×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر

96 12 c23 1906 - اخراج داور بازی استقلال از لیگ قهرمانان آسیا - آسیا

تساوی استقلال در برابر العین فقط و فقط یک دلیل داشت و آن چیزی جز ناداوری باعامیر ال بن یعقوب نبود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، این داور مالزیایی با ناداوری خود پیروزی را از استقلال گرفت و با قضاوت پراشتباه و بحث‌برانگیز خود عملا ٣ امتیاز شیرین در لیگ قهرمانان آسیا که می‌توانست در خانه العین نصیب استقلال شود را از نماینده ایران گرفت.

تساوی استقلال در امارات با اشتباهات داور این بازی شکل گرفت و او دو پنالتی عجیب برای نماینده امارات گرفت، پنالتی هایی که که درست نبود و تمامی کارشناسان داوری بر این باور هستند اشتباهات مشکوکی داشت و باید کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا که او را را برای قضاوت این دیدار حساس انتخاب کرده بود به آن رسیدگی کند.

باشگاه استقلال بعد از پایان این مسابقه با ارسال شکواییه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما به قضاوت پر اشتباه عامیر ال یعقوب شکایت و خواهان رسیدگی و محرومیت او از ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شد. آبی ها می دانند که نتیجه بازی‌ها که تغییر نمی‌کند اما خواهان برخورد با وی هستند و برای تحقق این امر از طریق کمیته بین الملل باشگاه و فدراسیون فوتبال پیگیری های لازم را در این باره انجام می دهند. یکی از مسولان استقلال در این باره به برنا می گوید: همه دیدند که داور مالزیایی چگونه حق استقلال را خورد و دو امتیاز حساس را از استقلال گرفت و به العین هدیه داد. در روزهای اخیر اظهارات تمامی کارشناسان داخلی و خارجی متفق القول بر این باور هستند دو پنالتی گرفته شده اشتباه صد درصد بود، برخی اشتباهات قابل گذشت هستند اما به نظر می رسد اتفاقاتی که در ورزشگاه ورزشگاه هزاع بن زاید رخ داد عادی نبود و امید واریم این موضوع رسیدگی شود.

ظرف روزهای آینده تکلیف این داور از سوی AFC مشخص می شود اما بد نیست بدانید طبق قوانینی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد دو ناظر هر مسابقه لیگ قهرمانان را به صورت ویژه مورد ارزیابی قرار می دهند و بلافاصله بعد از مسابقات مختلف فیلم عملکرد داوران در بازی آنالیز و اشتباهات آنها توسط ناظر به آنها گوشزد می‌شود. سپس ناظر نمره و گزارش خود را به تیم داوری به دپارتمان داوری AFC ارسال می‌کند و اگر یک داور اشتباهات فاحشی داشته باشد، او را از قضاوت چند مسابقه محروم می‌کنند و حتی بارها و بارها شاهد این مسأله بوده‌ایم که یک داور را به دلیل اشتباهاتی که داشته از لیست داوری بین‌المللی کشورها حذف کرده‌اند. شنیده های ما حکایت از این دارد نمره ای که ناظران کنفدراسیون به داور مالزی داده اند بسیار پایین بوده و به طور حتم باعامیر ال بن یعقوب نبود تا پایان لیگ قهرمانان آسیا قضاوتی نخواهد داشت و با توجه به جوی که راه افتاده است بعید به نظر می رسد فصل آینده نیز در معتبرترین رقابت فوتبال قاره کهن سوت بزند!

با سید رضا غیاثی سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره این که داور مالزیایی محروم می‌شود تماس گرفتیم و او در این خصوص گفت: اشتباهات داوری در بازی استقلال – العین به قدری بچگانه و ناراحت‌کننده بود که یک آدم معمولی که اطلاعی از قوانین فوتبال ندارد هم متوجه این اشتباهات می‌شد.

وی در ادامه افزود: این داور با ذهنی پریشان بازی را قضاوت کرد و اصلا در حد و اندازه‌های قضاوت این مسابقه نبود. او اصلا در اندازه قضاوت‌کردن در لیگ قهرمانان آسیا هم نیست و در جاگیری خود در طول مسابقه هم بارها و بارها اشتباه داشت، برخی‌ شاید اعتقاد داشته باشند او عامدانه علیه استقلال سوت زد، اما گر چنین چیزی ثابت شود شک نکنید برخورد سختی با او می‌کنند. با این‌حال، معتقدم ویدیوچک می‌تواند بسیاری از این مسائل را حل کند که البته فیفا هنوز درباره مکانیزم اجرایی آن به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.