی این شهرستان را فراهم و مرزنشینان، از تجارت بین المللی بهره مند خواهند شد و صاحبان صنایع خودرویی نیز می توانند از این فرصت اقتصادی استفاده کنند.
باستانی گفت: جمهوری آذربایجان آمادگی خود را به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در خط ریلی آستارا-رشت اعلام کرده و با تکمیل راه آهن آستارا-رشت و اتصال آن به جنوب کشور، مبادلات تجاری در تمام زمینه ها رونق خواهد گرفت.
خط آهن آستارا – آستارا، اسفند ماه پارسال در سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران، با ورود آزمایشی قطار آذربایجان به ایستگاه آستارا در ایران افتتاح شد.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال ۹۵ به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد ۲ و نیم کیلومتر و ساخت بارانداز در آستارای ایران اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرزی آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات ایران است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.