×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم ایران با رکورد ۳۹۶کیلوگرم عنوان قهرمانی المپیک ریو را به دست آورد و رکورد مجموع جهان را نیز یک کیلوگرم ارتقا داد.

به گزارش «بامردم»، کیانوش رستمی در هفتمین روز بازی های المپیک ریو با برای کسب مدال طلا با ۱۰ وزنه بردار به رقابت پرداخت.

رستمی با ثبت رکورد ۳۹۶ کیلوگرم در مجموع دو حرکت قهرمان المپیک ریو شد و اولین مدال را برای کاروان ایران به دست آورد.

او در یک ضرب ۱۷۹ کیلوگرم و در دوضرب ۲۷۱کیلوگرم را ثبت کرد.او رکورد مجموع خود را نیز یک کیلوگرم ارتقا داد. او هم چنین رکورد دار دوضرب  و مجموع المپیک نیز شد.

RIOEC8C1UJETG_768x432

حرکت یک ضرب

دنیس اولانف قزاق حرکت اول خود را با ثبت  ۱۷۰ کیلوگرم  آغاز کرد.   تیان تائو در حرکت اول ۱۷۳ کیلوگرم را انداخت .

کیانوش رستمی در نخستین حرکت خود پشت وزنه ۱۷۴ کیلوگرم قرار گرفت و به راحتی توانست آن را مهار کند.

اولانف قزاق در دومین حرکت ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت تا از کورس رقابت در یک ضرب عقب بماند. برای آخرین مرتبه  دوباره باید وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را مهار می کرد که این مرتبه موفق عمل کرد.

تائو برای دومین حرکت باید ۱۷۸ کیلوگرم را مهار می کرد که برای دومین مرتبه ناموفق عمل کرد. وزنه بردار چین در حالی برای مهار وزنه سوم بر روی تخته آمد که در آستانه حذف از المپیک قرار داشت اما این مرتبه توانست از پس وزنه ۱۷۸ کیلوگرم برآید.

رستمی برای دومین مرتبه که بر روی تخته آمد باید ۱۷۹ کیلوگرم را بالای سر می برد که باز هم به راحتی ان را مهار کرد و در یک ضرب اول شد. او در اخرین حرکت خود وزنه ۱۸۲ کیلوگرم را از پشت سر انداخت و با همان ۱۷۹ کیلوگرم  به کار خود در یک ضرب پایان داد.

بیژن مقانلو و مهدی بی باک سرمربی و مربی تیم  ملی تکواندو با حضور در سالن وزنه برداری شاهد رقابت کیانوش رستمی بودند.  علی مرادی هدایت کیانوش رستمی را برعهده داشت .

حرکت دوضرب

تیان تائو در حرکت اول دوضرب نیز نتوانست از پس مهار وزنه برآید  و ۲۱۰ کیلوگرم را انداخت. برای دومین مرتبه که پشت وزن ۲۱۰ کیلوگرم قرار گرفت باز هم ناموفق عمل کرد تا در آستانه حذف از المپیک قرار گیرد.

دنیس اولانف قزاق نیز برای نخستین حرکت خود در دوضرب ۲۱۵ کیلوگرم را درخواست کرد اما آن را انداخت. در دومین مرتبه نیز ناموفق بود. اما در حرکت سوم ۲۱۵ کیلوگرم را مهار کرد . او در مجموع ۳۹۰ کیلوگرم را ثبت کرد.

کیانوش رستمی در نخستین حرکت خو پشت وززنه ۲۱۵ کیلوگرم که رکورد المپیک است ، قرا گرفت اما  نتوانست آن را بالای سر ببرد. رستمی برای دومین مرتبه برای مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرم بر روی تخته آمد و آن را ثبت کرد.

تائو در آخرین حرکت خود پشت وزنه ۲۱۷ کیلوگرم قرار گرفت و آن را بالای سر برد و در مجوع رکورد ۳۹۵ کیلوگرم را ثبت کرد.

کیانوش رستمی نیز برای مهار وزنه ۲۱۷ کیلوگرم بر روی تخته آمد و آن را مهار کرد و با ۳۹۶ کیلوگرم مدال طلا المپیک را گرفت. او رکورد دوضرب  و مجموع المپیک را نیز به نام خود ثبت کرد. و رکورد مجموع جهان را نیز یک کیلوگرم ارتقا داد.

نتایج دسته ۸۵ کیلوگرم:

۱-کیانوش رستمی از ایران با رکورد ۱۷۹ یک ضرب، ۲۱۷ دوضرب  و مجموع ۳۹۶ کیلوگرم (مدال طلا)

۲-تیان تائو از چین با رکورد ۱۷۸ یک ضرب، ۲۱۷ دوضرب  و مجموع ۳۹۵ کیلوگرم (مدال نقره)

۳-گابریال سینکرایا از رومانی با رکورد ۱۷۳ یک ضرب، ۲۱۷ دوضرب  و مجموع ۳۹۰کیلوگرم (مدال برنز)

57333210پایان انتظار هفت روزه کاروان ایران؛

ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.