جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هر کسی وارد حرفه و شغلی می شود باید علم به آن کار را داشته و کار بلد باشد
    04 اسفند 1396 - 16:14
    شناسه : 120190
    0

    امام جمعه لاهیجان گفت: هر کسی وارد حرفه و شغلی می شود باید علم به آن کار را داشته و کار بلد باشد، اینکه برخی در اداراتی کار می‌کنند و کار بلد نیستند ضربات مهلکی به جامعه، انقلاب و ارزش ها وارد می‌کند. حجت‌الاسلام مهدی صدیق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان لاهیجان در […]

    پ
    پ

    امام جمعه لاهیجان - هر کسی وارد حرفه و شغلی می شود باید علم به آن کار را داشته و کار بلد باشد - ghid[hk

    امام جمعه لاهیجان گفت: هر کسی وارد حرفه و شغلی می شود باید علم به آن کار را داشته و کار بلد باشد، اینکه برخی در اداراتی کار می‌کنند و کار بلد نیستند ضربات مهلکی به جامعه، انقلاب و ارزش ها وارد می‌کند.

    حجت‌الاسلام مهدی صدیق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان لاهیجان در ادامه مباحث سبک زندگی اسلامی و قرآنی اظهار داشت: همانطور که پیش تر گفتیم، کسی که می خواهد در امور موفق باشد باید در زندگی عالِم و دنبال علم باشد.

    وی افزود: هر کسی وارد حرفه و شغلی می شود باید علم به آن کار را داشته و کار بلد باشد، اینکه برخی در اداراتی کار می کنند که کار بلد نیستند ضربات مهلکی به جامعه، انقلاب و ارزش ها وارد می کند.

    امام جمعه لاهیجان با ذکر مثالی عنوان کرد: برخی می گویند درس چه فایده ای دارد؟ کو کار؟ این همه خواندیم و پول دادیم بچه خود را به دانشگاه فرستادیم چه فایده ای داشت؟ کار ندارد. این را ما جا انداخته ایم خیال می کنیم که درس خواندن یعنی کار گرفتن، البته این درست است یک جوان و یک فرد باید کار و درآمد داشته باشد تا بتواند مخارج زندگی را بدهد اما اگر کار فراهم نباشد یعنی نباید درس خواند یعنی باید بی سواد ماند؟ پیغمبر اسلام (ص) نیز بارها بر اهمیت علم آموزی تاکید داشتند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت علم آموزی در دین مبین اسلام اشاره کرد و با استناد به روایت و احادیثی یادآور شد: در هیچ دینی به اندازه اسلام به فراگیری علم و دانش تاکید و سفارش نشده و این دین مبین ، تاکید زیادی برای دانش اندوزی توسط مسلمانان دارد.

    حجت الاسلام مهدی صدیق در ادامه به حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج و جان باختن بیش از 60 نفر از هموطنانمان اشاره کرد و افزود: این حادثه با توجه به سابقه 25 ساله هواپیما و فرسوده بودن قطعات، باید از نظر فنی مورد بررسی قرار گیرد و عوامل مقصر آن شناسایی شوند و مسئولان نیز باید به اینگونه مسائل توجه کنند تا نواقص فنی موجب مرگ بیشتر هموطنانمان در ناوگان هوایی نشود.

    امام جمعه لاهیجان همچنین به حادثه خیابان پاسداران تهران نیز اشاره کرد و خواستار برخورد قاطع با عوامل این ناآرامی ها و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه شد و گفت: این ها درویش نبودند بلکه به نام درویش دست به این اقدامات زدند، آخر درویش با کوکتل مولوتوف به مردم امنیت حمله می کند؟

    خطیب جمعه لاهیجان ادامه داد: مردم ایران آگاه و هوشیارند، منافقین و جنایتکاران، ای وهابی ها شما خیال می کنید با بچه سر و کار دارید؟ مردم ایران از قوم سلمان فارسی هستند اگر تمام استکبار دنیا دست به دست هم دهند کوچکترین ضربه ای نمی توانند به عقیده و باور مردم ایران وارد کنند.

    وی همچنین در ادامه خطبه ها با اشاره به برگزاری مراسم شهید سید احسان میرسیار تنها شهید لاهیجانی مدافع حرم، اظهار داشت: ایشان دو سال پیش در سوریه به دست داعشی ها اسیر شد و پس از دو سال پیکر پاک ایشان به وطن بازگشت، خدا نیامرزد آن هایی را که می گویند این ها برای پول و برای دنیا رفتند به سوریه، اگر واقعا بحث پول است تو چرا نمی روی پول بگیری؟ انسانی که به آنجا می رود از مادیات و دنیا دل کنده است.

    حجت الاسلام صدیق در پایان خطبه ها با اشاره به قرار گرفتن در هفته سلامت مردان ضمن دعوت همگان به توصیه های بهداشتی، از مرکز بهداشت لاهیجان نیز بجهت برپایی ایستگاه سلامت تقدیر کرد.
    این ایستگاه بمناسبت هفته سلامت مردان با ارائه ویزیت رایگان پزشکان عمومی و متخصص انجام گرفت و همچنین ویزیت شدگان این طرح که حدود ۱۴۰ نفر بودند نیز از این برنامه بهداشتی و درمانی بهره مند شدند.

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.