شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برپایی نمایشگاه مینیاتور نقش ایران در آستارا
    02 بهمن 1396 - 4:31
    شناسه : 114753
    2

    آثار مینیاتور شروین شهبازی هنرمند آستارایی با عنوان نقش ایران، در نمایشگاهی در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا به نمایش گذاشته شد. سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا عصر یکشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: سبک مینیاتور نقش ایران در سامانه آثار ادبی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

    پ
    پ

    n82803568 72125159 - برپایی نمایشگاه مینیاتور نقش ایران در آستارا - آثار مینیاتور

    آثار مینیاتور شروین شهبازی هنرمند آستارایی با عنوان نقش ایران، در نمایشگاهی در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا به نمایش گذاشته شد.

    سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا عصر یکشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: سبک مینیاتور نقش ایران در سامانه آثار ادبی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام شروین شهبازی ثبت شده تا الگویی برای علاقمندان هنرهای تجسمی باشد.
    شاپور تشرینی افزود: در این آثار با استفاده از مداد رنگی و با ظرافت خاص، داستان های شاهنامه و پادشاهان ایرانی نگارگری شده است.
    شهبازی پیش از این، آثار خود را در چهار نمایشگاه گروهی عرضه کرده بود و این، اولین نمایشگاه انفرادی اوست. این نمایشگاه به مدت یک هفته از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 18برای بازدید علاقمندان دایر است و در اواسط بهمن ماه، در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء رشت برپا خواهد شد.
    شهبازی نیز در خصوص آثارش گفت: آماده کردن هر تابلو مینیاتور حدود 40 ساعت طول کشیده و در این نمایشگاه، 25 اثر در معرض دید عموم قرار گرفته است.
    400 هنرمند در هفت انجمن هنری شهرستان آستارا فعالیت می کنند.

    ** آب شرب روستای هجرت آستارا وصل شد
    مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا گفت: با تجهیز تاسیسات آبرسانی روستای هجرت این شهرستان، جریان آب، وصل و نیاز 350 خانوار آن برطرف شد.
    قاسم کباری شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر به ایرنا افزود: در روزهای گذشته آب شرب این روستا قطع و منجر به واکنش کاربران شبکه های اجتماعی شده بود که با صرف یکصد میلیون ریال، یک دستگاه پمپ شناور در تاسیسات آبرسانی آن نصب شد.
    آستارا 2 بخش و 62 روستا دارد و هشت هزار و 478 مشترک آن، تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی هستند.

    ** کشف 350 اصله چوب آلات جنگلی قاچاق در آستارا
    سرهنگ رسول عزیزی فرمانده نیروی انتظامی آستارا گفت: 350 اصله چوب آلات از نوع درختان افرا، راش، توسکا و ممرز توسط ماموران ایستگاه بازرسی قلعه، از یک دستگاه کامیون در محور آستارا – اردبیل کشف و در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شد.
    وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون در بر می گیرد.
    شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.

    ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.