سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41512 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خبرنگاران پلی برای عبور از نادانی در جامعه هستند که در بسیاری از مواقع خود زیر پا قرار می گیرند تا انسان‌ها از آن عبور کنند
    19 مرداد 1395 - 21:46
    شناسه : 11912
    0

    این بار می خواهم در سالروز شهادت شهید صارمی و دوستان اهل قلم سخنم را از مولای متقیان علی (ع) آغاز کنم با این جمله که ” انسان آگاه نگاهش از دنیا عبور کرده از پس آن سرای جاویدان ، سرای آخرت را می بیند و دنیا نهایت دیدگاه کوردلان است که آن سوی دنیا […]

    پ
    پ

    جواد نجار تمیزکار

    این بار می خواهم در سالروز شهادت شهید صارمی و دوستان اهل قلم سخنم را از مولای متقیان علی (ع) آغاز کنم با این جمله که ” انسان آگاه نگاهش از دنیا عبور کرده از پس آن سرای جاویدان ، سرای آخرت را می بیند و دنیا نهایت دیدگاه کوردلان است که آن سوی دنیا را نمی نگرند».

    همواره در کنار ابزارهای یک جامعه آگاه همچون مدرسه و دانشگاه که بزرگترین ابزار در پرورش انسان آگاه هستند، نقش بسیار موثر خبرنگاران در این زمینه کمتر دیده می شود. حرفه خبرنگاری که از مشاغل سخت در امور اطلاع رسانی و آگاهی بخش است، و رسالت او که با استفاده از علم خبرنویسی از زبان نقد و با قوه تحلیل جامعه را به سوی آگاهی می برد، خوب دیده نمی شود. نپرداختن به مشکلات معیشتی خبرنگاران از یک طرف و بی توجهی و نپذیرفتن آنان در برخی مواقع باعث می شود که آنان را از رسالت اصلی دور نگه دارد.

    خبرنگاران پلی برای عبور از نادانی در جامعه هستند که در بسیاری از مواقع خود زیر پا قرار می گیرند تا انسانها از آن عبور کنند و چون هدف و رسالتشان مقدس است، خم به ابرو نمی آورند و می دانند گام نهادن در مسیر ساختن جامعه ای آگاه و موفقیت در آن، موفقیت خود آنهاست. چرا که جامعه آگاه به انسان آگاه نیاز دارد و انسان آگاه موجودی عقلانی است و فرد عقلانی خوب و بد را تشخیص می دهد و ارزشها را درک می کند.

    از طرفی در جامعه امروزی با هیاهوی خاص خود نیاز به خبرنگاران دو چندان می شود تا با اتصال حلقه های بین مردم و مدیران اجرایی دستگاههای مختلف بتوانند نسبت به رفع مشکلات گام های سریع تری بردارند؛ خبرنگاران با توجه به صداقت و تعهدی که در حرفه خود دارند رشته های محکم اتصال بین مردم و مسئولین هستند و از این روست که رسالت آنان سنگین تر از دیگران است.

    معذوریت های اجتماعی خبرنگاران، فشارهای سیاسی که گاهی اوقات به آنها وارد می شود، تلاش مضاعف برای کسب اخبار صحیح ، امانت داری در گفتار و …. تا رسیدن به این مهم که جان گرامی را نثار رسالت مقدس و آگاهی بخشیدن مردم می نمایند (نمونه بارز آن شهید صارمی و شهدای اهل قلم ) باعث شده تا این شغل در ردیف مشاغل سخت قرار گیرد.

    حتی در جامعه کنونی با همه ابزارهای اطلاع رسانی نظیر امکانات مجازی و….که هر کسی به خود جرات قلم فرسایی داده است، باز خبرنگار واقعی وزانت و جایگاه خود را دارد و به راحتی می توان او را از دیگران تمییز داد.

    مخلص کلام اینکه خبرنگار واقع گراست، درست می نویسد، جانب دارانه سخن نمی گوید، آزادانه نظر می دهد، تعهدی که نسبت به قلم دارد عمل می کند، پخته سخن می گوید ، آرامش و آبروی جامعه برای او مهم است و در یک جمله خبرنگار مومن است به آنچه که می نگارد و صداقت و راستگویی پیشه اوست.

    هفده مرداد روز خبرنگار مبارک.

    جواد نجار تمیزکار
    نایب رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.