×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

بذر برنج - آغاز توزیع بذرهای گواهی شده ارقام بومی با کیفیت برنج در گیلان - با مردم

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با توصیه به شالیکاران مبنی بر خودداری از کشت بذرهای ناشناس و بی شناسنامه، از آغاز توزیع بذرهای گواهی شده ارقام بومی با کیفیت برنج در استان خبر داد.

لیلا بذر کار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده ارقام هاشمی، خزر و گیلانه برای سال زراعی ۹۷-۹۶ میان شالیکاران استان گیلان توزیع خواهد شد.
وی گفت : سازمان جهاد کشاورزی گیلان نسبت به اختصاص سهمیه به شهرستان ها اقدام کرده و به دنبال آن، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها کارگزاران خود را به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه تعاون روستایی – بعنوان دو عامل تولید کننده بذر گواهی شده (تحت نظارت موسسه تحقیقات، ثبت و گواهی بذر و نهال و موسسه تحقیقات برنج کشور) معرفی کرده اند و کارگزاران در حال انجام فرآیند خرید بذرها و انتقال آن به مراکز توزیع شهرستانی هستند .
به گفته بذرکار، کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی مستقر در دهستان ها و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها ، با اخذ حواله به مراکز مزبور مراجعه و بذر گواهی شده را دریافت کنند.
وی خاطر نشان کرد : شالیکارانی که سال گذشته از بذرهای گواهی شده بهره مند شده اند مشمول بهره مندی برای سال زراعی جاری نخواهند بود، آنها می توانند از بذرهای سال گذشته مزرعه خود استفاده کنند .
استان گیلان دارای ۲۳۰ هزار هکتار زمین شالیزاری است که هر سال از برداشت محصول آنها، بین ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.