پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۷ راز قدرت نفوذ و محبوبیت در جمع؛ اینگونه شخصیت کاریزماتیک داشته باشید!
    29 دی 1396 - 5:49
    شناسه : 114280
    0

    یکی از دغدغه های انسان اجتماعی امروز، قدرت نفوذ در برخورد با دیگر افراد است. در محیط های جدید معمولا ترس پذیرفته شدن در جمع بیشتر هم می‌شود. کلید اصلی برای اینکه از حمایت دیگران برخوردار شوید و فردی دوست داشتنی یا شخصیت کاریزماتیک داشته باشید، این است که کاری کنید تا دیگران احساس مهم […]

    پ
    پ

    محبوبیت در جمع - ۷ راز قدرت نفوذ و محبوبیت در جمع؛ اینگونه شخصیت کاریزماتیک داشته باشید! - راز

    یکی از دغدغه های انسان اجتماعی امروز، قدرت نفوذ در برخورد با دیگر افراد است. در محیط های جدید معمولا ترس پذیرفته شدن در جمع بیشتر هم می‌شود. کلید اصلی برای اینکه از حمایت دیگران برخوردار شوید و فردی دوست داشتنی یا شخصیت کاریزماتیک داشته باشید، این است که کاری کنید تا دیگران احساس مهم بودن کنند. اگر میخواهید برنده باشید، خواه برای مدیریت یک شرکت بزرگ، خواه در یک مهمانی کوچک دوستانه، به کارگیری این موارد بسیار ضروری است.

    پذیرش افراد

    یکی از نیاز های مهم انسان پذیرش بدون قید و شرط است. شما در روابط اجتماعی میتوانید، برای القای حس پذیرش به دیگران از لبخند، نگاه مستقیم به آن ها یا هر دوی آن ها با هم استفاده کنید. انجام چنین حرکاتی در افراد حس ارزشمندی و عزت نفس ایجاد می کند. از طرفی به صورت ناخودآگاه در ضمیر آن ها نقش می بندد، که شما را مورد حمایت و تشویق خود قرار دهند.

    تقدیر و قدر شناسی

    از افراد به خاطر کوچک ترین کارهایشان قدردانی کنید. راحت ترین راه برای قدردانی، تشکر کردن است.

    بعضی افراد فقط در قبال خدماتی که دیگران به آن ها ارائه می دهند تشکر می کنند، اما تشکر کردن در قبال اطلاعاتی که دیگران به شما می دهند، اشتباهاتی که از شما تصحیح می‌کنند علاوه بر ایجاد عزت نفس در آن ها، شما را فردی انتقاد پذیر و فروتن در نظر دیگران جلوه می دهد.
    با قدردانی کردن از دیگران، آن ها را تشویق می کنید که بار دیگر رفتار خوبشان را تکرار کنند. قدردانی کردن شما را به یک شخصیت کاریزماتیک تبدیل می‌کند!

    احترام

    هر کسی دوست دار تعریف و تمجید است. شما با ایراد گرفتن از مدل موی دیگران یا اندام شان، داشته های خودتان را پر رنگ تر نمی کنید؛ بلکه بالعکس دیگران را تشویق می‌کنید که قبل از هر چیز به دنبال عیب هایتان بگردند.

    برای داشتن شخصیت کاریزماتیک دائما به دنبال راه هایی باشید که دیگران را تحسین کنید. البته در این مورد نباید مبالغه کنید یا به دروغ تحسین کنید، بلکه تنها کافیست نگاهتان را زیباتر کنید.

    تایید و پذیرش

    برای تایید افکار دیگران دودلی به خود راه ندهید. البته این به معنای آن نیست نظرات مخصوص خود را نداشته باشید یا فردی چاپلوس جلوه کنید. به ایده ها و نظرات افراد دیگر احترام بگذارید. این احترام گذاشتن را با گفتن جملاتی نظیر پیشنهاد خوبی است، حرف زیباییست، قابل تامل است تکمیل کنید.

    اگر با حرف کسی صد در صد مخالف هستید، به جای بحث و نزاع بگویید : (نکته جالبی است، اما دوست دارم در این مورد فکر کنم تا به درک بهتری برسم.) با این کار شما مخالفت خود را در دهان شخص سومی که حضور ندارد گذاشته اید پس فرد مقابلتان چگونه می خواهد با فردی که حضور ندارد جدل کند؟ با کمی زیرکی جدل و مشاجره را از روابطتان حدف کنید و به شخصیت کاریزماتیک تبدیل شوید.

    توجه

    زندگی عبارت است از مطالعه، توجه و دقت. همه ما دوست داریم گیرنده های توجه و محبت باشیم، اما باید توجه داشت در هیچ رابطه ای همواره نمی توانید گیرنده باشید بدون آن که نشانه ای از توجه به دیگران ارسال کنید.

    به دنبال نکات ارزشمند وکوچک افراد بگردید و این نکات را به آن ها بگویید. افراد پیرامون خود را مانند یک معمای پیچیده لذت بخش در نظر بگیرید و سعی کنید این پیچیدگی ها و ارزشمندی ها را کشف کنید. شک نکنید این کار تاثیر شگرفی بر طرف مقابلتان می گذارد.

    همدلی

    یکی از بهترین وجوه همدلی در ارتباطات، گوش دادن به صحبت دیگران است. به جای نصیحت کردن یا مورد بازخواست قراردادن اطرافیان ابتدا سعی کنید حرف هایشان را کامل بشنوید.

    خودتان را در موقعیت اطرافیان قرار دهید و سعی کنید با احساساتشان همراهی کنید. قبل از اینکه از شما راهکار بخواهند، راهکاری ندهید.

    پرسش کردن

    این کار علاوه برآنکه اطلاعات شما را زیاد میکند همچنین باعث می شود به نیاز های اطرافیانتان پی ببرید. سعی کنید در حد توانتان نیاز های کوچک دیگران را برطرف کنید. برای مثال در یک مهمانی از مناسب بودن محل نشستن فردی که می دانید به تازگی عمل جراحی داشته یا از حال روحی فردی که در شرایط نامناسبی به سر می‌برد، سوال بپرسید.

    نت نوشت

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.