شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تصویب ضمنی بودجه 310 میلیاردی شهرداری رودسر
    21 اسفند 1396 - 17:28
    شناسه : 121682
    0

    سخنگوی شورای شهر رودسر گفت:اتکای بودجه سال آینده بر صدور پروانه کاهش یافته تا صدور پروانه ها منجر به توافقات خارج از معیار قانونی نشود و توسعه شهر با سراسیمگی روبرو نباشد. مهندس محمود فرجپور در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان،درخصوص چگونگی شکل گرفتن رقم بودجه شهرداری رودسر عنوان کرد:طی جلسات مکرر مقرر گشت […]

    پ
    پ

    محمود فرجپور - تصویب ضمنی بودجه 310 میلیاردی شهرداری رودسر - با مردم

    سخنگوی شورای شهر رودسر گفت:اتکای بودجه سال آینده بر صدور پروانه کاهش یافته تا صدور پروانه ها منجر به توافقات خارج از معیار قانونی نشود و توسعه شهر با سراسیمگی روبرو نباشد.

    مهندس محمود فرجپور در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان،درخصوص چگونگی شکل گرفتن رقم بودجه شهرداری رودسر عنوان کرد:طی جلسات مکرر مقرر گشت که روی هر یک از مولفه های افزایش یافته نسبت به تحقق همان مولفه در سال 96 بررسی دقیق انجام پذیرد و پاسخ های دقیق و قانع کننده از شهردار محترم اخذ گردد.

    وی با اشاره به چند طرح پیرامون تحقق بودجه پیشنهادی بیان کرد:اتکای بودجه سال آینده بر صدور پروانه کاهش یافته تا صدور پروانه ها منجر به توافقات خارج از معیار قانونی نشود و توسعه شهر با سراسیمگی روبرو نباشد.

    سخنگوی شورای شهر رودسر اضافه کرد:از طرفی با انتظار افزایش سهم شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده و کمک هایی که دولت برای پرهیز شهرداری ها از شهرفروشی به آنها خواهد نمود میتواند تحقق احتمالی این رقم را در سال آتی امکان پذیر سازد.

    فرجپور،افزایش قابل ملاحظه ای که در بودجه سال آینده نسبت به بخش محقق شده سال 96 به چشم می خورد را در سه سرفصل اصلی و چندین زیر فصل آن بر شمرد و از آن جمله به ارزش افزوده املاک شهرداری و فروش آنها اشاره کرد و افزود: بر این اساس شهردار محترم بنا دارند در بخش هایی از املاک شهرداری با استفاده از تسهیلات اخذ شده از سازمان شهرداری ها اقدام به ساخت مجتمع های تجاری نموده و با راه اندازی بازارچه هایی نسبت به فروش آن ها اقدام نماید و رقم مورد انتظار بودجه سال آینده حدود 70 میلیارد ریال در این سرفصل خواهد بود.

    وی ادامه داد:در درآمدهای ناشی از کمسیون ماده 100 نیز افزایش چشمگیری دیده می شود که شهردار محترم در قبال پرسش اعضا پیرامون دلیل این افزایش چشمگیر فهرست پرونده های مطروحه در این کمسیون را ارائه نموده و به طور تقریبی برآورد خود را از امکان تحصیل رقم پیش بینی شده تبیین نمود که مقبول و منطقی به نظر می رسید.

    عضو شورای شهر رودسر تصریح کرد:بخش عمده ای از بدهی های افراد حقیقی و حقوقی در سال آتی بر اساس اسناد ارائه شده قابل وصول خواهد بود که می تواند به تحقق بخش های دیگری از بودجه یاری رسانده و علاوه بر این تغییر تعرفه های عوارض چه در ساخت و سازها و چه در کسب و پیشه و گردش کار نوینی که برای اخذ آنها پیش بینی شده است رقم بودجه را قابل دسترسی خواهد کرد.

    فرجپور یادآور شد:میزان تحقق بودجه 30 میلیاردی سال 96 در خوشبینانه ترین وجه آن به 50 درصد خواهد رسید و پرسش مهم اکثریت اعضای شورا عدم انطباق این میزان محقق شده با رقم بودجه سال آینده بود که پس از چند جلسه متناوب و بحث و گفتگو پیرامون چگونگی شکل گرفتن رقم بودجه و تناسب آن با میزان تحقق بودجه سال گذشته این رقم با اجماع اعضای شورا مصوب ضمنی شد.

    وی خاطرنشان کرد:اعضای شورای شهر پنجم رودسر ضمن ابراز امیدواری از تحقق کامل بودجه سال آتی شهرداری، هشدار دادند که مسئولیت عدم تحقق احتمالی رقم 310 میلیارد ریالی بودجه شهرداری رودسر با شخص شهردار محترم خواهد بود و در صورت عدم تحقق این رقم،ایشان می بایست پاسخگوی پرسش اعضا در پایان سال 97 باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.