پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نپرداختن به مشکلات معیشتی خبرنگاران باعث می شود که آنان را از رسالت اصلی‌شان دور نگه دارد
    19 مرداد 1395 - 16:47
    شناسه : 11882
    0

      کارکنان و مسوولین سما لاهیجان و سیاهکل به مناسبت روز خبرنگار و به منظور تجلیل از فعالان عرصه رسانه و خبر به دیدار ابوطالب شجاعی خبرنگار پیشکسوت لاهیجانی رفتند و از نزدیک جویای احوال نامبرده شدند. به گزارش «بامردم»، در جریان این دیدار که در فضای بسیار صمیمی برگزار شد، علاوه بر کارکنان و […]

    پ
    پ

     دیدار ابوطالب شجاعی خبرنگار پیشکسوت لاهیجانی (17)

    کارکنان و مسوولین سما لاهیجان و سیاهکل به مناسبت روز خبرنگار و به منظور تجلیل از فعالان عرصه رسانه و خبر به دیدار ابوطالب شجاعی خبرنگار پیشکسوت لاهیجانی رفتند و از نزدیک جویای احوال نامبرده شدند.

    به گزارش «بامردم»، در جریان این دیدار که در فضای بسیار صمیمی برگزار شد، علاوه بر کارکنان و مسوولین سما لاهیجان و سیاهکل، رئیس و کارکنان اداره ارشاد  اسلامی لاهیجان، مسوول روابط عمومی دانشگاه آزاد لاهیجان و همچنین رئیس انجمن نمایش استان گیلان نیز حضور داشتند.

    جواد نجار تمیزکار معاون دانشگاه در امور سما لاهیجان و سیاهکل در این دیدار صمیمانه در سخنانی با تبریک روز خبرنگار، خاطرنشان کرد: در کنار ابزارهای یک جامعه مثل مدرسه و دانشگاه که بزرگترین ابزار در پرورش انسان آگاه هستند ، نقش بسیار موثر خبرنگاران کمتر دیده می شود در حالیکه این قشر از زحمتکش ترین و بی توقع ترین افراد و بازوان پرقدرت جامعه در انعکاس اخبار و رویدادها هستند.

    وی حرفه خبرنگاری را از مشاغل سخت در امور اطلاع رسانی و آگاهی بخش دانست و افزود با توجه به سختی کار این حرفه که همراه با عشق به انعکاس رویدادهای جامعه است، زحمات خبرنگاران آن گونه که باید، خوب دیده  نمی شود.

    تمیزکار در ادامه سخنانش به مشکلات عدیده ای که امروز خبرنگاران با آن دست و پنجه نرم می کنند، نیز اشاره نمود و مهمترین آنها را  نپرداختن به مشکلات  معیشتی خبرنگاران، مشکلات بیمه و بی توجهی و نپذیرفتن شان در برخی مواقع دانست که باعث می شودکه آنان را از رسالت اصلی شان دور نگه دارد در حالی که انتظار مردم از خبرنگاران و رسانه ها بسیار بالاست.

    تمیزکار با توجه به همین انتظار بالای مردم از رسانه ها و خبرنگاران، رسیدگی به مشکلات خبرنگاران را در واقع رسیدگی به مشکلات مردم دانست و افزود: برای اینکه عملکرد ها بهتر منعکس شود و منجر به ایجاد امید و نشاط در جامعه گردد و  اعتماد مردم  نسبت به نظام و مسوولان بالاتر برود باید فکری اساسی به حال معیشت و مشکلات معتنابه این قشر اثرگذار و فرهنگ ساز نمود و با تزریق امید به آینده در خبرنگاران عزیز نشاط و سرزندگی را در عرصه اطلاع رسانی به وجود آورد.

    نایب رئیس شورای شهر لاهیجان در ادامه با توجه به وضعیت جسمانی آقای شجاعی که هم اکنون در بستر بیماری است، افزود: انتظار این بود که اصحاب رسانه در این روز که بهانه ای برای سرزدن به خبرنگاران شده از این خبرنگار پیشکسوت که حق استادی بر گردن ما دارد و از یادگاران و پیشتازان این عرصه هستند، عیادت می کردند تا غبار خستگی ناشی از درد و بیماری از تن وی می زدودند و برای خانواده وی که تحمل سختی نگهداری این عزیز بر عهده آنان است قوت قلبی می شدند که امیدواریم تا دیر نشده این اقدام را انجام دهند.

    وی در ادامه افزود بنده به عنوان یک خبرنگار از مسوولین شهرستان و حتی استانی هم گلایه دارم که با اطلاع از وضعیت جسمانی و بیماری که آقای شجاعی به عنوان پیشکسوت عرصه خبر و اطلاع رسانی با آن دست و پنجه نرم می کنند خیلی راحت می گذرند و حد اقل سری به وی نمی زنند، آیا تکریم نخبگان جامعه ما این است. شجاعی فردی است که سالیان متمادی برای جامعه ما قلم زد و اطلاع رسانی نمود و حداقل انتظاری که از مسوولین می رود این است که نگذارند نخبگان جامعه ما فراموش شوند که این فراموشی خسران آفرین خواهد بود و یاس را جایگزین امید خواهد نمود.

    در ادامه این دیدار صمیمانه رئیس ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان نیز در سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار به بیان برخی معضلات که این صنف با آن درگیر هستند، پرداخت و «تک صدایی» خبرنگاران را یکی از این معضلات برشمرد و خاطرنشان کرد برای اینکه بسیاری از مشکلات این قشر بزرگ از قبیل معیشت، بیمه، بیمه تکمیلی و … حل شود باید تشکلی عمل نمود و با داشتن یک تشکل قوی و نیرومند بتوانیم شاهد حل شدن مشکلات عدیده خبرنگاران عزیز باشیم.

    لازم به ذکر است که ابوطالب شجاعی از پیشکسوتان عرصه خبر و اطلاع رسانی شهرستان لاهیجان بوده و هم اکنون در بستر بیماری است.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.