چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اعلام نرخ تورم بهمن ماه امسال در گیلان
    17 اسفند 1396 - 12:18
    شناسه : 121245
    0

    معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نرخ تورم بهمن ماه امسال در گیلان را اعلام کرد. به گزارش «بامردم»، وحید طیفوری بیان کرد: نرخ تورم کل کشور و استان در بهمن‌ماه به ترتیب ۸٫۳ و ۷٫۹ درصد بوده ازاین‌رو استان گیلان در بهمن‌ماه، بین ۳۱ استان، دارای رتبه بیست و چهارم بالاترین […]

    پ
    پ

    - اعلام نرخ تورم بهمن ماه امسال در گیلان - با مردم

    معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نرخ تورم بهمن ماه امسال در گیلان را اعلام کرد.

    به گزارش «بامردم»، وحید طیفوری بیان کرد: نرخ تورم کل کشور و استان در بهمن‌ماه به ترتیب ۸٫۳ و ۷٫۹ درصد بوده ازاین‌رو استان گیلان در بهمن‌ماه، بین ۳۱ استان، دارای رتبه بیست و چهارم بالاترین نرخ تورم کشور است.وی ادامه داد: در همین راستا، بالاترین نرخ تورم کشور مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ۱۱٫۹ درصد و کمترین مقدار مربوط به استان بوشهر با ۶٫۸ درصد بوده همچنین استان های هم‌جوار قزوین، مازندران، اردبیل و زنجان به ترتیب با ۸٫۶ ، ۸٫۳، ۸٫۷ و ۷٫۱ درصد دارای رتبه‌های چهاردهم، هفدهم، دوازهم و سی‌ام و نیز استان گلستان با ۱۰٫۶ درصد دارای رتبه پنجم بالاترین نرخ تورم هستند.
    به گفته طیفوری، نرخ تورم گروه عمده کالاهای خوراکی ‌و دخانی کشور و گیلان نیز به ترتیب ۱۲٫۸ و ۱۱٫۲ درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌کشور و گیلان به ترتیب ۶٫۶ و ۶٫۸ درصد بوده است.
    معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در خصوص نرخ تورم شهری گفت: این نرخ در کل کشور و استان در بهمن‌ماه به ترتیب ۸٫۲ و ۷٫۸ درصد می‌باشد از این‌رو گیلان بین ۳۱ استان، دارای رتبه بیست و چهارم بالاترین نرخ تورم شهری کشور است.
    وی اضافه کرد: همچنین استان های مجاور یعنی قزوین، مازندران، اردبیل و زنجان به‌ترتیب با ۸٫۳، ۸٫۲، ۸٫۶ و۷٫۲ درصد دارای رتبه‌های شانزدهم، هفدهم، یازدهم و سی‌ام و استان گلستان با ۱۰٫۵ درصد دارای رتبه ششم بالاترین نرخ تورم شهری کشور هستند.
    به گفته طیفوری، بالاترین نرخ تورم شهری کشور مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ۱۱٫۷ درصد و کمترین مقدار مربوط به استان بوشهر با ۶٫۹ درصد بوده است.
    وی به نرخ تورم روستایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این نرخ در کل کشور و استان در بهمن‌ماه به ترتیب ۹٫۱ و ۸٫۲ درصد است و گیلان در بهمن‌ماه بین ۳۱ استان، دارای رتبه نوزدهم بالاترین نرخ تورم روستایی کشور می‌باشد.
    وی افزود: همچنین استان‌های قزوین، مازندران، اردبیل و زنجان به‌ترتیب با ۹٫۶، ۸٫۶، ۸٫۸ و ۶٫۸ درصد دارای رتبه‌های دهم، هفدهم، شانزدهم و بیست و ‌نهم و استان گلستان با ۱۰٫۸ درصد دارای رتبه پنجم بالاترین نرخ تورم روستایی کشور هستند.
    به گفته طیفوری، بالاترین نرخ تورم روستایی کشور مربوط به استان کرمانشاه با ۱۲٫۴ درصد و کمترین مقدار مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۵٫۴ درصد بوده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.