شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ابلاغ بخشنامه خرید صنایع دستی و کالای ایرانی در ادارات ماسال | برجام دولت آمریکا را منزوی کرد | عده ای در داخل حرف‌های دولت آمریکا را تکرار می‌کنند
    15 فروردین 1397 - 13:06
    شناسه : 123571
    0

    فرماندار ماسال گفت: در بخشنامه‌ای تمام ادارات مکلف شدند نیازهای خود را از صنایع دستی شهرستان تامین کنند و در صورت نبود صنایع دستی در آن رسته‌ای که نیاز دارند باید از کالای ایرانی خرید کنند.

    پ
    پ

    محمد جواد عامر سرپرست فرمانداری شهرستان ماسال - ابلاغ بخشنامه خرید صنایع دستی و کالای ایرانی در ادارات ماسال | برجام دولت آمریکا را منزوی کرد | عده ای در داخل حرف‌های دولت آمریکا را تکرار می‌کنند - آمریکا

    محمد جواد عامر از ماسال در خصوص نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری و اهمیت شعار امسال با بیان اینکه مقام معظم رهبری همانند سنوات گذشته هر سال نامی را برای سال جدید انتخاب می کنند و معمولا مخاطبین خودشان را مشخص می‌کنند، اظهار داشت: سال‌های قبل بیشتر مخاطبین ایشان مسئولان‌کشور بودند و امسال خودشان اعلام کردند که شعار حمایت از کالای‌ایرانی هم مختص مسئولان است و هم مختص مردم.

    فرماندار شهرستان ماسال افزود: این به معنی آن است که  مسئولان در این راستا همتی را داشته باشند که از  تولید کالای ایرانی حمایت کنند؛ ضمن اینکه در کیفت کالاها نیز تغییر خوبی ایجاد شود.

    عامر با تاکید بر اینکه اگر کالایی تولید بشود اما مصرف کننده از آن رضایت نداشته باشد و خرید نکند عملا این تولید نمی‌تواند موفق باشد، گفت: مقام معظم رهبری هم اشاره کردند که خطابشان هم مردم است و هم مسئولان؛ مسئولین در رأس کار و بقیه در ادامه باید به این مسئله اهتمام داشته باشند.

    فرماندار ماسال در ادامه به پیاده‌سازی اقتصاد مبتنی بر ظرفیت های داخلی در دولت یازدهم و دوازدهم اشاره و خاطرنشان کرد: دولت روحانی از بدو شروع‌کار خود نگاه به درون داشته است. در خلال حصول توافق برجام عده ای ادعا می کردند که دولت در این قضیه دنبال رابطه با آمریکا است و دنبال این است پای دولت آمریکا را به داخل باز کند.

    وی ادامه داد: همان زمان در مصاحبه‌ای گفتم که دولت دکتر روحانی دنبال رابطه با آمریکا نیست بلکه دنبال منزوی کردن آمریکا است. یعنی آمریکا سعی می‌کند راه‌های ارتباط ما را ببندد و ما با برجام ارتباط با سایر کشورها را باز کردیم که عملا آمریکا به انزوا رسید.

    عامر با اشاره به اینکه امروز مشاهده می‌کنیم که رئیس‌جمهور آمریکا تاکید می کند که برجام یک قرارداد خوب برای کشورش نیست، گفت: متاسفانه عده ای در داخل کشور آگاهی لازم را ندارند و به نوعی همان شعارهای دولت آمریکا را تکرار می‌کنند.

    فرماندار ماسال با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در خصوص حمایت از کالای ایرانی اقدامات زیادی را صورت داده است و امسال هم دستوراتی در این خصوص داشته و خواهد داشت که حمایت کامل از تولید داخل داشته باشد، گفت: پیش تر نیز دولت در بخشنامه ای به ادارات اعلام کرده که همه موظفند کالای ایرانی مصرف کنند.

    وی گفت: اگر در ادارات دولتی کالای خارجی خریداری بشود در حالی که مشابه داخلی برای آن وجود داشته باشد عملا دولت هزینه ای را در  این خصوص پرداخت نمی‌کند.

    عامر با بیان اینکه در ابتدای امسال و همچنین در آخرین جلسه شورای اداری اعلام کردم تمام ادارات برای رونق اقتصاد شهرستان باید صنایع دستی ماسال را خریداری کنند، گفت: در بخشنامه‌ای تمام ادارات را مکلف کردم برای خریدشان اولین چیزی را که خریداری می‌کنند صنایع دستی شهرستان باشد؛ در صورت نبود صنایع دستی در آن رسته ای که نیاز دارند باید از کالای ایرانی خرید کنند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به شدت پیگیر اجرای این بخشنامه هستم، گفت: به رسانه‌ها و مردم اعلام کرده ایم  اگر در اداره‌ای خرید کالای خارجی صورت گرفت که مشابه این کالا در صنایع دستی شهرستان یا بازار محصولات داخلی وجود دارد، اداره ای که از این بخشنامه تخطی کرده را معرفی کنند تا با شدت با آن اداره برخورد شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.