شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اوج آلودگی هوا در گیلان پس از برداشت برنج است
    01 بهمن 1396 - 14:21
    شناسه : 114651
    0

    امام جمعه آستانه اشرفیه گفت: همین امروز هم برای جلوگیری از عواقب ویرانگر آلودگی هوا و محیط زیست خیلی دیر شده است اما جلوی ضرر را از هر جا بگیریم پسندیده و مواکد است. به گزارش «بامردم» و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، حجت الاسلام ساجدی به مناسب گرامیداشت هوای پاک، […]

    پ
    پ

    کاه - اوج آلودگی هوا در گیلان پس از برداشت برنج است - اوج آلودگی هوا در گیلان
    امام جمعه آستانه اشرفیه گفت: همین امروز هم برای جلوگیری از عواقب ویرانگر آلودگی هوا و محیط زیست خیلی دیر شده است اما جلوی ضرر را از هر جا بگیریم پسندیده و مواکد است.

    به گزارش «بامردم» و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، حجت الاسلام ساجدی به مناسب گرامیداشت هوای پاک، گفت: آلودگی هوا در شهرهای بزرگ امروزه به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم همگانی به شمار می رود چرا که به گواه آمار مراجع درمانی و بهداشتی یکی از دلایل افزایش بیماری های مهلک تنفسی و قلبی و عروقی در مناطق صنعتی و شهرهای بزرگ اثرات حاصل از آلودگی هوا است.

    وی افزود:فعالیت های صنعتی سنگین،تردد خودروهای تک سرنشین و وسایط نقلیه دودزا در سطح شهرها،عدم توجه به معاینه های فنی ویژه خودروها و موارد مشابه باعث شده است تا زنگ هشدار برای سلامت شهروندان به صدا در بیاید.

    حجت الاسلام ساجدی ادامه داد:چنانچه این مهم مورد توجه جدی قرار نگیرد دیرزمانی نخواهد گذشت که هزینه‌های چند برابری درمان گریبانگیر اقتصاد خانواده و جامعه را خواهد گرفت.

    وی خاطرنشان کرد:هرچند که همین امروز هم برای جلوگیری از عواقب ویرانگر آلودگی هوا و محیط زیست خیلی دیر شده است اما جلوی ضرر را از هر جا بگیریم پسندیده و مواکد است.

    ساجدی افزود:استان گیلان به یمن نعمات خدادادی و طبیعت معتدله و بارش نزولات جوی مناسب با مشکل جدی آلودگی هوا مواجه نیست اما به صورت مقطعی و فصلی، سوزاندن ضایعات کشاورزی باعث بروز مشکلات عدیده برای سلامت هم استانی های عزیزمان می‌شود که اوج این مشکلات در پایان فصل برداشت محصولات کشاورزی کاملا مشهود است.

    وی تصریح کرد:در سالیان اخیر عزم دستگاه های اجرای و قضایی در حل این مشکل و تنویر افکار عمومی توانسته تا حدودی زمینه را برای نیل به سوی رفع این مشکل هموار کند،بنابراین جای آن دارد که به شکرانه این موهبت الهی، روز هوای پاک را گرامی بداریم .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.