×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

بان کی مونصد ها میلیون انسانی که در سراسر جهان این سنت را گرامی می دارند، نماینده طیف گسترده تجربه انسان هستند.

به گزارش «با مردم»، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی نوروز خواستار اشاعه پیام اساسی نوروز یعنی امید و تجدید حیات در سراسر جهان شد.

متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

اینجانب با خرسندی بسیاربهترین شادباش هایم را به مناسبت نوروزی فرخنده به تمامی آنانی تقدیم دارم که این روز را در سراسر گیتی جشن می گیرند، همچنین به افراد بسیار دیگری که می توانند از این میراث فرهنگی غنی بهره مند گردند.

نوروز سنتی باستانی با مناسبت امروزی است. روح دوستی، همبستگی و احترام به محیط زیست طبیعی نوروز قویا با ارزش های سازمان ملل متحد منطبق است.

صد ها میلیون انسانی که در سراسر جهان این سنت را گرامی می دارند، نماینده طیف گسترده تجربه انسان هستند. سنت های آنان به گونه ای غنی متنوع است به شیوه ای که بافته ای از جلوه ها و نماد های فرهنگی را ارائه می دهد.

جشن های بیشمار نوروز در جهان ما، احترام مشترک برای تجدید حیاتی است که از اعتدال بهاری سرچشمه گرفته است. تمامی مردم می‌توانند از این حس امکان تازگی الهام گیرند.‌نوروزاز مرز های ملی، تقسیمات مذهبی و سایر تفاوت ها فراتر رفته و جوامع را با پیوند‌های حسن نیت متحد می‌کند.

چنین هدف مشترکی می تواند به صعود انسانیت در این لحظه در تاریخ کمک کند.

ما هم اکنون در نخستین سال از دستور کار توسعه پایدار ۲۰۳۰ قرار داریم که دیدگاه ما برای زندگی با منزلت برای همه مردم است. همچنین این نخستین سال برای توافق تاریخی پاریس در باره تغییرات اقلیمی است که دارای توان بالقوه زیادی برای شروع آینده ای نوین است.

در عین حال درگیری، تبعیض و سایرنقض حقوق بشر همواره هزینه زیادی دارند. در حالیکه باید منشا ایجاد مشکلات را از بین برد، باید با اقدام دلسوزانه به این رنج ها پاسخ داد. با تمرکز بر روابط خوب، نظارت زیست محیطی و صلح پایدار، نوروز مناسبتی است برای تقویت تصمیم ما جهت اینکه هیچکس در سفر ما به سوی آینده ای بهتر عقب نماند.

اجازه دهید همه مردمی که نوروز را جشن می گیرند قادر سازیم که آن را با شادی و با معنا جشن گیرند و اجازه دهید این پیام اساسی نوروز یعنی امید و تجدید حیات در سراسر جهان را اشاعه دهیم.

هفت صبح

برچسب ها : , , , , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.