پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پرداخت تسهیلات به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و طرح‌های دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی
    19 مرداد 1395 - 15:37
    شناسه : 11875
    0

    مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان گفت: به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی تا سقف 60 میلیون تومان تسهیلات ضمانتی پرداخت می‌شود. به گزارش «بامردم»، علیرضا طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشاورزی محور عمده امنیت غذایی است اظهار کرد: هشت بند از 24 بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری […]

    پ
    پ

    علیرضا-طاهری-مدیر-امور-شعب-بانک-کشاورزی-گیلان2

    مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان گفت: به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی تا سقف 60 میلیون تومان تسهیلات ضمانتی پرداخت می‌شود.

    به گزارش «بامردم»، علیرضا طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشاورزی محور عمده امنیت غذایی است اظهار کرد: هشت بند از 24 بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده، در مورد بخش کشاورزی است.

    وی، تامین منابع مالی در اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را بسیار پر اهمیت عنوان کرد و افزود: اجرای سیاست‌های مذکور موجب خودکفایی، جلوگیری از واردات و رونق صادرات می‌شود.

    مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه در بند هفتم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان شده تامین امنیت غذایی و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید، تصریح کرد: تولید شامل مواد اولیه و کالا می‌شود و بانک کشاورزی تنها بانک تخصصی و توسعه‌ای در بخش کشاورزی است و تامین منابع مالی و پشتیبانی را به عهده دارد.

    طاهری، بانک کشاورزی را دارای دو رویه کلی جذب منابع و وصول مطالبات خواند و بیان کرد: با اجرای دو سیاست کلی مذکور به‌دنبال عملی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم.

    وی بر حمایت مالی از زنجیره‌های تامین کشاورزی تأکید کرد و گفت: زنجیره‌های تامین کشاورزی در صنعت مرغداری شامل مرغ اجداد، مادر، جوجه‌کشی، کشتارگاه، سردخانه و بازار است و می‌تواند از موج‌هایی که موجب فروریختن حلقه‌های زنجیره می‌شود جلوگیری کرده و نجات‌بخش اقتصاد کشور باشد.

    مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان با اشاره به حمایت از طرح‌های استحصال آب، انتقال آب کشاورزی و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی به منظور صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع در این بانک، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری صحیح از آب‌های متعارف و بازچرخانی آن از اهداف اجرای طرح‌های مذکور است.

    طاهری به حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای در راستای بهره‌برداری بهینه از آب اشاره کرد و یادآور شد: افزایش تولید در سطح از اهداف اجرای طرح‌های مذکور است.

    وی با بیان اینکه حمایت از توسعه گلخانه‌های تهیه و تولید نشاء از برنامه‌های بانک کشاورزی گیلان است، اظهار کرد: اکنون به تعدادی از گلخانه‌های تولید نشاء در استان تسهیلات پرداخت کردیم و می‌توانند با مصرف آب کمتر و راندمان بالاتر نشای تولیدی را تحویل دهند.

    مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان، حمایت از کشت محصولات زراعی با استفاده از نشاء و سیستم آبیاری موضعی را از برنامه‌های این بانک عنوان کرد و افزود: حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و پرداخت تسهیلات به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی را اجرایی کردیم.

    طاهری با اشاره به اینکه به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی تا سقف 60 میلیون تومان تسهیلات ضمانتی پرداخت می‌شود، بیان کرد: تسهیلات مذکور به غیر از طرح‌های ارائه شده از طرف فارغ‌التحصیلان است و می‌توانیم تا 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کنیم.

    وی، حمایت از طرح‌های حفظ، احیا و بهره‌برداری از منابع طبیعی را از اهداف بانک کشاورزی خواند و تصریح کرد: از طرح‌های آبخیزداری در اراضی شیب‌دار و آبخوان‌داری به منظور مهار سیل، حمایت مالی می‌کنیم.

    مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان به حمایت از بهینه‌سازی مصرف انرژی با هدف افزایش بازدهی طرح‌ها اشاره کرد و گفت: افزایش راندمان طرح‌ها حائز اهمیت است و این امر در مرغداری‌ها و برنجکوبی‌های استان آغاز شده است.

    طاهری با اشاره به حمایت از طرح‌های یکپارچه‌سازی اراضی و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، خاطرنشان کرد: سال‌های اخیر تسهیلات بسیاری در راستای طرح‌های مذکور پرداخت شده است.

    وی، استفاده از روش‌های آبزی‌پروری را از مهم‌ترین اهداف ذکر کرد و یادآور شد: حمایت از پرورش ماهی در قفس و پرورش متراکم آبزیان با طرح‌های پرورش ماهی مداربسته و نیمه مداربسته انجام می‌شود.

    مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان از حمایت از پروژه‌های بانکداری سبز خبر داد و اظهار کرد: حمایت از برخی از زنان کارآفرین با همکاری مشترک موسسه بین‌المللی «تاک» و بهزیستی انجام می‌شود.

    طاهری با بیان اینکه گروه‌های خودیار روستایی در راستای پروژه بانکداری سبز تسهیلات دریافت می‌کنند، تصریح کرد: گروه‌های 15 تا 20 نفری تشکیل می‌شود و با پس‌انداز کردن به بلوغ مالی می‌رسند و تسهیلات دریافت می‌کنند.

    وی، پرداخت تسهیلات به گروه‌های خودیار روستایی در مرحله نخست به ازای هر نفر را 1.5 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: گروه‌های مذکور در مرحله دوم 2.5 میلیون و در مرحله سوم 3.5 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

    مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان با اشاره به حمایت مالی از طرح‌های کوچک و متوسط در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی دولت، بیان کرد: جلسه‌های بهبود و رفع موانع تولید دو مرتبه به صورت هفتگی در استان برگزار می‌شود.

    طاهری، سهمیه تعیین شده برای پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط گیلان را 75 میلیارد تومان در سال 95 ذکر کرد و گفت: تاکنون 85 میلیارد تومان طرح پذیرش کردیم و در حال بررسی طرح‌ها برای پرداخت تسهیلات هستیم.

    وی از پرداخت دو میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های کوچک و متوسط گیلان در روزهای اخیر خبر داد و یادآور شد: 19 طرح بررسی شده و تمام شعب بانک کشاورزی استان بسیج شدند تا بتوانند تسهیلات مذکور را به‌موقع پرداخت کنند.

    مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات موجب فعال شدن طرح‌های راکد در بخش صنعت و کشاورزی می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف‌گیری ما طرح‌هایی است که با ظرفیت 50 درصد کار می‌کنند و تلاش می‌کنیم بتوانیم ظرفیت تولید آنها را به صددرصد برسانیم.

    طاهری به پرداخت تسهیلات به طرح‌های دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و گفت: از طرح‌های مذکور حمایت مالی می‌کنیم تا به بهره‌برداری برسند.

    /فارس

    علیرضا-طاهری-مدیر-امور-شعب-بانک-کشاورزی-گیلان

    انتهای پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.