چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نصرتی آرامش را به شهرداری برگرداند | پول‌نداریم تا پروژه جدیدی را آغاز کنیم | رسانه را محل امتیازخواهی ندانیم
    13 اسفند 1396 - 18:29
    شناسه : 120967
    0

    نشست خبری احمد رمضانپور عضو شورای شهر رشت  امروز در دفتر کانون فرهنگیان گیلان با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.‌ رها نوشت: احمد رمضانپور در ابتدای جلسه بابیان اینکه رسانه‌ها همیشه یار و یاور مردم و مسئولین هستند گفت: رسانه پل ارتباط مردم و حاکمیت هر نظامی است. رمضانپور ادامه داد: افراد باید […]

    پ
    پ

    رمضانپور - نصرتی آرامش را به شهرداری برگرداند | پول‌نداریم تا پروژه جدیدی را آغاز کنیم | رسانه را محل امتیازخواهی ندانیم - 'dghk

    نشست خبری احمد رمضانپور عضو شورای شهر رشت  امروز در دفتر کانون فرهنگیان گیلان با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.‌

    رها نوشت: احمد رمضانپور در ابتدای جلسه بابیان اینکه رسانه‌ها همیشه یار و یاور مردم و مسئولین هستند گفت: رسانه پل ارتباط مردم و حاکمیت هر نظامی است.

    رمضانپور ادامه داد: افراد باید عملکرد صادقانه داشته باشند و رسانه‌ها هم باید صادق‌تر باشند.‌

    او بابیان اینکه به رسانه و انتقاد علاقه‌مند هستم گفت: انتقاد را سازنده می‌دانم، آنچه رسانه‌ها را اثرگذارترمی کند برخوردهای شفاف است.

    رسانه را محل امتیازخواهی ندانیم

    عضو شورای شهر رشت بابیان اینکه رسانه را محل امتیازخواهی ندانیم،  گفت: از قدرت به نفع جامعه استفاده کنند.

    او همچنین رسانه را در تنویر افکار عمومی تأثیرگذار دانست و گفت: مردم تشخیص می‌دهند که کدام رسانه در حال تشویش یا تنویر افکار عمومی هستند.

    بعد از سؤالات خبرنگاران، رمضانپور گفت:من بنا داشتم تا تجربیات خودم از سفره انقلاب را در حوزه سیاست‌گذاری شورا به کار بگیرم.

    رمضانپور بابیان اینکه قبل از تحلیف کار ما با جلسات غیررسمی شروع شد، گفت: بنا گذاشتیم که در حوزه وظایف خودمان ورود کنیم و شهردار خودش معاونین و شهرداران مناطق را انتخاب کند.

    هیچ‌گونه دخل و تصرفی در انتخاب فردی در شهرداری نداشته‌ام

    او در این جلسه تأکید کرد: هیچ‌گونه دخل و تصرفی در انتخاب فردی در شهرداری نداشته‌ام.

    رمضانپور ادامه داد: اگر قرار باشد در عزل و نصب دخالت کنیم شفافیت و پرسشگری و پاسخگویی از بین می‌رود.

    عضو شورای شهر رشت افزود: ‌اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق اعضای شورا به این اصل معتقد هستند.

    رمضانپور گفت: شهردار باید خودش نیروهایش را انتخاب کند اما اگر نیروهای شایسته و متخصص در شهرداری حضور دارند وظیفه‌داریم او را به شهردار معرفی کنیم.

    او ادامه داد: شهردار موارد را بررسی می‌کند و اگر به کارش نیامد از این فرد و افراد استفاده نمی‌کند در این صورت نباید او را با سؤال و استیضاح تهدید کنیم.

    نصرتی صفرتا صد کار را بلد است | شهردار آرامش را به شهرداری برگرداند

    رمضانپور اضافه کرد: با انتصابات جدید شهردار برخی موضع گرفتند به نظر می‌رسید همچنان مسائل شورای قبل در ذهن برخی وجود داشت، اما شورا اکنون به پختگی خاصی رسیده است.

    او همچنین در موردبحث مشاوران شورا گفت: هیچ‌یک از اعضای شورا کسی را به‌عنوان مشاور انتخاب نکرده است و تاکنون مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است.

    او بابیان اینکه نصرتی توانمند است گفت: او صفرتا صد کار را بلد است و برای انتخاب خود پشیمان نیستیم و از او حمایت می‌کنیم.

    رمضانپور ادامه داد: او آرامش را به شهرداری برگردانده و توانسته مطالبات را پرداخت کند.

    رمضانپور همچنین در مورد سؤالی در مورد املاک شهرداری گفت: درخواست کردیم شهردار لیست املاک را بدهد و وضعیت آن‌ها را مشخص کند.

    عضو شورای پنجم در مورد عملکرد شورای پنجم هم گفت: شورا با استراتژی وحدت شروع به کارکرد ما تلاش کردیم تا دخالتی در نیروها نداشته باشیم و به شهردار قدرت اختیار و انتخاب بدهیم.

    او همچنین در مورد برند شهر خلاق خوراک گفت: باید از برند حمایت کنیم تا آورده مالی و اقتصادی برای شهر داشته باشند، در این مورد درخواست گزارش کردیم تا شهرداری عملکرد را توضیح دهد.‌

    رمضانپور همچنین در جواب سؤالی در مورداستفاده اعضای شورا از امکانات شهرداری گفت: اگر بدانم عضوی خلاف مقررات از امکانات استفاده کرده است در جلسه مطرح می‌کنم.

    ماجرای ابراز ناراحتی نزدیکان رمضانپور از وی

    رمضانپور بابیان اینکه نزدیکان از من ناراحت هستند چون سفارشی برای فرزندان و وابستگان آن‌ها نداشتم گفت: وضعیت اشتغال در خانه خودم تغییری نکرده است.

    به‌زودی برای ۱۵۰ نفر در حوزه حمل‌ونقل شهرداری اشتغال ایجاد می‌شود

    او اما اضافه کرد: به‌زودی خبری در مورد ایجاد اشتغال ۱۵۰ نفر در حوزه حمل‌ونقل خواهید شنید.

    عضو شورای شهر رشت این بار تأکید کرد:«قسم حضرت‌عباسی می‌خورم که کسی را وارد شورا و شهرداری نکردم »

    رمضانپور در مورد طول حضور نصرتی در شهرداری گفت: او هیات رئیسه دوره دوم و سوم و حتی چهارم را خواهد دید چون بنای ما بر کار چهارساله است.

    او همچنین در مورد معضلات اجرای پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: به‌جای اینکه ۶۶ نقطه دچار کنده‌کاری شود بر اساس فازبندی ورود می‌کردیم بهتر بود.

    بدهی 730 میلیارد تومانی شهرداری

    رمضانپور در برابر این سؤال که چرا پروژه جدیدی آغاز نمی‌شود گفت:چرا باید مردم را گول بزنیم پول‌نداریم تا پروژه جدیدی را آغاز کنیم، در حال حاضر730 میلیارد تومان جز بدهکاری شهرداری به پیمانکاران است.‌

    او همچنین با اشاره به بودجه ارائه‌شده گفت: برای ثبت در تاریخ گفتم که من باکلیت مخالفم چون قابل وصول نیست، قانون می‌گوید درآمد ۹ ماهه اول سال و سه ماه آخر سال قبل مبنای بودجه جدید است اما بااین‌وجود با رقم‌های بسیار زیاد روبرو هستیم.‌

    او افزود: من پیشنهاد دارم که حداقل ۱۲۳ پروژه را اولویت‌بندی کنیم .

    عضو شورای شهر رشت ابراز امیدواری کرد که ۱۰۰ میلیارد از اسناد خزانه و ۲۰۰ میلیارد صندوق توسعه تحقق پیدا کند.‌

    سؤال بعدی بحث روز یک‌طرفه بودن برخی خیابان‌های رشت بود که رمضانپور در این خصوص توضیح داد: این کار مصوبه شورای ترافیک شهرستان را دارد اما شورای شهر و شورای ترافیک استان هنوز قانع نشده است.

    به پاداش ۲۰۰ میلیونی معترضم

    او همچنین در موردبحث پاداش‌های میلیونی مدیران شهرداری گفت: به ایجاد انگیزه اعتقاددارم اما به پاداش‌های ۲۰۰ میلیونی معترضم، از شهرداری خواستیم تا لایحه‌ای تحت عنوان پاداش به کارکنان و نه‌فقط مدیران به شورا ارائه دهد تا شورا تصمیم بگیرد.‌

    رمضانپور همچنین در مورد پیاده راه هم گفت: این پیاده راه با همه ملحقات انجام‌نشده است.

    او با انتقاد از وضعیت نور و فضای سبز پیاده راه گفت: نه‌تنها شب وقتی روز به پیاده راه می‌روم حس می‌کنم در قبرستان در حال قدم زدن هستم!

    او ادامه داد: از سازمان فضای سبز خواستیم تا کاشت درختان تنومند با روش‌های مدرن را در دستور کار داشته باشد.

    او در مورد استاندار گیلان نیز خاطرنشان کرد: نگاه استاندار اقتصادی، گردشگری و عمرانی است و با همه توانم از این تفکر حمایت خواهم کرد.‌

    رمضان پور بابیان اینکه امیدوارم از ظرفیت جوانان برای توسعه شهر استفاده کند گفت: رشت پیشانی استان است، اگر آباد باشد دیگر شهرها نیز آباد خواهد شد.

    عضو شورای شهر رشت با یادآوری جمله رئیس‌جمهوری اصلاحات گفت: توسعه گیلان توسعه ایران است. او همچنین گفت: در شورا لیست امیدی کار نمی‌کنیم با وحدت کار می‌کنیم.

    رمضانپور ابراز امیدواری کرد: بعد از چهار سال امیدوارم که شاهد رشت برتر باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.