شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جوایز متنوع و فروش بلیت نازل‌تر از قیمت متعارف، شگرد کلاه‌برداران اینترنتی در ایام نوروز
    24 اسفند 1396 - 14:38
    شناسه : 121875
    0

    رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان درباره شیوه و شگرد کلاه‌برداران اینترنتی با مضمون جوایز متنوع و فروش بلیت نازل‌تر از قیمت متعارف در ایام نوروز ، هشدار داد . سرهنگ محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی و احتمال سوءاستفاده برخی از افراد سودجو و […]

    پ
    پ

    محمدخانی - جوایز متنوع و فروش بلیت نازل‌تر از قیمت متعارف، شگرد کلاه‌برداران اینترنتی در ایام نوروز - بلیت

    رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان درباره شیوه و شگرد کلاه‌برداران اینترنتی با مضمون جوایز متنوع و فروش بلیت نازل‌تر از قیمت متعارف در ایام نوروز ، هشدار داد .

    سرهنگ محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی و احتمال سوءاستفاده برخی از افراد سودجو و فرصت‌طلب در فضای مجازی،اظهار داشت: کلاه‌برداران اینترنتی با بهره جستن از مطالب جذاب و اغواکننده نظیر اعطای جوایز متنوع به مسافران نوروزی و یا فروش بلیت نازل‌تر از قیمت ‌متعارف، تلاش می‌کنند ، شهروندان را به سایت‌های جعلی هدایت و با سرقت اطلاعات حساب بانکی ، مبالغ زیادی را به‌صورت غیرمجاز از حساب آن‌ها برداشت کنند.

    وی با تأکید بر اینکه سایت‌های جعلی شبیه به سایت اصلی است و ازنظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند به کاربران توصیه کرد : همیشه آدرس سایت‌های بانکی و سایر سایت‌های مهم را شخصاً در آدرس بار تایپ نموده و از باز کردن لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و یا در شبکه‌های اجتماعی ارائه‌شده جداً خودداری کرده و نسبت به استفاده از پروتکل https دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهند .

    این مقام انتظامی خطاب به مسافران نوروزی خاطرنشان کرد : برای تهیه بلیت به مراکز و سایت‌های مجازی که در پورتال رسمی هر یک از مراکز حمل‌ونقل عمومی مثل هواپیمایی کشوری، حمل‌ونقل ریلی و حمل‌ونقل جاده‌ای معرفی‌شده ، مراجعه و خرید بلیت از سراچه‌های واسط که به‌صورت غیرمجاز اقدام به فروش بلیت و بعضاً گران‌تر از قیمت مصوب می‌نمایند ، اجتناب کنند .

    سرهنگ محمدخانی در ادامه افزود : یکی دیگر از شگردهای مجرمانه‌ای که می‌تواند بسترساز سوءاستفاده از هم‌وطنان شود، رزرو هتل و تورهای مسافرتی و گردشگری است ، برخی از تورهای گردشگری که فاقد مجوز لازم می‌باشند ، با وعده‌ها و تبلیغات فریبنده ، علاقه‌مندان و مسافران نوروزی را ترغیب به ثبت‌نام نموده و با شعار، اقامت در بهترین هتل‌ها، گشت‌وگذار در شهرهای مختلف کشور سعی می‌کنند اهداف خود را محقق نمایند .

    وی افزود: حجم زیادی از تبلیغات در فضای سایبر ، علی‌الخصوص شبکه‌های اجتماعی خودنمایی می‌کنند و برخی هم حتی پا را فراتر گذاشته و با ارسال پیامک و ایمیل، علاقه‌مندان را تشویق به ثبت‌نام در این تورها می‌نمایند ، تورهایی که در پشت آن‌ها مجرمان و کلاه‌برداران سایبری قرار دارند که بعد از ثبت‌نام ، هیچ‌وقت پاسخگوی شهروندان نخواهند بود .

    محمدخانی در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.