جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شکست دراماتیک والیبالیست‌های ایران مقابل لهستان/ ثبت اولین امتیاز المپیکی ایران و درگیری در پایان بازی
    20 مرداد 1395 - 7:33
    شناسه : 11923
    0

    تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در المپیک ۲۰۱۶ ریو مقابل لهستان شکست خورد. به گزارش «بامردم»،بازی دوم تیم ملی ایران از گروه B مسابقات والیبال بازی‌های انتخابی المپیک مقابل لهستان با حدود نیم ساعت ساعت تأخیر به خاطر طولانی شدن بازی دو تیم ایتالیا و آمریکا آغاز شد و در پایان یک […]

    پ
    پ

    تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در المپیک ۲۰۱۶ ریو مقابل لهستان شکست خورد.

    به گزارش «بامردم»،بازی دوم تیم ملی ایران از گروه B مسابقات والیبال بازی‌های انتخابی المپیک مقابل لهستان با حدود نیم ساعت ساعت تأخیر به خاطر طولانی شدن بازی دو تیم ایتالیا و آمریکا آغاز شد و در پایان یک مسابقه دراماتیک برای ایران، شاگردان لوزانو با نتیجه 3 بر 2 مقابل لهستانی‌ها شکست خوردند.

    لوزانو مثل بازی قبلی مقابل آرژانتین برای شروع بازی از سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، حمزه زرینی، عادل غلامی، محمد موسوی و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد. بازی کم اشتباه بازیکنان لهستان، سرویس‌های خوب و دفاع و توپ‌گیری آنها در کنار برخی ناهماهنگی‌های بازیکنان ایران با وجود اینکه سرویس‌های خوبی به زمین لهستان زدند باعث شد حریف اروپایی تیم برتر میدان باشد. نتیجه ست نخست این بازی با نتیجه 25 بر 17 به سود لهستان تمام شد. بارتوژ کورک، ستاره لهستان در ست نخست بود.

    بازیکنان ایران، ست دوم را بهتر و البته کم اشتباه‌تر شروع کردند. از نوع بازی شاگردان آنتیگا مشخص بود که بازیکنان ایران را به خوبی آنالیز کرده‌اند اما در ست دوم، دفاع روی تور و حمایت داخل میدان تیم ایران باعث شد تا برای نخستین بار در امتیاز 18 بر 17 از حریف پیش بیفتند. امیر غفور، مهدی مهدوی و فرهاد قائمی، بازیکنانی بودند که در لحظات مختلف بازی از سوی لوزانو به کار گرفته شدند، البته قائمی از اواسط ست نخست جایگزین زرینی شد. نتیجه ست دوم هم 25 بر 23 به سود لهستان بود.

    139505200158515718338664 - شکست دراماتیک والیبالیست‌های ایران مقابل لهستان/ ثبت اولین امتیاز المپیکی ایران و درگیری در پایان بازی -

    در ست سوم، اعتماد به نفس و عملکرد بازیکنان ایران به مراتب بهتر از ست‌های قبلی بود به طوری که آنتیگا در امتیاز 4 بر یک به سود ایران، تقاضای وقت استراحت کرد. بار خط حمله تیم لهستان همچنان بر دوش بارتوژ کورک، قطر پاسور قدرتمند لهستان بود. سعید معروف در این بازی بیشتر از مهاجمان بلندزن خود استفاده کرد. با وجودی که دو تیم پا به پای هم امتیاز می‌گرفتند اما از صحبت‌های لوزانو مشخص بود که از نحوه بازی شاگردانش راضی است.

    دو تیم در امتیاز 20 مساوی شدند که یک سرویس بدون بازگشت و یک سرویس خطای کورک، نتیجه را 21 بر 21 ثبت کرد. در امتیاز 23 بر 22 به سود ایران، آنتیگا تقاضای وقت استراحت برای لهستان کرد. اسپک خارج از زمین کوبیاک نتیجه ست سوم را 25 بر 23 کرد تا ایران، نخستین ست پیروزی را در المپیک تجربه کند.
    ست چهارم، محل تقابل پاس‌های هنرمندانه معروف و ماشین امتیازگیری لهستان یعنی کورک بود. ثبت امتیاز 15 بر 12 به سود لهستان، لوزانو را مجبور کرد برای صحبت با شاگردانش از وقت استراحت استفاده کند. دو تیم در امتیاز 19 مساوی شدند و دفاع ایران هم بیشتر نیروی خود را متوجه بارتوژ کورک کرد. امتیازهای 20 و 21 با دفاع و سرویس بدون بازگشت فرهاد قائمی برای ایران به دست آمد. بازی بدون نقص بازیکنان ایران تا امتیاز 25 ادامه داشت در حالی که لهستانی‌ها 20 امتیاز در ست چهارم گرفتند.

    در ست پنجم، محمد موسوی، یکه تاز امتیازگیری برای ایران با دفاع و اسپک‌های سرعتی بود. پیش بینی برنده بازی در امتیاز 8 بر 8 کار بسیار سختی بود. ایران در امتیاز 13 از حریف پیش افتاد اما حریف اروپایی باز هم بازی را به تساوی کشاند. پوئن 14 هم به ایران رسید ولی خطای سرویس میلاد عبادی‌پور بازی را 14 بر 14 مساوی کرد. یک سرویس بدون بازگشت، نتیجه را 16 بر 15 به سود لهستان رقم زد. اسپک خارج از زمین فرهاد قائمی، نتیجه این ست را 18 بر 16 به سود لهستان ثبت کرد تا آنها 3 بر 2 برنده این بازی باشند. این بازی با چاشنی درگیری لفظی شدید بین بازیکنان دو تیم زیر تور به پایان رسید. این نخستین امتیاز ایران در تاریخ المپیک بود.

    139505200412404508339064 - شکست دراماتیک والیبالیست‌های ایران مقابل لهستان/ ثبت اولین امتیاز المپیکی ایران و درگیری در پایان بازی -

    تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود پنجشنبه از ساعت15 به وقت تهران با کوبا دیدار می‌کند./تسنیم

    انتهای پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.