پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41527 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کارواش در رودخانه تموشل لاهیجان در بهار 97!
    08 فروردین 1397 - 15:06
    شناسه : 122961
    1

    برخی شهروندان و گردشگران برای نظافت محیط زندگی و وسایل خود از محیط‌زیست مایه می‌گذارند و به قیمت آلودگی طبیعت زیبا و اثرات مخرب و زیان‌بار آن برای انسان‌ها، گیاهان و حیوانات اقدام به این کار می‌کنند.

    پ
    پ

    در رودخانه تموشل لاهیجان - کارواش در رودخانه تموشل لاهیجان در بهار 97! - تموشل لاهیجان

    پس از ماجرای رها کردن زباله در دامان طبیعت، فراهم آوردن زمینه آتش‌سوزی ده‌ها هکتار از جنگل‌های سرسبز، ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی و صوتی و … توسط برخی از گردشگران این بار نوبت به رودخانه‌ها رسید تا سهم گیلان در حوزه گردشگری و جذب گردشگر بیش‌ازپیش در آسیب رساندن به محیط‌زیست خلاصه شود!

    برخی شهروندان و گردشگران برای نظافت محیط زندگی و وسایل خود از محیط‌زیست مایه می‌گذارند و به قیمت آلودگی طبیعت زیبا و اثرات مخرب و زیان‌بار آن برای انسان‌ها، گیاهان و حیوانات اقدام به این کار می‌کنند. نمونه چنین رفتاری را می‌توان در شست و شوی خودرو چند گردشگر در رودخانه زیبای تموشل شهرستان لاهیجان مشاهده کرد.

    لازم به ذکر است بر اساس مشاهدات، شماره پلاک این خودروها متعلق به این منطقه نبوده است.

    آیا با خود اندیشیده‌ایم که شستن ماشین در رودخانه‌ای که به‌احتمال‌زیاد محل زندگی و تأمین‌کننده منبع تغذیه آبزیان، جانوران، گیاهان و درختان و چه‌بسا دام و انسان در آن منطقه است، چه مخاطراتی را می‌تواند برای سلامت محیط‌زیست در پی داشته باشد؟ آیا از پیامد‌های زیان‌بار و بیماری‌زای مواد آلوده‌کننده‌ای که از بدنه ماشین هنگام شست‌وشو داخل رودخانه ریخته می‌شود، مثل دوده‌ها، روغن و بنزین ونیز پودر یا مایع شوینده‌ای که برای شستن ماشین از آن استفاده‌شده، اطلاع داریم؟

    در شادی‌ها و تفریحات سفر، محیط‌زیست را از یاد نبریم…

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.