یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41467 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نقش گیلان و آستراخان در تقویت مناسبات ایران و روسیه مهم است
    14 مرداد 1395 - 1:00
    شناسه : 11507
    0

    استاندار گیلان در بدو ورود به فرودگاه آسترا خان با اشاره به پیشینه روابط دو استان گفت : آستراخان و گیلان همواره نقش مهم و سازنده ای در تقویت مناسبات ایران و روسیه ایفاء کرده اند. به گزارش “بامردم”، محمد علی نجفی که عصر امروز (چهارشنبه) با استقبال مقامات این استان و سرکنسول جمهوری اسلامی […]

    پ
    پ

    نجفی

    استاندار گیلان در بدو ورود به فرودگاه آسترا خان با اشاره به پیشینه روابط دو استان گفت : آستراخان و گیلان همواره نقش مهم و سازنده ای در تقویت مناسبات ایران و روسیه ایفاء کرده اند.

    به گزارش “بامردم”، محمد علی نجفی که عصر امروز (چهارشنبه) با استقبال مقامات این استان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران وارد آستراخان شد، افزود: گیلان و آستراخان ظرفیت های فراوانی برای افزایش مناسبات ایران و روسیه را دارند.
    وی با بیان اینکه گیلان بطور سنتی استان معین در روابط با استان های جنوبی روسیه بویژه آستراخان محسوب می شود، افزود : همان طور که مقامات آستراخان بارها اعلام کرده اند که گیلان دروازه ی ورود اروپا و ورود به ایران است از نظر ما نیز آستراخان نقش محوری برای روابط تجاری ایران با روسیه دارد.
    وی با اشاره به اینکه براساس اراده سران ایران و روسیه در سه سال گذشته سطح روابط راهبردی دو کشور ارتقاء یافته است، گفت : باید از این فرصت کم نظیر برای گسترش روابط بین استان های دو کشور بویژه در بخش های تجاری، فرهنگی و گردشگری بهره بگیریم.
    نجفی با اشاره به اهدای مجسمه حکیم عمرخیام به مردم آستراخان از سوی جمهوری اسلامی ایران که توسط استان گیلان ساخته شده است ، افزود: نصب این مجسمه در پارک دانشجویی مقابل دانشگاه دولتی آستراخان نمادی از دوستی استان های گیلان و آستراخان و نقش سازنده آنان در توسعه و گسترش روابط دوستانه است.
    وی اظهار امیدواری کرد : دستاوردهای این سفر منجر به تقویت روابط دو جانبه و تسهیل مراودات تجاری بازرگانان دو استان شود.
    در سفر دو روزه استاندار گیلان به آستراخان، بازدید از سرای تجاری ایرانیان و رونمایی از مجسمه عمر خیام نخستین شاعر ایران که تندیس آن در روسیه توسط استان گیلان ساخته شده است و دیدار با الکساندر ژیکین استاندار آستراخان پیش بینی شده است.
    نجفی همچنین از بنادر و مراکز اقتصادی و رسانه ای آستراخان بازدید و با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و تجار مقیم دیدار می کند.
    استاندار آستراخان ماه گذشته با ارسال نامه ای از دکتر نجفی برای سفر به گیلان دعوت کرده بود.
    الکساندر ژیلکین در این دعوتنامه با اشاره به اینکه با افتخار سفر خود را در اردیبهشت ماه 1393 به یاد دارد گفت : اعتقاد دارم که سفر شما در رأس هیاتی از استان گیلان، گام دیگری در جهت توسعه و گسترش همکاریهای تجاری – اقتصادی سودمند دوجانبه و انساندوستانه بین مناطق ما خواهد بود و انجام این ملاقاتها و مذاکرات باعث اجرایی شدن توانمندیهای مناطق ما در حوزه های مختلف می شود.
    همچنین نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران با محوریت اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان آذر ماه سال 93 با حضور دکتر نجفی استاندار گیلان، در آستراخان برگزار شد.
    ملاقات با استاندار آستراخان، سخنرانی در همایش تجار ایران و روسیه ، بازدید از چند مرکز اقتصادی وبنادر از برنامه های سفر دو روزه استاندار گیلان خواهد بود.
    شهر بندری آستراخان در جنوب غربی بخش اروپایی روسیه به دلیل قرار داشتن در دهانه ورودی رودخانه ولگا به دریای خزر یک شاهراه آبی و زمینی به شمار می آید و هم اکنون با حضور بیش از 200 شرکت ایرانی به کانون تمرکز تجارت و بازرگانی در جنوب روسیه تبدیل شده است.

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.