معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تا ۲۵ اسفند عملیات زیرسازی و ریل گذاری راه آهن رشت-قزوین به اتمام میرسد.
دکتر خادمی،از اتمام عمليات نصب تيرهاي فلزي دهانه وسط پل كيلومتر ۵۵ راه آهن قزوين-رشت خبر داد.
وی افزود:با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش اساسی آن در رشد اقتصادی کشور،یکی از اولویتهای مهم دولت تدبیر و امید توسعه شبکه راهآهن است و راهآهن قزوین- رشت یکی از مهمترین پروژههای ریلی حال حاضر کشور محسوب میشود .
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد:عملیات اجرایی پل کیلومتر ۵۵ مهمترین بخش عملیات محور قزوین- رشت است که از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور میکند و هم اکنون عملیات ساخت،نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده پل در حال انجام است که شامل یک دهانه صد متری بر روی آزاد راه قزوین- رشت و دو دهانه ۶۵ متری است و تکمیل شدن این پل نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راهآهن قزوین- رشت دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده است و تا ۲۵ اسفند عملیات زیرسازی و ریل گذاری به اتمام میرسد،افزود: تکمیل این پروژه از نظر ترانزیت کالا حتی برای کشورهای همسایه از جمله هند استراتژیک محسوب میشود و می تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینهها نیز صرفهجویی قابل توجهی خواهد شد .
دکتر خادمی در پایان گفت:برای احداث راهآهن قزوین-رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد.
ایسنا
ثبت دیدگاه