×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
پویا طوفانی

پویا طوفانی - آسیب ها و آلودگی ها، سهم گیلان در حوزه گردشگری - پویا طوفانی

در حال حاضر سهم گیلان در حوزه گردشگری تاڪنون چیزی جز آسیب نبوده است.
آسیب به سواحل،جنگل ها، و آلودگی هایی ڪه در نهایت گریبان گیر استان ما می شوند و چهره استان ما را روز به روز در هم می ریزند، در نتیجه این میزبانی ها منفعتی ڪه نداشته اند هیچ، بلڪه به آتش ڪشیدن ۱۳ هڪتار از جنگل های استان گیلان در تعطیلات نوروزی امسال، سورپرایز جدیدی بود که میهمانان نوروزی در سال ۹۷ به ما هدیه دادند.
تعطیلات نوروزی معمولا آرامشی برای شهرهای بزرگی همچون تهران محسوب می شوند تا از آلودگی ها و ترافیڪ ڪمی فاصله بگیرند،اما استان سرسبز گیلان در این روزهای خاص بالاجبار باید میزبان این آلودگی ها باشد و تا ماه ها و سال ها رنگ و بوی پلاستیک و زباله را در خود هضم کند.
تخریب طبیعت و آلودگی های ناشی از زباله اثرات مخرب و زیان باری برای انسانها،گیاهان و حیوانات بهمراه دارد که متاسفانه هر ساله در تعطیلات نوروزی، این اثرات، توفیقی اجباری از سوی میهمانان و گردشگران برای ما بوده است.
بر ڪسی پوشیده نیست ڪه استان گیلان و مرڪز آن شهر رشت ، از آلودگی های ناشی از رودخانه ها و فاضلاب بیمارستانی رنج بسیاری می کشند، اما طبیعت سرسبز و بڪر گیلان هنوز امیدهایی را در دل ما زنده نگه داشته است که با آتش سوزی اخیر و از بین رفتن مقدار زیادی از این طبیعت توسط میهمانان نوروزی ،امیدها اکنون جای خود را به نگرانی و ناامیدی داده اند.
نکته قابل تامل اینجاست که قرار بود با جذب گردشگر ،شرایطی مناسب برای حضور سرمایه گذاران را در گیلان فراهم کنیم و در حل مشکلات استان گام هایی مثبت برداریم اما اینطور که پیداست در اولین قدم باید جهت پیشگیری از آسیب بیشتر ، از هجوم گردشگران به گیلان و آلودگی های ناشی از آن جلوگیری کنیم، چرا که اکثر این میزبانی ها تاکنون هیچ منفعتی برای ما نداشته اند جز اینکه سالانه خاطرات تلخی را برای گیلانی ها یادآوری می کنند.
در پایان امید داریم که میهمانان نوروزی و گردشگران استان ما، حداقل های فرهنگ نگه داشتن یک شهر و استان پاک را از یاد نبرند تا ما هم بتوانیم به عنوان یک میزبان ، این میهمان ها را با آغوشی باز بپذیریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.