چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لزوم ایجاد حاشیه امن برای رسانه‌ها | رصد اموال مدیران بعد از انقلاب با طرح دو فوریتی «از کجا آوردیم»
    08 اسفند 1396 - 12:00
    شناسه : 120431
    0

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دوفوریتی تحت عنوان «از کجا آوردیم» هفته بعد در مجلس ارائه می‌شود، با این طرح همه مدیرانی که بعد از انقلاب پول یا امکاناتی غیر شرعی دریافت کردند توسط هیاتی به دادگاه معرفی می‌شوند. به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، جبار کوچکی‌نژاد امروز در دیدار با […]

    پ
    پ

    کوچکی‌نژاد

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دوفوریتی تحت عنوان «از کجا آوردیم» هفته بعد در مجلس ارائه می‌شود، با این طرح همه مدیرانی که بعد از انقلاب پول یا امکاناتی غیر شرعی دریافت کردند توسط هیاتی به دادگاه معرفی می‌شوند.

    به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، جبار کوچکی‌نژاد امروز در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان گیلان، با اشاره به نقش مطبوعات در فضای کشور، اظهار کرد: اگر در کشور با چالش و مشکلی روبه رو شویم، بخشی از این مشکلات نظیر باندبازی و فساد اقتصادی توسط اصحاب رسانه و خبرنگاران حل می‌شود.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت خانه مطبوعات، افزود: خانه مطبوعات موسسه‌ای مستقل است که رسالت حمایت از اصحاب رسانه را بر عهده دارد.

    رئیس فراکسیون رسانه، مطبوعات و فضای مجازی گفت: با وجود مشکلاتی نظیر عدم حمایت‌های مالی و عدم امنیت شغلی که برای مطبوعات وجود دارد، باعث شده که همه نتوانند استقلال قلم داشته باشند و این خود باعث بی اعتمادی مردم می‌شود. در حالیکه که رسانه‌ای ماندگار است که استقلال قلم داشته باشد.

    وی با اشاره به رسالت فراکسیون رسانه، مطبوعات و فضای مجازی، تصریح کرد: نمایندگان فعالی عضو این فراکسیون هستند و تلاش ما این است که بتوانیم در قانون گذاری حاشیه امنی برای رسانه‌ها و مطبوعات ایجاد کنیم که همواره مورد اعتماد مردم باشند زیرا رسانه و مطبوعات تاثیر بسیاری در فضای کشور دارند.

    کوچکی‌نژاد با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی در کشور، تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی براحتی در یک لحظه افکار کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بنابر تعبیر مقام معظم رهبری «دشمن در فضای مجازی به دنبال تغییر تمدن‌هاست» بر همین اساس شورای عالی فضای مجازی شکل گرفت اما نتوانست آنطور که باید، عمل کند و در حال حاضر کمتر از یک درصد توانستیم ارتباطات و تعاملات را از طریق شبکه‌های تولید داخل برقرار کنیم و طبق گزارش‌ها بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطبوعات ما نیاز به پشتیبانی‌ اساسی دارند تا بتوانند راحت قلم بزنند.

    وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر ذکر اسامی مدیران متخلف در استان، تصریح کرد: ذکر اسم و دستگیری مدیران متخلف در دفترکار صورت خوشی ندارد، لذا این متخلفان ابتدا باید عزل و سپس قانونی مجازات شوند.

    کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دولت‌ها وقتی بزرگ شوند، فساد ایجاد می‌شود، افزود: به هر نسبتی که دولت‌ها بزرگ می‌شوند، تنبلی در سیستم اداری کشور گسترده می‌شود. در برنامه ششم گفتیم که حجم دولت باید 15 درصد کاهش یابد، نه تنها این امر محقق نشد بلکه 15 درصد هم بزرگتر شد. وقتی دولت کوچک شود نظارت‌ها سرعت می‌گیرد و تخلف هم کم می‌شود.

    رئیس فراکسیون رسانه، مطبوعات و فضای مجازی تصریح کرد: در سال 97، 40 درصد درآمدهای اختصاصی ما کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد که سازندگی در کشور به سرعت افت پیدا می‌کند، چون دولت چاق شده و پول را به سمت خودش برد و در بخش‌های عمرانی هزینه کرد.

    نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: طرح دوفوریتی تحت عنوان «از کجا آوردیم» هفته بعد در مجلس ارائه می‌شود، با این طرح همه مدیرانی که بعد از انقلاب پول یا امکاناتی غیر شرعی دریافت کردند توسط هیاتی به دادگاه معرفی می‌شوند.

    وی با بیان اینکه چون آقایان خیلی می‌گیرند، به تناسب دریافتی‌شان می‌گویند حقوق نجومی وجود ندارد، تصریح کرد: آمارها نشان داده طرف بازنشست می‌شود، بیش از یک میلیارد تومان پاداش بازنشستگی و پایان خدمت دریافت می‌کند که این امر باعث فاصله طبقاتی در کشور می‌شود، مجلس تنها نهادی است که باید در این زمینه اقدام کند.

    نماینده مردم رشت در مجلس بیان کرد: پیام مقام معظم رهبری بعد از راهپیمایی 22 بهمن مبنی بر اینکه «مردم دغدغه مند و نگران فساد هستند»، مردم با حضور در راهپیمایی نظام را تایید کردند و این حضور پرشور بیانگر تایید مدیران نبود. مردم از وضع موجود و سیستم اداری گله مند هستند.

    کوچکی‌نژاد گفت: اگر خانه مطبوعات کشور و تشکل‌های مطبوعاتی طرحی را تدوین کنند، ما در مجلس موظف به پیگیری می‌شویم. نمی‌توانیم کارمندان دولت را زیاد کنیم اما می‌توانیم با تنظیم برنامه‌ها و چارچوبی مشخص شرایط بهتری را برای اصحاب رسانه فراهم کنیم.

    در ادامه کریم خورسندی امروز اظهار کرد:‌ خانه مطبوعات مجمع مردمی است که ورود و خروج مالی ندارد، طی سال‌های 90 الی 92 اظهارنامه مالیاتی خانه مطبوعات ارائه نشد و اکنون تبدیل به معضل شده است.

    مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان افزود: مجموعا با جرائم حدود 140 میلیون تومان جریمه مالیاتی برای خانه مطبوعات گیلان صادر شده که با تخفیفات اعمال شده 60 میلیون تومان باید پرداخت شود.

    خورسندی با اشاره مشکلات رسانه‌ها و خبرنگاران استان، گفت: رسانه‌های استان به سختی امورات خود را می‌گذرانند، دریافتی‌های شان از لحاظ اقتصادی جوابگوی زحمات‌شان نیست، انتظار داریم که رسانه‌های استان را دریابید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.