سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نباید به اختلافات دامن زده شود | تریبون‌های نماز جمعه و سخنرانی‌های روحانیون باید وحدت آفرین باشد
    20 بهمن 1396 - 16:31
    شناسه : 118140
    0

    امام جمعه لاهیجان گفت: نباید به اختلافات دامن زده شود؛ مردم از اختلافات ناراحت هستند و می خواهند کارشان انجام و به مشکلات آنها رسیدگی شود، ولی اگر مردم براساس دیدگاه جناحی و سیاسی تقسیم شوند، این کار خیانت به مردم و کشور است. حجت‌الاسلام مهدی صدیق امام‌جمعه لاهیجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه […]

    پ
    پ

    نمازجمعه این هفته لاهیجان 20بهمن ماه 97 5 - نباید به اختلافات دامن زده شود | تریبون‌های نماز جمعه و سخنرانی‌های روحانیون باید وحدت آفرین باشد - اختلافات

    امام جمعه لاهیجان گفت: نباید به اختلافات دامن زده شود؛ مردم از اختلافات ناراحت هستند و می خواهند کارشان انجام و به مشکلات آنها رسیدگی شود، ولی اگر مردم براساس دیدگاه جناحی و سیاسی تقسیم شوند، این کار خیانت به مردم و کشور است.

    حجت‌الاسلام مهدی صدیق امام‌جمعه لاهیجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان لاهیجان (+گزارش تصویری) با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و تبریک ایام الله دهه مبار فجر به مبحث تهمت و پشت سر گویی پرداخت و گفت: در برخی از جلسات و نشست ها اگر پشت سر گفته نشود، نمی شود..
    همیشه حرف این همیشه حرف آن، فلانی این کار را کرد، آن یکی فلان کرد، این ها از تقوا دور است.

    وی عنوان کرد: در این دنیا چند نفر پست و جایگاه دارند؟ بنده در پست امام جمعه قرار دارم، یکی بازاری است، یکی کشاورز است، یکی دانشجو یکی استاد دانشگاه، یکی نماینده و یکی وزارت همه این ها پست و جایگاه است، اما فردای قیامت این پست را از تن در می آورند.

    امام جمعه لاهیجان ادامه داد: در میان ۶۵۰ شهید شهرستان ما تازه داماد ها، پدران و مادران و حتی فرزندان وجود داشتند، فردای قیامت بیایند یقه بنده و شما را بگیرند و بگویند ما جان دادیم شما چه کردی؟ چه می گوییم؟ کار زیاد انجام شده اما همانطور که رهبری می گویند آنچه که می خواستیم نشد.

    حجت‌الاسلام صدیق گفت: صدای امام جمعه از تریبون های نماز جمعه و سخنرانی های روحانیون باید وحدت آفرین باشد و از طرح حرف های تفرقه افکنانه خودداری شود، امام جمعه ای که بیاید پشت تریبون فقط وابسته به یک جناح باشد این امام جمعه واقعی نیست.

    وی افزود: نماز جمعه باید محل اجتماع همه طیف ها و گروه ها باشد و به وحدت و انسجام جامعه کمک کند و اگر در جامعه صدای تفرقه افکن بلند شد، امام جمعه باید زنگ خطر را به صدا در آورد و هشدار دهد.
    وی خاطرنشان کرد: نباید به اختلافات دامن زده شود، مردم از اختلافات ناراحت هستند و می خواهند کارشان انجام و به مشکلات آنها رسیدگی شود، ولی اگر مردم براساس دیدگاه جناحی و سیاسی تقسیم شوند، این کار خیانت به مردم و کشور است.
    امام جمعه شهرستان لاهیجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبری از دولت حمایت و به جامعه وحدت توصیه می کند؛ همه باید سعی کنیم که وحدت در جامعه تحکیم شود زیرا در سایه وحدت و همدلی می توان به مشکلات مردم رسیدگی کرد .
    وی تصریح کرد: کسانی که تقلب و گرانفروشی کرده و در جامعه اسلامی به مردم ظلم روا می دارند و با مال حرام زندگی می کنند، هم باعث آبروریزی خودشان و هم جامعه اسلامی هستند.

    وی گفت: چند روز پیش یک خانم ترسویی آمد و در یکی از خیابان ها روسری خودش را برداشت و فرار کرد رفت که چه را بگوید؟ ایمان دارم وی لاهیجانی نبود و دست نشانده دشمنان بود، زنان لاهیجانی خیلی شریفند.

    حجت‌الاسلام صدیق در ادامه خاطرنشان کرد: خانمی که می آیی و روسری ات را بر می داری، اگر علمی داشتی، اگر باسواد بودی و آیات قرآن را می خواندی هرگز این کار را نمی کردی، تو داری با خدا مبارزه می کنی با بنده یا با کس دیگری مبارزه نداری به خدا می گویی خدا من با تو مبارزه دارم.

    وی در پایان بار دیگر به رئیس جمهور ساده اندیش آمریکا هشدار دادند تا دست از یاوه گویی هایش بردارد و کمتر در امور داخلی کشور دخالت کند، چرا که مردم ما همیشه بیدارند و جایی که احساس کنند دست بیگانه به داخل وطن دراز شده آن دست را قطع میکنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.