×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج - سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج/همه سرنشینان کشته شدند/ اعلام اسامی جان باختگان/ توقف عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای سقوط کرده - تهران-یاسوج

هواپیمای مسافربری تهران یاسوج در سمیرم اصفهان سقوط کرد.

به گزارش «بامردم»، به نقل از خبرگزاری ها، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: یک فروند هواپیمای مسافربری که از تهران به مقصد یاسوج در حال پرواز بود ۲۰ دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده و در محدوده سمیرم اصفهان سقوط کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

بنابراین گزارش، دست کم ۶۵ مسافر در پرواز بوده است.

همچنین هلال احمر کشور اعلام کرد که پایگاه های امدادی استان اصفهان در آماده باش هستند و نیروهای امدادی ۳ پایگاه به محل حادثه در  سمیرم اعزام شدند.

یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا در منطقه کوهستانی پادنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: تیم‌های جست‌وجو به محل حادثه اعزام خواهند شد.

یک مقام مسئول شرکت آسمان گفت: هواپیمای این شرکت به کوه دنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

پادنا منطقه‌ای در جنوب استان اصفهان و از توابع شهرستان سمیرم است. این منطقه مرز میان استانهای اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.

اعزام تیم‌های واکنش سریع اورژانس و هلال احمر به منطقه

همچنین جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد که پایگاه های امدادی استان اصفهان در آماده باش هستند و نیروهای امدادی ۳ پایگاه به محل حادثه در  سمیرم اعزام شدند. همچنین علاوه بر اعزام یک فروند هلی‌کوپتر امدادی از استان فارس، تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان‌های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز به محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج اعزام شدند.

تیم واکنش سریع سازمان اورژانس کشور نیز با چند بالگرد خود جهت امدادرسانی و ارزیابی در آسمان اصفهان به پروازدرآمدند.

رئیس فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز اعلام کرد: به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

هواپیمای حادثه دیده از نوع ATR  است

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز  اظهار کرد: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و شش خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.

در پی این حادثه شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده که اطلاع‌رسانی در این رابطه را سازمان هواپیمایی انجام خواهد داد و مسئولان این سازمان تاکنون هیچ توضیحی در رابطه با این مساله ارائه نکرده‌اند.

اسامی تعدادی از مسافران هواپیمای ای تی آر پرواز تهران- یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان به شرح ذیل است:

۱- مژگان نظری
۲- جلال امیدی‌پور
۳- حسین رستمی
۴- مریم عابدی
۵- احمد انواری
۶- محمد برزگری
۷- رویا داخته
۸- مجید اسلامی
۹- مهدی قرعلی
۱۰- غلامعلی احمدی
۱۱- میلاد علی‌پور
۱۲- افشین انصاری
۱۳- سید ایلیا دانشی
۱۴- سیدطاها دانشی
۱۵- محمد عیدی‌نیا
۱۶- علی فرزانه
۱۷- حمید هداوندخانی
۱۸- عزت‌الله حق‌شناس
۱۹- ابراهیم جعفریان سی‌سخت
۲۰- نرگس خوبانی
۲۱- ژیلا قلی‌پور
۲۲- ایمانی‌مهر
۲۳- عبدالرضا کردی
۲۴- محمد نجات
۲۵- نشاطی‌فر
۲۶- محمد نوری
۲۷- علی زارع
۲۸- محسن تقی‌پور
۲۹- مصطفی رضایی
۳۰- خلیل آهنگران
۳۱- شاپور یاری‌پور
۳۲- شهبد یاری‌پور
۳۳- احمد چرمیان
۳۴- سیدرضا فاطمی‌طلب
۳۵- پریسا سوهانی
۳۶- علیرضا جامعی
۳۷- سکینه کاظمی‌انوار
۳۸- اردشیر راد
۳۹- بهروز شریف کاظمی
۴۰- سید بهزاد سیادتی
۴۱- حامد امیری
۴۲- محمد فهیمی
۴۳- رحمت صالحی‌پرور
۴۴- محمد فهیمی هنزایی
۴۵- ابوالقاسم فرهمندی
۴۶- مهدی جاوید‌پور
۴۷- عبدالاحد مرادی
۴۸- سلمان آذری
۴۹- امیر پورشاه‌آبادی
۵۰- فاطمه دالوند
۵۱- کوثر هردانی
۵۲- محمد کبیریان
۵۳- علیرضا کلهر
۵۴- حامد مهدوی

اطلاعی از محل دقیق وقوع حادثه هواپیما در دست نداریم

 رییس فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بارش باران و برف در منطقه وجود دارد و عملیات جست و جو نیز در حال انجام است.

ورود دادستانی به حادثه سقوط هواپیما

 دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت:به عنوان مدعی العموم و در مقام پیگیری حقوق عامه ماجرای تلخ و تاسف بار سقوط هواپیما را پیگیری می کنیم.

دستور وزیر ورزش برای اعزام دو اکیپ امداد کوهستان به محل حادثه

 با دستور وزیر ورزش و جوانان دو اکیپ کامل امداد کوهستان از یاسوج و سمیرم با تجهیزات کامل عازم محل سقوط هواپیمای آسمان شدند.

دستور رییس جمهور به وزیر راه

 با دستور رییس جمهور، وزیر راه مسئول تهیه گزارش علل سقوط هواپیمای شرکت آسمان شد.

با دستور رییس جمهور و بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری،  وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت تا با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش نماید.

شرایط نامساعد جوی و احتمال بارش برف در منطقه

نیروهایی امدادی در حالی برغم شرایط نامساعت جوی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند که در حال حاضر براساس اعلام هواشناسی آسمان سمیرم بارانی و دمای هوا در این منطقه هفت درجه بالای صفر است و بارش برف در این منطقه کوهستانی نیز برای شب پیش‌بینی شده است.

شرکت آسمان فوت تمام سرنشینان را تایید نهایی نمی‌کند

مدیر روابط عمومی شرکت آسمان ساعت ۱۳ اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه هنوز امکان دسترسی ما به محل سقوط هواپیما مشخص نیست و از این رو نمی‌توان به طور دقیق و قطعی خبر مرگ تمام سرنشینان این هواپیما را تایید کرد.

وی افزود: صحبت‌هایی که ما مطرح کردیم مربوط به اظهارات برخی شاهدان عینی است و تا زمانی که تیم امداد در محل حادثه حاضر نشود نمی‌توان به طور دقیق از سرنوشت مسافران این پرواز سخن گفت.

رهبر انقلاب در پی سانحه‌ سقوط هواپیمای مسافربری پیام تسلیتی صادر کردند

بسمه تعالی

سانحه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن چندین نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دلها را لبریز از اندوه و تأسف کرد. اینجانب مراتب تأثر عمیق و همدردی صمیمانه‌ی خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز میدارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت میکنم. مسئولان ذیربط لازم است همه‌ی تلاش و همکاری خود را برای اقدامهای لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.

سیدعلی خامنه‌ای

۲۹بهمن۱۳۹۶

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی سقوط هواپیما

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون
سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران – یاسوج که منجر به جان باختن عده‏ای از هموطنان عزیز ما شد، باعث تأثر فراوان گردید.
اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده‏های داغدیده، این مصیبت را به ملت ایران تسلیت می گویم و از درگاه ایزدمنّان برای جان باختگان این حادثه، رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و پاداش فراوان الهی مسألت دارم.
لازم است وزیر راه و شهرسازی بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان؛ ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی های لازم برای خدمات اورژانسی و امدادی توسط دستگاههای ذیربط، علل این حادثه را سریعا گزارش نماید و تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار اینگونه رخدادهای ناگوار به عمل آید.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران

دلیل احتمالی سقوط هواپیمای ATR در سمیرم

قانون آنلاین نوشت: هواپیمای ATR هواپیمای ملخی بوده و این نوع هواپیما برای پرواز در ارتفاع پایین طراحی شده است . بر خلاف موتور جت که قابلیت پرواز در ارتفاع بالا و دمای پایین را دارند موتور های ملخی به خاطر احتمال یخ زدگی سوخت و روغن باید در دمایی مناسب و در نتیجه آن در ارتفاع پایین پرواز کنند .
البته در این نوع هواپیما سیستم یخ زدا وجود دارد که ممکن است نقص در این بخش باعث اصلی کاهش ارتفاع و برخورد با کوه باشد.
با توجه به محل رخ دادن سانحه هواپیمای atr72 هواپیمایی آسمان در دمای پایین هوا و بارش برف احتمال می‌رود که کاپیتان فولادی که بسیار با تجربه نیز بوده است به واسطه جلوگیری از یخ زدگی و از کار افتادن موتور ها مجبور به کاهش ارتفاع شده و با توجه به شرایط جوی نامناسب و دید محدود به کوه برخورد کرده است

توقف عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای سقوط کرده

عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای سقوط کرده در سمیرم به علت تاریکی و شرایط جوی نامناسب تا طلوع آفتاب فردا متوقف شد
۵ بالگرد در آماده باش هستند تا در صورت بهبود شرایط جوی فردا جستجوی هوایی را انجام دهند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.