پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راه آهن آستارا – آستارا فروردین ماه سال آینده افتتاح می شود
    15 بهمن 1396 - 13:31
    شناسه : 117223
    0

    مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بزودی قطار باری آزمایشی از سن پترزبورگ روسیه وارد بارانداز آستارای ایران شده و در فروردین ماه سال آینده، خط ریلی آستارا – آستارا به صورت رسمی با حضور مسئولان کشورمان و جمهوری آذربایجان افتتاح می شود. به گزارش ایرنا، عباس نظری غروب شنبه در نشست مشترک […]

    پ
    پ

    نظری - راه آهن آستارا – آستارا فروردین ماه سال آینده افتتاح می شود -

    مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بزودی قطار باری آزمایشی از سن پترزبورگ روسیه وارد بارانداز آستارای ایران شده و در فروردین ماه سال آینده، خط ریلی آستارا – آستارا به صورت رسمی با حضور مسئولان کشورمان و جمهوری آذربایجان افتتاح می شود.

    به گزارش ایرنا، عباس نظری غروب شنبه در نشست مشترک مسئولان راه آهن و مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان در هتل اسپیناس آستارا افزود: مطابق تفاهم نامه امضا شده بین مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان در این جلسه، مانعی برای ورود قطار آزمایشی به خاک ایران وجود ندارد و بار قطار، ورقه های ام دی اف خواهد بود و مسئولان راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان، ریل و حرکت قطار را به صورت فنی ارزیابی خواهند کرد.

    وی با اشاره به اینکه خط آهن آستارا-آستارا علاوه بر بخش تجاری در بخش مسافری نیز فعال می شود، اظهار کرد: در این رابطه مذاکرات مقدماتی با مسئولان راه آهن های جمهوری آذربایجان و روسیه انجام شده و در آینده قطار مسافری از آستارا تا مسکو فعال خواهد شد.
    نظری ادامه داد: کشورهای منطقه بر اهمیت این طرح واقف هستند و روسیه و جمهوری آذربایجان بر تکمیل آن تاکید دارند و با تکمیل این طرح، آستارا به عنوان نخستین شهر ایران از حمل و نقل ترکیبی زمینی، دریایی و ریلی بهره‌مند می شود.

    خط ریلی آستارا – آستارا از برکات برجام است 
    مدیرکل امور بین الملل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین در بازدید از پل ریلی آستارا – آستارا و بارانداز آن در آستارای استان گیلان گفت: راه آهن آستارا-آستارا از برکات و دستاوردهای برجام است و کشورهای اروپایی برای انتقال بار از این محور ریلی تمایل نشان می دهند.
    نظری ادامه داد: جمهوری آذربایجان برای راه آهن آستارا – آستارا از مرز ایران تا بارانداز آن حدود ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و در ماه های آینده، ۵۰۰ میلیون دلار برای بارانداز تا رشت سرمایه گذاری خواهد کرد.
    وی افزود: پیش از آغاز خط ریلی آستارا – آستارا ، گسستی در کریدور شمال – جنوب وجود داشت و خوشبختانه با تقویت ارتباطات ایران و جمهوری آذربایجان و اجرای این خط ریلی، کریدور تکمیل شد.
    نظری با بیان اینکه قطارهای باری از خط ریلی آستارا – آستارا به طول یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر در ایران تردد خواهند کرد، گفت: پیش بینی می شود در مرحله نخست، سالانه ۲ میلیون تن کالا از این خط ریلی حمل و نقل شود و بعد از اتصال آستارا به خط آهن قزوین – رشت، این ظرفیت تا پنج میلیون تن افزایش یابد.
    نظری خاطرنشان کرد: با اتصال ریلی ایران و جمهوری آذربایجان، ابتدا حمل و نقل به صورت ترکیبی و پس از اتصال آستارا به راه آهن قزوین – رشت، به طور ریلی خواهد بود و کریدور ریلی شمال-جنوب ایران، امکان اتصال بندر عباس به بندرهای شمال ایران را فراهم می کند.
    وی افزود: در سال های گذشته بسیاری از کشورهای توسعه یافته، ریل را به عنوان راه اصلی حمل و نقل خود برگزیده اند و برای آنها صرفه اقتصادی بسیاری به همراه داشته و خط ریلی آستارا-آستارا علاوه بر توسعه زیرساخت های اقتصادی ایران، باعث گسترش کم هزینه حمل و نقل در منطقه می شود.
    جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال ۹۵ به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد ۲ و نیم کیلومتر و بارانداز آن در آستارای ایران اجرا می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.