سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کسب رتبه اول رشت در میزان اقامت و ماندگاری گردشگران نوروزی در بین شهرستان‌های گیلان
    15 فروردین 1397 - 15:34
    شناسه : 123606
    0

    فرماندار رشت از افزایش ۶۱۰ درصدی میزان بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان رشت خبر داد و گفت: شهرستان رشت در بین ۱۶ شهرستان استان گیلان، حائز رتبه برتر در میزان اقامت و ماندگاری گردشگران شده است و همچنین رتبه اول در میزان بازدید از جاذبه های گردشگری را به خود اختصاص داده است.

    پ
    پ

    کسب رتبه اول رشت در میزان اقامت و ماندگاری گردشگران نوروزی در بین شهرستان‌های گیلان - کسب رتبه اول رشت در میزان اقامت و ماندگاری گردشگران نوروزی در بین شهرستان‌های گیلان - بامردم

    سید محمد احمدی با بیان استقبال مثال‌زدنی شهرستان رشت از مسافران نوروزی اظهار کرد: در بحث رشد شاخص‌های شهرستان رشت ۳۶ درصد رشد، در میزان گردشگر و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در  مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  داشتیم.

    وی با بیان اینکه درصد ماندگاری گردشگرانی که حداقل یک‌شب را در شهرستان رشت اقامت داشته‌اند، ۳۶ درصد رشد داشته است افزود: در سال گذشته میزان ماندگاری مسافران نوروزی در شهرستان رشت حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که در سال جاری بیش از دو میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۶۲ گردشگر در شهرستان رشت اسکان پیدا کردند.

    فرماندار شهرستان رشت با اذعان به اینکه حدود پانزده هزار و ۸۰۸ نفر از گردشگران در هتل‌ها اسکان داشته‌اند بیان کرد: پنج هزار و هشت‌صد و ۲۹ نفر در میهمان‌پذیرها و ۹۸۵ نفر نیز در هتل‌آپارتمان‌ها اسکان پیدا کردند.

    احمدی  با اشاره به اینکه هفده هزار و ۲۲۴ نفر در خانه مسافرها و ۱۳۳ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی اقامت داشته‌اند گفت: حدود هزار و ۲۷۶ نفر در مجتمع‌های گردشگری و یک‌میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۱۹ نفر نیز در اقامتگاه‌های موقت شهرستان رشت اقامت گزیده‌اند.

    وی با بیان اینکه ۱۳۹ هزار و ۹۱ نفر داخل چادرها اقامت داشته‌اند افزود: در مراکز اسکان آموزش‌وپرورش که درواقع کلاس‌های مدارس  است ۳۳ هزار و ۳۹۷ نفر از گردشگران اسکان داشته و حدود ۱۱۹ هزار نفر در سایر مراکز اقامتی اسکان پیدا کردند.

    فرماندار رشت از افزایش ۶۱۰ درصدی میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان رشت خبر داد و افزود: شهرستان رشت در بین ۱۶ شهرستان  استان گیلان، حائز رتبه برتر در میزان اقامت و ماندگاری گردشگران شده است و همچنین رتبه اول در میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری را به خود اختصاص داده است.

     احمدی از نظارت‌های انجام‌شده در ایام نوروز سخن گفت و تصریح کرد: ۷۶ مورد بازدید از مراکز اقامتی و ۱۴۸ مورد بازدید از رستوران‌ها و مراکز بین‌راهی، ۱۸ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی ، ۲۶۸ مورد بازدید از مراکز اقامتی موقت صورت گرفته که ازلحاظ میزان تعداد بازدیدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ در صد رشد داشته است.

    فرماندار رشت با تأکید بر اینکه در صدور اخطار و پلمپ واحدهای متخلف ۱۹ درصد رشد را در این ایام داشته‌ایم گفت: در سال گذشته حدود ۴۰۰ مورد بازدید صورت گرفته بود که در سال جاری ۵۱۰ مورد بازدید نظارتی صورت گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بیش از  ۷۴ هزار مورد در آمار ثبت‌شده است خاطرنشان کرد: این آمارهای قابل استناد است  لذا اگر  متناسب با ورودی مسافران بررسی  شود  آمار بیشتر خواهد بود و این آمار بر اساس بلیت‌های فروخته‌شده  در جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استخراج‌شده  است.

    احمدی از بازدید بیش از ۷۴ هزار مورد بازدید جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: بازدید از جاذبه‌های طبیعی شهرستان رشت نیز ۸۱ هزار و ۳۳۸ مورد و جاذبه‌های دست‌ساز و صنایع‌دستی در بازارچه‌ها ۶۱ هزار و ۹۰۰ مورد بوده  که مجموع بازدید ۲۱۷ هزار ۲۹۸ مورد ثبت‌شده  است که نسبت به سال گذشته  بیش از ۶۱۰ درصد رشد بازدید از جاذبه‌های شهرستان رشت ثبت‌شده است.

    فرماندار رشت گفت: این  آمار مربوط به بازده زمانی ۲۷ اسفند سال ۹۶ تا ۱۳ فروردین سال جاری است که  شهرستان رشت میزبان میهمانان نوروزی بوده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.