سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پیوند حوزه فرهنگ با مدیریت شهری را تقویت کنیم
    10 اسفند 1396 - 8:46
    شناسه : 120565
    1

    رئیس شورای شهر رشت، کتابخانه ملی رشت را میراث ارزشمند دانست و گفت: باید پیوند حوزه فرهنگ با مدیریت شهری را تقویت کنیم. سید امیرحسین علوی در آیین تجلیل از راویان تاریخ شفاهی استان گیلان که در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه شورای اسلامی برای رسیدن به جایگاه مترقی خود در […]

    پ
    پ

    امیرحسین علوی - پیوند حوزه فرهنگ با مدیریت شهری را تقویت کنیم - رشت

    رئیس شورای شهر رشت، کتابخانه ملی رشت را میراث ارزشمند دانست و گفت: باید پیوند حوزه فرهنگ با مدیریت شهری را تقویت کنیم.

    سید امیرحسین علوی در آیین تجلیل از راویان تاریخ شفاهی استان گیلان که در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه شورای اسلامی برای رسیدن به جایگاه مترقی خود در نظام راه طولانی در پیش دارد، اظهار کرد: قبل از انقلاب نیز انجمن های شهر فعال بودند، اما در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساختار حقوقی جدیدی برای شورا تعریف شد که هنور پیاده سازی و اجرا نشده است.

    وی با اشاره به تعامل خوب شورای چهارم شهر رشت با مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان در باب راه اندازی کتابخانه الکترونیک، افزود: خوشبختانه در این دوره نیز همکاری ها وجود دارد و تمایل داریم پروژه مذکور را به سرانجام برسانیم.

    رئیس شورای پنجم شهر رشت، از آماده سازی فرهنگنامه گیلان تا سال 98 خبر داد و گفت: کتابخانه ملی رشت میراث ارزشمند ماست و باید برای حفظ و پاسداشت آن برنامه های ویژه داشته باشیم. در این راستا باید پیوند حوزه فرهنگ با مدیریت شهری را تقویت کنیم.

    علوی، راه اندازی اتاق شکوفایی شهرداری رشت را گامی مثبت در مسیر فرهنگ سازی دانست و عنوان کرد: طی چند روز اخیر خریداری ملک منتصب به استاد هوشنگ ابتهاج در رشت توسط شهرداری صورت گرفته و از این قبیل اقدامات باید تکرار شود.

    وی ادامه داد: بسیاری از میراث فیزیکی، معنوی و فرهنگی ما در حال از دست رفتن بوده و نیازمند احیا، بازسازی و بازآفرینی است و امکان استفاده مجدد دارد. همچنین میراث معنوی که در دست نوشته ها، قلب ها و فکرهای اساتید فرهیخته ماست، باید به صورت تاریخ شفاهی حفظ شود.

    رئیس شورای شهر رشت، از شکل گیری مجمع نخبگان در کنار شورا خبر داد و خاطرنشان کرد: باید اعضای اتاق شکوفایی و مجمع نخبگان را گردآوری کنیم تا بتوانیم برای شهرمان کارهای بزرگ و ماندگار انجام دهیم. بزرگترین آرزوی من به جا گذاشتن اثر خیر است و قطعا در این راه نیازمند کمک اهالی علم و فرهنگ و هنر و ادب استان هستیم.

    ایسنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.