سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راه‌اندازی صفحات جعلی با سوءاستفاده از هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی
    02 فروردین 1397 - 14:57
    شناسه : 122434
    0

    رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان به هم‌وطنان درباره راه‌اندازی صفحات جعلی با سوءاستفاده از هویت افراد سرشناس در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

    پ
    پ

    محمدخانی - راه‌اندازی صفحات جعلی با سوءاستفاده از هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی - افراد

    سرهنگ محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بابیان ویژگی‌ها و مختصات فضای مجازی همچون ناشناس ماندن افراد در ارتباطات، باعث شده کلاه‌برداران از این عوامل بهره، جسته و اقدام به فریب طعمه‌های خودنمایند، تأکید کرد: یکی از جرائمی که امروزه در حال گسترش است راه‌اندازی صفحات جعلی در اینترنت به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی و انتساب آن به افراد معروف، هنرمندان، ورزشکاران و… ، انتشار شایعات، سوءاستفاده از عواطف، اخاذی و هتک حیثیت، است.

    این مقام انتظامی افزود: کلاه‌برداران با ساخت صفحات جعلی سعی در برقراری ارتباط با دیگران داشته و پس از جلب اعتماد آن‌ها و جریحه‌دار کردن احساسات و عواطف افراد جامعه و سوءاستفاده از مضامینی نظیر کمک‌های مالی به نیازمندان یا انجام امور خیریه و عام‌المنفعه اقدام به اخذ وجه از قربانیان و فریب و کلاه‌برداری از سوژه‌های خود می‌کنند.

    وی اظهار داشت: احراز اصالت صفحات موردنظر ازجمله مواردی است که می‌تواند در کاهش این جرائم و در امان ماندن شهروندان از دام این‌گونه کلاه‌برداری‌ها بسیار اثرگذار، باشد .

    رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان از هم‌وطنان خواست در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irیا ایمیل Gfata@police.ir گزارش کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.