جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فیلترینگ بین حاکمیت و مردم فاصله ایجاد می‌کند | من که خودم نماینده مجلس هستم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد ندارم
    12 فروردین 1397 - 23:15
    شناسه : 123316
    0

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: فیلترینگ بین حاکمیت و مردم فاصله ایجاد می‌کند، انقلاب ما به این مردم نیاز دارد، ما نباید آنها را دل آزرده کنیم، کارهایی که به ضرر آنهاست نباید انجام شود.

    پ
    پ

    دکتر روحانی لاهیجان 8 - فیلترینگ بین حاکمیت و مردم فاصله ایجاد می‌کند | من که خودم نماینده مجلس هستم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد ندارم - پیام رسان ایرانی

    جعفرزاده در گفت وگویی گفت: من نمی دانم فیلترینگ تلگرام صحت دارد یا نه اما این راهکار خطاست، ما همیشه راه مبارزه مستقیم را انتخاب می کنیم.

    وی ادامه داد: آقایان همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند، این روزها  استفاده های خوب  زیادی از تلگرام می شود. از طرفی تلگرام در حوزه های مختلف مثل آموزش، فرهنگی و اقتصادی واقعا نقش مهم و پررنگی دارد.

    جعفرزاده درباره جایگزینی تلگرام با پیام رسان های داخلی گفت: مردم به سامانه‌های داخلی اطمینان ندارند، به طور مثال در سامانه سروش که وارد می‌شوی در ابتدا تمام مشخصات فردی تو را مطالبه می‌کنند، در همینجا آدم شک می‌کند، اصلا طوری ساخته نشده است که اعتماد سازی شود.

    این نماینده مجلس درباره نگاه امنیتی به این پیام رسان ها گفت: به همه چیز امنیتی نگاه کردن بسیار اشتباه است، مردم به این سامانه‌های داخلی اصلا و ابدا اعتماد ندارند، من که خودم نماینده مجلس هستم اعتماد ندارم، اگر هم من رصد شوم البته مشکلی برایم پیش نمی آید، اما مردم که می خواهند با یکدیگر آزادانه در ارتباط باشند، می خواهند عکسی برای هم بفرستند صحبتی داشته باشند خب آنها احساس امنیت و آزادی در این فضا نخواهند داشت.

    جعفرزاده ادامه داد: من به شما قول می دهم که کسی از این پیام رسان های داخلی استفاده نمی‌کند.

    این نماینده مجلس ادامه داد: فیلترینگ بین حاکمیت و مردم فاصله ایجاد می‌کند، انقلاب ما به این مردم نیاز دارد، ما نباید آنها را دل آزرده کنیم، کارهایی که به ضرر آنهاست نباید انجام شود.

    وی گفت: چرا ما به کره شمالی اعتراض می کنیم، می گوییم شادی ممنوع است، در ایران چه فرقی دارد؟

    جعفرزاده افزود: من به صراحت می گویم که وضعیت مردم بد است، ما باید شرایط را عوض کنیم، دولت رفاه تشکیل دهیم، ما به مردم احتیاج داریم، مردم نظام و انقلاب  را دوست دارند و بارها آن را ثابت کردند ما نباید آنها را دلسرد کنیم، اینکه مردم را از همه چیز محدود کنیم به ضرر کشور است.

    وی گفت: بستن تلگرام آسیب زیادی به فعالیت اقتصادی وارد می کند، حدود ۱۵ میلیون نفر در تلگرام فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند،  با بستن تلگرام چه طور می توانیم این ضرر را جبران کنیم؟

    این نماینده همچنین درباره راههای دور زدن فیلتر تلگرام مثل استفاده از فیلتر شکن گفت: ۴۰ میلیون نفر با بستن تلگرام از فیلتر شکن استفاده کردند، چون نیاز دارند. پیشتر هرکس فیلتر شکن استفاده می کرد، چهره منفی داشت اما امروزه قبح استفاده از  فیلتر شکن ریخته شده است، همه ما فیلتر شکن داریم بدلیل اینکه نیازهای خودمان را رفع کنیم اما دانش آموزی که می خواهد با خانواده خود ارتباط داشته باشد از طریق فیلتر شکن به سایتهای غیر اخلاقی هم دسترسی پیدا می کند.

    جعفرزاده همچنین درباره نقش دیگر رسانه‌ها عنوان کرد: به خاطر یک آمدنیوز باید یک تلگرام را بست؟ این عاقلانه است؟ البته باید بگویم وقتی تا رسانه ما خبرهای درست را منتشر نمی کند و در مقابل بسیاری از اخبار سکوت می کند، مردم هم روی می آورند به چنین کانالهایی. مردم ما حتی اخبار هواشناسی را هم از طریق رسانه ملی تماشا نمی کنند.

    وی در پایان تصریح کرد: من با بستن تلگرام بسیار مخالفم و بعدها خواهیم دید که اصلا نتیجه نخواهیم گرفت و مردم را دل آزرده می کنیم./خزر

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.