یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41467 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • افتتاح ۳ هتل چهار ستاره در گیلان
    23 مرداد 1395 - 10:32
    شناسه : 12255
    0

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان از افتتاح سه هتل چهار ستاره در این استان خبر داد. به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از مناطق گردشگری این شهرستان اظهار کرد: میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در چارچوب اهداف و برنامه‌هایی که در دستور کار دارد موضوعات مختلفی را در […]

    پ
    پ

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان از افتتاح سه هتل چهار ستاره در این استان خبر داد.

    به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از مناطق گردشگری این شهرستان اظهار کرد: میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در چارچوب اهداف و برنامه‌هایی که در دستور کار دارد موضوعات مختلفی را در حال پیگیری است.

    وی با بیان اینکه امسال در حوزه گردشگری چند پروژه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: ۳ هتل چهار ستاره با حمایت‌های صورت گرفته از سوی بخش‌خصوصی و محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۶ افتتاح می‌شوند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان اتمام پروژه‌های نیمه تمام را از اهداف این اداره کل عنوان کرد و گفت: در کار گروه رفع موانع تولید ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه در زمینه بوم‌گردی و طبیعت‌گردی تعامل نزدیکی با صندوق کارآفرینی امید به‌وجود آمده است، افزود: در روستاهای هدف در حال پیگیری بحث بوم‌گردی هستیم.

    علیزاده اضافه کرد: نخستین روستایی که به صورت پایلوت به عنوان روستای بیکار در گیلان انتخاب شد، اسطلخ‌جان در بخش رحمت‌آباد و بلوکات رودبار و دهنه‌سر شیجان است.

    وی با اشاره به اینکه در حال تمرکز روی روستاهای دیگر هستیم، اظهار کرد: با استفاده از منابع تسهیلاتی صندوق کار آفرینی امید درصدد توسعه روستایی متکی بر گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی هستیم که فضا و موقعیت جدیدی را ایجاد کنیم.

    این مسؤول حمایت از کارگاه‌های صنایع‌دستی و طرح‌های پشتیبان را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: سال گذشته با جذب منابع اعتباری کارگاه‌های صنایع‌دستی فعال شدند.

    وی تصریح کرد: سال گذشته با برخورداری از حمایت‌های تسهیلاتی بنگاه‌های کوچک زودبازده تعداد ۷۹طرح با اشتغالزایی ۲۳۰ نفر به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

    به گفته علیزاده، امسال نیز تاکنون ۴ طرح با اشتغالزایی ۱۷ نفر و مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان موجب کارآفرینی شد.

    وی با اشاره به اینکه در زمینه مشاغل خانگی نیز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال پیش‌بینی شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته  اعتبار مشاغل خانگی اختصاص یافت و پرداخت شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان افزود: با حمایت‌های صندوق کار آفرینی امید، رونق جدیدی در بخش صنایع‌دستی صورت می‌گیرد.

    وی برگزاری جشنواره سفره ایرانی به صورت منطقه‌ای در منطقه‌یک گردشگری رامسر را از اقدام‌ها ذکر کرد و یادآور شد: این جشنواره با حضور گیلان، مازندران، گلستان و قزوین برگزار شد.

    علیزاده با بیان اینکه رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و غذا از سوی کمسیون ملی یونسکو انتخاب شده است، افزود: برند غذایی یکی از فرصت‌های گردشگری گیلان تلقی می‌شود.

    وی با تصریح بر اینکه در جشنواره مذکور سعی شده معرفی خوبی از ظرفیت‌های حوزه پذیرایی و غذای گیلان داشته باشیم، اظهار کرد: جشنواره‌های آیینی و بومی امسال برگزار شد.

    این مسؤول از برگزاری جشنواره بهار نارنج، توت فرنگی و سوسن چلچراغ در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: امسال جشن خرمن و لاله‌های تالابی برگزار شد.

    وی با اشاره به اینکه رویدادهای گردشگری می‌تواند شرایط و فرصت گردشگری را برای گیلان خلق کند، متذکر شد: در این راستا با انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی جلسات بسیار خوبی برگزار شد.

    علیزاده در پایان نگاه میراث فرهنگی را توجه به سفرهای سازمان‌یافته و کیفی عنوان کرد و یادآور شد: دفاتر خدمات مسافری با برنامه‌ریزی قوی و دقیق در حال هدایت تورهای گردشگری به مقصد استان گیلان هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.